Alternatywne formy pracy przedszkola
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 06-PE-EWP-S1-28 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Alternatywne formy pracy przedszkola |
Jednostka: | Wydział Nauk Społecznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Pełny opis: |
Wykład: 1. Prowokacje w edukacji jako źródło praktycznego dynamizowania potencjału twórczego dziecka 2. Alternatywne formy pracy przedszkola jako źródło innowacji społecznych 3. Kreowanie nowych jakości w edukacji przedszkolnej – wizja przedszkola przyszłości 4. Ruch przedszkoli alternatywnych w Polsce i w świecie 5. Model nowoczesnego przedszkola alternatywnego 6. Przykłady dobrych praktyk w zakresie alternatywnych form pracy przedszkola Ćwiczenia: 1. Alternatywne formy pracy przedszkola w ujęciu szerokim i wąskim 2. Alternatywne formy pracy przedszkola oparte na koncepcjach Rudolfa Steinera, Marii Montessori, Celestyna Freineta 3. Wybrane alternatywne formy edukacyjne w zakresie programowo-metodycznym i organizacyjnym: - Przedszkola profilowane (artystyczne; ekologiczne; językowe; wyznaniowe; sportowe) - Wrocławska Szkoła Przyszłości i Przedszkole - Edukacja daltońska w przedszkolu - Program wspomagania rozwoju - Zabawy FundaMentalne - Program Klucz do uczenia się w edukacji przedszkolnej |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN W
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Iwona Samborska | |
Prowadzący grup: | Iwona Samborska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa z modułu
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocenę końcową z modułu ustala się na podstawie oceny z pracy pisemnej. W przypadku uzyskania oceny niedostatecznej (2.0) należy ją poprawić w ustalonym terminie. Ocena ta będzie brana pod uwagę przy wyliczaniu średniej arytmetycznej oceny końcowej z modułu. |
|
Pełny opis: |
Student zapoznaje się z wybranymi alternatywnymi formami pracy przedszkola w ujęciu szerokim i wąskim. Celem wykładu jest ukazanie specyfiki działalności alternatywnej w sferze edukacji najmłodszych poprzez prezentację wybranych rozwiązań o charakterze programowym, metodycznym i organizacyjnym. Obowiązuje znajomość zagadnień dotyczących treści zajęć. Praca pisemna będąca podstawą zaliczenia dotyczy udzielenia odpowiedzi na dwa pytania otwarte i jest realizowana z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość. |
|
Uwagi: |
Zajęcia odbywają się w formie zdalnej za pośrednictwem platformy MS Teams. Zaliczenie z modułu odbywa się przy wykorzystaniu metod kształcenia na odległość. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.