Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Alternatywne formy pracy przedszkola

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 06-PE-EWP-S1-28
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Alternatywne formy pracy przedszkola
Jednostka: Wydział Nauk Społecznych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Pełny opis:

Wykład:

1. Prowokacje w edukacji jako źródło praktycznego dynamizowania potencjału twórczego dziecka

2. Alternatywne formy pracy przedszkola jako źródło innowacji społecznych

3. Kreowanie nowych jakości w edukacji przedszkolnej – wizja przedszkola przyszłości

4. Ruch przedszkoli alternatywnych w Polsce i w świecie

5. Model nowoczesnego przedszkola alternatywnego

6. Przykłady dobrych praktyk w zakresie alternatywnych form pracy przedszkola

Ćwiczenia:

1. Alternatywne formy pracy przedszkola w ujęciu szerokim i wąskim

2. Alternatywne formy pracy przedszkola oparte na koncepcjach Rudolfa Steinera, Marii Montessori, Celestyna Freineta

3. Wybrane alternatywne formy edukacyjne w zakresie programowo-metodycznym i organizacyjnym:

- Przedszkola profilowane (artystyczne; ekologiczne; językowe; wyznaniowe; sportowe)

- Wrocławska Szkoła Przyszłości i Przedszkole

- Edukacja daltońska w przedszkolu

- Program wspomagania rozwoju - Zabawy FundaMentalne

- Program Klucz do uczenia się w edukacji przedszkolnej

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Iwona Samborska
Prowadzący grup: Iwona Samborska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena końcowa z modułu
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Ocenę końcową z modułu ustala się na podstawie oceny z pracy pisemnej. W przypadku uzyskania oceny niedostatecznej (2.0) należy ją poprawić w ustalonym terminie. Ocena ta będzie brana pod uwagę przy wyliczaniu średniej arytmetycznej oceny końcowej z modułu.

Pełny opis:

Student zapoznaje się z wybranymi alternatywnymi formami pracy przedszkola w ujęciu szerokim i wąskim. Celem wykładu jest ukazanie specyfiki działalności alternatywnej w sferze edukacji najmłodszych poprzez prezentację wybranych rozwiązań o charakterze programowym, metodycznym i organizacyjnym.

Obowiązuje znajomość zagadnień dotyczących treści zajęć. Praca pisemna będąca podstawą zaliczenia dotyczy udzielenia odpowiedzi na dwa pytania otwarte i jest realizowana z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.

Uwagi:

Zajęcia odbywają się w formie zdalnej za pośrednictwem platformy MS Teams. Zaliczenie z modułu odbywa się przy wykorzystaniu metod kształcenia na odległość.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)