Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka edukacji muzycznej w przedszkolu i klasach I-III (cz. 2)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 06-PE-EWP-S1-18
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Metodyka edukacji muzycznej w przedszkolu i klasach I-III (cz. 2)
Jednostka: Wydział Nauk Społecznych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 1.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Irena Burczyk, Mirosław Kisiel
Prowadzący grup: Irena Burczyk, Mirosław Kisiel
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Średnia ocen z poszczególnych sposobów weryfikacji efektów kształcenia.

Pełny opis:

Środki ekspresji muzycznej, wokalnej i tanecznej – ciąg dalszy. Odtwarzanie i tworzenie muzyki. Czytane nut na instrumentach szkolnych (flet prosty sopranowy, dzwonki chromatyczne). Opanowanie głosem i na instrumencie muzycznym melodii wybranych piosenek z repertuaru przedszkola i klas I-III. Ćwiczenia rytmiczne z użyciem dźwiękogestów i instrumentów perkusyjnych. Wypracowanie umiejętności doboru repertuaru muzycznego i ćwiczeń pod kątem stopnia trudności dla osiągnięcia zamierzonego celu edukacyjnego. Analiza materiału muzycznego z wybranych programów, książek metodycznych dla nauczyciela oraz podręcznikach dla uczniów klas I-III. Wykorzystanie mediów dydaktycznych w edukacji muzycznej dziecka. Tworzenie autorskich scenariuszy zajęć muzycznych w przedszkolu i klasach początkowych. Kryteria oceny pracy i postępów wychowanka i ucznia. Przygotowanie i prowadzenie zajęć umuzykalniających w przedszkolu i muzycznych klasach początkowych.

Uwagi:

Praca indywidualna lub zespołowa studenta.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)