SPK_M01_Zaburzenia zachowania, osobowości i zaburzenia lękowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 06-PS-NM-201 | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | SPK_M01_Zaburzenia zachowania, osobowości i zaburzenia lękowe | ||
Jednostka: | Wydział Nauk Społecznych | ||
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe - 5 sem. psychologii /wiecz. mag./ |
||
Punkty ECTS i inne: |
2.00 ![]() |
||
Język prowadzenia: | (brak danych) | ||
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2015/2016" (zakończony)
Okres: | 2015-10-01 - 2016-02-17 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Magdalena Bolek-Kochanowska | |
Prowadzący grup: | Magdalena Bolek-Kochanowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Kryteria oceny testu wiadomości: 51-60% punktów - ocena dst 61-70% dst + 71-80% db 81-90% db + 91-100% bdb Praca studenta nad studium przypadku (ocena trafności stawianej diagnozy psychologicznej w zakresie typu zaburzenia osobowości) - ocena punktowa na skali od 2(ndst) do 5(bdb). Wg kryteriów: 2 - praca nie oddana w terminie, brak pracy, praca niezgodna z prawami autorskimi 3 – praca zawiera omówienie psychologicznych czynników poznawczych, motywacyjnych, afektywnych i behawioralnych warunkujących zaburzenie zachowania, osobowości lub zab. lękowe. Identyfikuje symptomatologię zaburzeń zachowania, osobowości lub zab. lękowych oraz czynniki ryzyka ich wystąpienia 4 - praca zawiera omówienie psychologicznych czynników poznawczych, motywacyjnych, afektywnych i behawioralnych warunkujących zaburzenia zachowania, osobowości lub zab. lękowe. Identyfikuje symptomatologię zaburzeń zachowania, osobowości lub zab. lękowych oraz czynniki ryzyka ich wystąpienia, a także określa specyfikę ujmowania zaburzenia zachowania, osobowości lub zab. lękowego w różnych modelach i odnosi się do ich użyteczności w rozwiązywaniu różnorodnych problemów istotnych dla zdrowia pacjenta. 5 - praca zawiera omówienie psychologicznych czynników poznawczych, motywacyjnych, afektywnych i behawioralnych warunkujących zaburzenia zachowania, osobowości lub zab. lękowe. Identyfikuje symptomatologię zaburzeń zachowania, osobowości lub zab. lękowych oraz czynniki ryzyka ich wystąpienia, a także określa specyfikę ujmowania zaburzenia zachowania, osobowości lub zab. lękowego w różnych modelach i odnosi się do ich użyteczności w rozwiązywaniu różnorodnych problemów istotnych dla zdrowia pacjenta. Praca zawiera przedstawienie istotnych problemów odnoszących się do zaburzenia zachowania, osobowości lub zab. lękowych Kryteria uzyskania oceny końcowej: Ocena końcowa zależy od ocen uzyskanych w: 1) teście wiadomości oraz w 2) studium przypadku Waga tych ocen przedstawia się następująco: 0,75 test wiadomości; 0,25 studium przypadku |
|
Pełny opis: |
Przedmiot ma na celu przedstawienie studentom podstawowej wiedzy z zakresu psychopatologii osobowości celem poszerzenia ich ogólnego zasobu wiadomości, ukierunkowujących ich psychologiczne kształcenie na podstawy rozpoznawania zróżnicowanych typów zaburzeń struktury osobowości i udzielania w nich pomocy psychologicznej. Drugi cel to wstępne, merytoryczne przygotowanie studenta psychologii do specjalistycznej współpracy zawodowej z personelem medycznym w sytuacji pomocy człowiekowi ze zróżnicowanym poziomem zaburzeń psychopatologicznych |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2016/2017" (zakończony)
Okres: | 2016-10-01 - 2017-02-17 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Barbara Leśniak | |
Prowadzący grup: | Barbara Leśniak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Kryteria oceny testu wiadomości: 51-60% punktów - ocena dst 61-70% dst + 71-80% db 81-90% db + 91-100% bdb Praca studenta nad studium przypadku (ocena trafności stawianej diagnozy psychologicznej w zakresie typu zaburzenia osobowości) - prezentacja na kolejnych ćwiczeniach - ocena punktowa na skali od 2(ndst) do 5(bdb). 2 - brak prezentacji pracy, praca niezgodna z prawami autorskimi Praca pisemna zawiera omówienie psychologicznych czynników poznawczych, motywacyjnych, afektywnych i behawioralnych warunkujących zaburzenie osobowości. Identyfikuje symptomatologię zaburzeń zachowania, osobowości oraz czynniki ryzyka ich wystąpienia, a także określa specyfikę ujmowania zaburzenia zachowania, osobowości w różnych modelach i odnosi się do ich użyteczności w rozwiązywaniu różnorodnych problemów istotnych dla zdrowia pacjenta. Kryteria uzyskania oceny końcowej: Ocena końcowa zależy od ocen uzyskanych w: 1) teście wiadomości oraz w 2) studium przypadku Waga tych ocen przedstawia się następująco: 0,75 test wiadomości; 0,25 studium przypadku |
|
Pełny opis: |
Przedmiot ma na celu przedstawienie studentom podstawowej wiedzy z zakresu psychopatologii osobowości celem poszerzenia ich ogólnego zasobu wiadomości, ukierunkowujących ich psychologiczne kształcenie na podstawy rozpoznawania zróżnicowanych typów zaburzeń struktury osobowości i udzielania w nich pomocy psychologicznej. Drugi cel to wstępne, merytoryczne przygotowanie studenta psychologii do specjalistycznej współpracy zawodowej z personelem medycznym w sytuacji pomocy człowiekowi ze zróżnicowanym poziomem zaburzeń psychopatologicznych | |
Uwagi: |
Literatura obowiązkowa: Aleksandrowicz J,( 2002): Psychopatologia zaburzeń nerwicowych i osobowości. Cierpiałkowska L., Soroko E., (2014): Zaburzenia osobowości. Problemy diagnozy klinicznej, Poznań: UAM. Klasyfikacja zaburzeń psychicznych i zaburzeń zachowania w ICD-10. Opisy kliniczne i wskazówki diagnostyczne; Kryteria diagnostyczne z DSM-5; McWilliams, (2016): Diagnoza psychoanalityczna, Gdańsk: GWP. Stanik, J.M. (2013). Psychologia sądowa. Podstawy. Badania. Aplikacje. Warszawa: PWN Trzebińska E. (2009): Szaleństwo bez utraty rozumu. Z badań nad zaburzeniami osobowości; Literatura uzupełniająca: T.Millon;Davis R; (2005): Zaburzenia osobowości we współczesnym świecie. Mason P.T. Kreger R, (2016): Borderline. Jak żyć z osobą o skrajnych emocjach. GWP, Sopot. Linehan.M.M (2007): Zaburzenie osobowości z pogranicza. Terapia Poznawczo-Behawioralna. UJ, Kraków. Curwen B, Palmer S.,Rudell P. (2006):Poznawczo-behawioralna terapia krótkoterminowa. Gdańsk, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-02-18 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Barbara Leśniak | |
Prowadzący grup: | Barbara Leśniak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Kryteria oceny testu wiadomości: 51-60% punktów - ocena dst 61-70% dst + 71-80% db 81-90% db + 91-100% bdb Kryteria uzyskania oceny końcowej: Ocena końcowa zależy od ocen uzyskanych w: 1) teście wiadomości oraz w 2) studium przypadku, aktywność na zajęciach Waga tych ocen przedstawia się następująco: 0,75 test wiadomości; 0,25 studium przypadku |
|
Pełny opis: |
Celem kursu jest nabycie przez studentów podstawowej wiedzy z zakresu psychopatologii osobowości. Poszerzenie ich ogólnego zasobu wiadomości i podstawowych umiejętności w zakresie diagnozy nozologicznej i funkcjonalnej zróżnicowanych typów zaburzeń osobowości. Drugim celem jest merytoryczne przygotowanie studenta psychologii do specjalistycznej współpracy zawodowej z personelem medycznym w sytuacji pomocy pacjentowi ze zróżnicowanym poziomem zaburzeń psychopatologicznych. . | |
Uwagi: |
student może opuścić w semestrze 2 zajęcia, warunkiem przystąpienia do kolokwium jest zaliczenie ponadwymiarowych nieobecności |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-17 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Barbara Leśniak | |
Prowadzący grup: | Barbara Leśniak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Rygory zaliczenia: Aktywna obecność (możliwe 2 nieobecności na zajęciach); Prezentacje na zajęciach (multimedialne, postacie fikcyjne, literackie, historyczne a zab. osobowości) praca w parach na zajęciach, prezentacje studiów Zaliczone kolokwium Kryteria oceny testu wiadomości: 51-60% punktów - ocena dst 61-70% dst + 71-80% db 81-90% db + 91-100% bdb Kryteria uzyskania oceny końcowej: Ocena końcowa zależy od ocen uzyskanych w: 1) teście wiadomości oraz w 2) studium przypadku, aktywność na zajęciach Waga tych ocen przedstawia się następująco: 0,50 test wiadomości; 0,50 studium przypadku |
|
Pełny opis: |
Celem kursu jest nabycie przez studentów podstawowej wiedzy z zakresu psychopatologii osobowości. Poszerzenie ich ogólnego zasobu wiadomości i podstawowych umiejętności w zakresie diagnozy nozologicznej i funkcjonalnej zróżnicowanych typów zaburzeń osobowości. Drugim celem jest merytoryczne przygotowanie studenta psychologii do specjalistycznej współpracy zawodowej z personelem medycznym w sytuacji pomocy pacjentowi ze zróżnicowanym poziomem zaburzeń psychopatologicznych. . | |
Uwagi: |
student może opuścić w semestrze 2 zajęcia, warunkiem przystąpienia do kolokwium jest zaliczenie ponadwymiarowych nieobecności |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-23 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Barbara Leśniak | |
Prowadzący grup: | Barbara Leśniak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Rygory zaliczenia: Aktywna obecność (możliwe 2 nieobecności na zajęciach); Prezentacje na zajęciach (multimedialne, postacie fikcyjne, literackie, historyczne a zab. osobowości) praca w parach na zajęciach, prezentacje studiów Zaliczone kolokwium Kryteria oceny testu wiadomości: 51-60% punktów - ocena dst 61-70% dst + 71-80% db 81-90% db + 91-100% bdb Kryteria uzyskania oceny końcowej: Ocena końcowa zależy od ocen uzyskanych w: 1) teście wiadomości oraz w 2) studium przypadku, aktywność na zajęciach Waga tych ocen przedstawia się następująco: 0,50 test wiadomości; 0,50 studium przypadku |
|
Pełny opis: |
Celem kursu jest nabycie przez studentów podstawowej wiedzy z zakresu psychopatologii osobowości. Poszerzenie ich ogólnego zasobu wiadomości i podstawowych umiejętności w zakresie diagnozy nozologicznej i funkcjonalnej zróżnicowanych typów zaburzeń osobowości. Drugim celem jest merytoryczne przygotowanie studenta psychologii do specjalistycznej współpracy zawodowej z personelem medycznym w sytuacji pomocy pacjentowi ze zróżnicowanym poziomem zaburzeń psychopatologicznych. . | |
Uwagi: |
student może opuścić w semestrze 2 zajęcia, warunkiem przystąpienia do kolokwium jest zaliczenie ponadwymiarowych nieobecności |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Zofia Kurasz | |
Prowadzący grup: | Zofia Kurasz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.