Diagnoza i terapia logopedyczna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 06-PE-EWP-S1-24 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Diagnoza i terapia logopedyczna |
Jednostka: | Wydział Nauk Społecznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN C
C
C
C
WT ŚR CZ W
C
C
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Irena Polewczyk | |
Prowadzący grup: | Magdalena Maciejowska, Irena Polewczyk, Monika Ryszczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Wykłady: kolokwium Ćwiczenia: Przygotowanie pracy zaliczeniowej – diagnoza mowy dziecka wg. podanych kryteriów, , aktywność na zajęciach, przygotowanie merytoryczne do dyskusji Ocena modułu: średnia arytmetyczna ocen z wykładu i ćwiczeń W przypadku oceny niedostatecznej z części składowych, wymagana jest ocena poprawkowa. Do średniej wliczają się wszystkie oceny również te niedostateczne |
|
Pełny opis: |
Przedmiot składa się z wykładów i ćwiczeń. Na wykładach przedstawione są teoretyczne podstawy logopedii. Omówione są zagadnienia dotyczące mowy, klasyfikacji zaburzeń, rozwoju mowy, funkcji prymarnych w odniesieniu do funkcji sekundarnych. Omawiane są szczegółowo zaburzenia takie jak jąkanie, uszkodzenie słuchu. Na ćwiczeniach uwaga skupiona jest za zagadnieniach praktycznych, związanych najbardziej z zawodem nauczyciela przedszkola i klas I – III. Uwaga skupiona jest na zaburzeniu mowy najbardziej rozpowszechnionym wśród dzieci – dyslalli. Student zapoznaje się ze sposobami profilaktyki zaburzeń mowy, stymulowania rozwoju mowy, diagnozy upragnionej dla zawodu nauczyciela. |
|
Uwagi: |
brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.