Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Aktywność plastyczna dziecka

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 06-PE-S2-WIP-08
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Aktywność plastyczna dziecka
Jednostka: Instytut Pedagogiki
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Wymagania wstępne:

Znajomość praw rozwojowych podopiecznych. Znajomość narzędzi, metod i pomocy w zakresie aktywności plastycznej dziecka.

Skrócony opis:

Kreacja plastyczna w działaniach edukacyjnych,

Działania plastyczne w edukacji wczesnoszkolnej,

Kreacja plastyczna o charakterze terapeutycznym.

Pełny opis:

Oceniana będzie kompletność przygotowania projektu przedstawiającego aktywność dziecka na płaszczyźnie sztuki plastycznej. Projekt w postaci scenariusza zajęć powinien przedstawić zarys technik plastycznych wykorzystywanych w pracy z wyraźnym zaznaczeniem wieku w którym dane techniki plastyczne mogą być wykorzystane w pracy.

Literatura:

Józefowski E., Edukacja artystyczna w działaniach warsztatowych: na podstawie doświadczeń własnych. Łódź 2009,

Wallon P, Cambier A., Engelhart D., Rysunek dziecka. Warszawa 1993

Gilroy A., Arteterapia - badania i praktyka. Łódź 2009,

Gloton R, Clero C., Twórcza aktywność dziecka. Warszawa 1985

Knapik M, Krasoń K., Dziecko i sztuka. Recepcja-edukacja-wsparcie-terapia. Katowice 2003

Tyszkowa M., Sztuka i dotastanie dziecka. Warszawa-Poznań 1981

Efekty uczenia się:

K_W01, KW12, K_U10, K_U11, K_K01

Metody i kryteria oceniania:

metoda uczenia się we współpracy, metody praktycznego działania, zapoznanie się studentów z literaturą, przygotowanie pracy zaliczeniowej

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)