Współpraca nauczyciela ze środowiskiem
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 06-PE-EWP-N1-37 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Współpraca nauczyciela ze środowiskiem |
Jednostka: | Wydział Nauk Społecznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Literatura: |
- Barbara Lulek, Współpraca szkoły, rodziny i środowiska, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2008 - Maria Mendel, Rodzice i nauczyciele jako sprzymierzeńcy, Wydawnictwo HARMONIA, Gdańsk 2007 - Barbara Lulek, Łucja Reczek-Zymróz, Rodzina i szkoła w zmieniającej się przestrzeni edukacyjnej. Dylematy czasu przemian, Wydawnictwo Diecezji Rzeszowskiej, Rzeszów2014 - Mikołaj Winiarski, Współdziałanie szkoły i środowiska: aspekt socjopedagogiczny, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 1992 |
Metody i kryteria oceniania: |
- opracowanie pisemnego referatu dotyczącego wybranego zagadnienia z problematyki metod i form współpracy nauczyciela ze środowiskiem rodzinnym w wybranym przez siebie zakresie – dydaktyka; wychowanie; opieka; profilaktyka. - multimedialne opracowanie wybranego zagadnienia będącego przykładem dobrych praktyk w zakresie współpracy nauczyciela ze środowiskiem lokalnym. Referat i prezentację należy przygotować w kilkuosobowej grupie w oparciu o lekturę podstawowej i/lub uzupełniającej literatury przedmiotu oraz innych dostępnych źródeł informacji. |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT W
|
Typ zajęć: |
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Iwona Samborska | |
Prowadzący grup: | Iwona Samborska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z modułu
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocenę końcową z modułu ustala się na podstawie oceny z pracy pisemnej. W przypadku uzyskania oceny niedostatecznej (2.0) należy ją poprawić w ustalonym terminie. Ocena ta będzie brana pod uwagę przy wyliczaniu średniej arytmetycznej oceny końcowej z modułu. Przedmiotem oceny będzie znajomość zagadnień dotyczących treści zajęć. |
|
Pełny opis: |
Celem wykładu jest zapoznanie studenta z teoretycznymi podstawami współpracy nauczyciela ze środowiskiem oraz przykładami tzw. „dobrej praktyki” w tym zakresie. Treści wykładów koncentrują się na podmiotowym i przedmiotowym aspekcie współpracy. Poprzez prezentację zagadnień w ujęciu teoretycznym i praktycznym następuje wyjaśnienie istoty współpracy (m.in. na czym polega współpraca, jakie obowiązują zasady współpracy, jakie są jej funkcje). Praca pisemna będąca podstawą zaliczenia dotyczy udzielenia odpowiedzi na dwa pytania otwarte; jest realizowana przy pomocy metod i technik kształcenia na odległość. |
|
Literatura: |
- Barbara Lulek, Współpraca szkoły, rodziny i środowiska, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2008 - Maria Mendel, Rodzice i nauczyciele jako sprzymierzeńcy, Wydawnictwo HARMONIA, Gdańsk 2007 - Barbara Lulek, Łucja Reczek-Zymróz, Rodzina i szkoła w zmieniającej się przestrzeni edukacyjnej. Dylematy czasu przemian, Wydawnictwo Diecezji Rzeszowskiej, Rzeszów2014 - Mikołaj Winiarski, Współdziałanie szkoły i środowiska: aspekt socjopedagogiczny, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 1992 |
|
Uwagi: |
Wykłady odbywają się w formie zdalnej za pośrednictwem platformy MS Teams. Zaliczenie odbywa się w formie pisemnej przy wykorzystaniu metod kształcenia na odległość. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.