Fakultet - Karty dialogowe w pracy diagnostycznej, edukacyjnej i terapeutycznej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 06-PE-REW-S2-16.2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Fakultet - Karty dialogowe w pracy diagnostycznej, edukacyjnej i terapeutycznej |
Jednostka: | Wydział Nauk Społecznych |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | http://- |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywny |
Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych. |
Skrócony opis: |
Zamierzone efekty planuje się osiągnąć dzięki uczestnictwu studentów w zajęciach umożliwiających realizację zadań teoretycznych i praktycznych wynikających ze specyfiki fakultetu oraz dzięki pracy własnej studentów. |
Pełny opis: |
1. Rodzaje i zakres zastosowania kart dialogowych (kryteria doboru). Etyczny wymiar pracy z kartami dialogowymi. 2. Wykorzystanie kart dialogowych w diagnozie i terapii pedagogicznej (podstawy teoretyczne, przykłady zastosowań – badanie kompetencji, potrzeb, określanie przeżywanych trudności, wykorzystanie w indywidualnej i zespołowej pracy terapeutycznej - gry, bajki terapeutyczne; projektowanie własnych kart). 3. Gry dydaktyczne z wykorzystaniem kart dialogowych (zajęcia warsztatowe). 4. Gry terenowe, larpy inspirowane kartami dialogowymi (zajęcia warsztatowe). 5. Projektowanie kart dialogowych i opartych na nich gier – praca zespołowa. Efekty kształcenia mają być osiągnięte dzięki udziałowi w zajęciach fakultatywnych (15 h) oraz pracy indywidualnej i zespołowej pracy własnej studentów (75 h). |
Literatura: |
Poniżej. |
Efekty uczenia się: |
1. Student ma pogłębioną wiedzę o rodzajach więzi społecznych i o rządzących nimi prawidłowościach istotnych z punktu widzenia procesów edukacyjnych. 2. Student ma pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania, racjonalnego oceniania złożonych sytuacji edukacyjnych oraz analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań. 3. Student wybiera i stosuje właściwy dla danej działalności pedagogicznej sposób postępowania, dobiera środki i metody pracy w celu efektywnego wykonywania pojawiających się zadań zawodowych. 4. Student ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego. 5. Student docenia znaczenie nauk pedagogicznych dla rozwoju jednostki i prawidłowych więzi w środowiskach społecznych, ma pozytywne nastawienie do nabywania wiedzy z zakresu studiowanej dyscypliny i budowania warsztatu pracy pedagoga. 6. Student jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą; poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań pedagogicznych. 7. Student jest wrażliwy na problemy edukacyjne, gotowy do komunikowania się i współpracy z otoczeniem, w tym z osobami nie będącymi specjalistami w danej dziedzinie oraz do aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania pedagogiczne. |
Metody i kryteria oceniania: |
Praca pisemna - projekty kart dialogowych przydatnych w pracy diagnostycznej i terapeutycznej; gry edukacyjnej, gry terenowej lub larpa z wykorzystaniem opracowanych kart dialogowych. Ocenie będzie podlegała trafność kart i gry, innowacyjność projektów zespołowych i estetyka wykonania kart. |
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczy. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.