Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Fakultet - Karty dialogowe w pracy diagnostycznej, edukacyjnej i terapeutycznej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 06-PE-REW-S2-16.2
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Fakultet - Karty dialogowe w pracy diagnostycznej, edukacyjnej i terapeutycznej
Jednostka: Wydział Nauk Społecznych
Grupy:
Strona przedmiotu: http://-
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywny

Wymagania wstępne:

Brak wymagań wstępnych.

Skrócony opis:

Zamierzone efekty planuje się osiągnąć dzięki uczestnictwu studentów w zajęciach umożliwiających realizację zadań teoretycznych

i praktycznych wynikających ze specyfiki fakultetu oraz dzięki pracy własnej studentów.

Pełny opis:

1. Rodzaje i zakres zastosowania kart dialogowych (kryteria doboru). Etyczny wymiar pracy z kartami dialogowymi.

2. Wykorzystanie kart dialogowych w diagnozie i terapii pedagogicznej (podstawy teoretyczne, przykłady zastosowań – badanie kompetencji, potrzeb, określanie przeżywanych trudności, wykorzystanie

w indywidualnej i zespołowej pracy terapeutycznej - gry, bajki terapeutyczne; projektowanie własnych kart).

3. Gry dydaktyczne z wykorzystaniem kart dialogowych (zajęcia warsztatowe).

4. Gry terenowe, larpy inspirowane kartami dialogowymi (zajęcia warsztatowe).

5. Projektowanie kart dialogowych i opartych na nich gier – praca zespołowa.

Efekty kształcenia mają być osiągnięte dzięki udziałowi w zajęciach fakultatywnych (15 h) oraz pracy indywidualnej i zespołowej pracy własnej studentów (75 h).

Literatura:

Poniżej.

Efekty uczenia się:

1. Student ma pogłębioną wiedzę o rodzajach więzi społecznych

i o rządzących nimi prawidłowościach istotnych z punktu widzenia procesów edukacyjnych.

2. Student ma pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania, racjonalnego oceniania złożonych sytuacji edukacyjnych

oraz analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań.

3. Student wybiera i stosuje właściwy dla danej działalności pedagogicznej sposób postępowania, dobiera środki i metody pracy

w celu efektywnego wykonywania pojawiających się zadań zawodowych.

4. Student ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy

i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego

i zawodowego.

5. Student docenia znaczenie nauk pedagogicznych dla rozwoju jednostki i prawidłowych więzi w środowiskach społecznych,

ma pozytywne nastawienie do nabywania wiedzy z zakresu studiowanej dyscypliny i budowania warsztatu pracy pedagoga.

6. Student jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane

z własną i cudzą pracą; poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań pedagogicznych.

7. Student jest wrażliwy na problemy edukacyjne, gotowy

do komunikowania się i współpracy z otoczeniem, w tym z osobami

nie będącymi specjalistami w danej dziedzinie oraz do aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania pedagogiczne.

Metody i kryteria oceniania:

Praca pisemna - projekty kart dialogowych przydatnych w pracy diagnostycznej i terapeutycznej; gry edukacyjnej, gry terenowej

lub larpa z wykorzystaniem opracowanych kart dialogowych.

Ocenie będzie podlegała trafność kart i gry, innowacyjność projektów zespołowych i estetyka wykonania kart.

Praktyki zawodowe:

Nie dotyczy.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)