SPK/SPS/SPP/SPR/SPZ_M06_Podstawy interwencji kryzysowej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 06-PS-NM-200 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | SPK/SPS/SPP/SPR/SPZ_M06_Podstawy interwencji kryzysowej |
Jednostka: | Wydział Nauk Społecznych |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe - 7 sem. psychologii /wiecz. mag./ |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT C
C
W
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Izabela Rajska-Kulik | |
Prowadzący grup: | Izabela Rajska-Kulik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocena końcowa zostaje ustalona na podstawie wyniku testu zaliczeniowego obejmującego zakres tematyczny ćwiczeń i wykładów. Ocena z ćwiczeń może zostać podwyższona w oparciu o aktywność studenta na zajęciach. |
|
Pełny opis: |
Student zna pojęcia teorii kryzysu psychologicznego – definicje kryzysu, cechy kryzysu, podstawowe i rozszerzone teorie kryzysu Różnicuje objawy i warunki konieczne do rozpoznania osoby w kryzysie rozwojowym, w kryzysie sytuacyjnym (związanym z sytuacją utraty i żałoby, kryzysie suicydalnym, kryzysie wynikającym z przemocy, kryzysie traumatycznym). Posiada wiedzę z zakresu interwencji kryzysowej (cele i charakterystyczne cechy, etapy interwencji kryzysowej, zasady i strategie indywidualnej interwencji kryzysowej. Dysponuje wiedzą w zakresie planowania konstruktywnych strategii radzenia sobie z określoną sytuacją kryzysową Potrafi udzielić podstawowej pomocy psychologicznej osobie w sytuacji kryzysowej Posiada umiejętność budowania systemu wsparcia (naturalnego, instytucjonalnego) dla osoby doświadczającej kryzysu Posiada wrażliwość względem problemów osób i grup społecznych, znajdujących się w trudnym położeniu lub w szczególnej sytuacji życiowej (będących ofiarami przemocy, wypadków i katastrof) |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN C
C
WT W
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Izabela Rajska-Kulik | |
Prowadzący grup: | Izabela Rajska-Kulik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocena końcowa zostaje ustalona na podstawie wyniku testu zaliczeniowego obejmującego zakres tematyczny ćwiczeń i wykładów. Ocena z ćwiczeń może zostać podwyższona w oparciu o aktywność studenta na zajęciach. |
|
Pełny opis: |
Student zna pojęcia teorii kryzysu psychologicznego – definicje kryzysu, cechy kryzysu, podstawowe i rozszerzone teorie kryzysu Różnicuje objawy i warunki konieczne do rozpoznania osoby w kryzysie rozwojowym, w kryzysie sytuacyjnym (związanym z sytuacją utraty i żałoby, kryzysie suicydalnym, kryzysie wynikającym z przemocy, kryzysie traumatycznym). Posiada wiedzę z zakresu interwencji kryzysowej (cele i charakterystyczne cechy, etapy interwencji kryzysowej, zasady i strategie indywidualnej interwencji kryzysowej. Dysponuje wiedzą w zakresie planowania konstruktywnych strategii radzenia sobie z określoną sytuacją kryzysową Potrafi udzielić podstawowej pomocy psychologicznej osobie w sytuacji kryzysowej Posiada umiejętność budowania systemu wsparcia (naturalnego, instytucjonalnego) dla osoby doświadczającej kryzysu Posiada wrażliwość względem problemów osób i grup społecznych, znajdujących się w trudnym położeniu lub w szczególnej sytuacji życiowej (będących ofiarami przemocy, wypadków i katastrof) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.