Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

SPZ_M05_Diagnoza różnicowa w psychologii zdrowia

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 06-PS-NM-245
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: SPZ_M05_Diagnoza różnicowa w psychologii zdrowia
Jednostka: Wydział Nauk Społecznych
Grupy: Przedmioty obowiązkowe - 7 sem. psychologii /wiecz. mag./
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Romana De Jonge
Prowadzący grup: Romana De Jonge
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Ocena końcowa będzie ustalana na podstawie średniej ważonej ocen uzyskanych w ramach następujących składowych:

kolokwia (60%) i opisy przypadków (40%)


Ostateczna ocena będzie ustalana wg odniesienia średniej ważonej do poniższej skali:

do 2,99 niedostateczny

3,00-3,25 dostateczny

3,26-3,75 dostateczny plus

3,76-4,25 dobry

4,26-4,6 dobry plus

4,6-5 bardzo dobry


Konstruktywna aktywność w czasie zajęć może podnieść ocenę końcową o pół stopnia.


Pełny opis:

Przedmiot ma na celu wprowadzenie studenta w problematykę diagnozy różnicowej w obszarze psychologii zdrowia. Szczególny nacisk położony jest na kwestie współwystępowania problemów somatycznych i psychicznych, a także na zagadnienia podtrzymywania i nasilania objawów somatycznych/psychicznych przez czynniki natury biopsychospołecznej.

Cele szczegółowe kursu:

1. Przybliżenie zagadnień diagnozy różnicowej

2. Zapoznanie z podstawową wiedzą na temat objawów i diagnostyki zaburzeń somatycznych z uwzględnieniem zależności psychosomatycznych i psychopatologicznych

3. Zapoznanie z podstawami farmakologii i psychofarmakologii istotnymi dla psychologii zdrowia

4. Umożliwienie porozumienia pomiędzy psychologami i lekarzami w pracy klinicznej

Uwagi:

Terminy kolokwiów zostaną ustalone z grupą studencką w trakcie zajęć.

Osoby, które nie podejdą do kolokwiów w ustalonym terminie, w przypadku braku usprawiedliwienia nieobecności otrzymują ocenę niedostateczną.

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Romana De Jonge
Prowadzący grup: Romana De Jonge
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Ocena końcowa będzie ustalana na podstawie średniej ważonej ocen uzyskanych w ramach następujących składowych:

kolokwia (60%) i opisy przypadków (40%)


Ostateczna ocena będzie ustalana wg odniesienia średniej ważonej do poniższej skali:

do 2,99 niedostateczny

3,00-3,25 dostateczny

3,26-3,75 dostateczny plus

3,76-4,25 dobry

4,26-4,6 dobry plus

4,6-5 bardzo dobry


Konstruktywna aktywność w czasie zajęć może podnieść ocenę końcową o pół stopnia.


Pełny opis:

Przedmiot ma na celu wprowadzenie studenta w problematykę diagnozy różnicowej w obszarze psychologii zdrowia. Szczególny nacisk położony jest na kwestie współwystępowania problemów somatycznych i psychicznych, a także na zagadnienia podtrzymywania i nasilania objawów somatycznych/psychicznych przez czynniki natury biopsychospołecznej.

Cele szczegółowe kursu:

1. Przybliżenie zagadnień diagnozy różnicowej

2. Zapoznanie z podstawową wiedzą na temat objawów i diagnostyki zaburzeń somatycznych z uwzględnieniem zależności psychosomatycznych i psychopatologicznych

3. Zapoznanie z podstawami farmakologii i psychofarmakologii istotnymi dla psychologii zdrowia

4. Umożliwienie porozumienia pomiędzy psychologami i lekarzami w pracy klinicznej

Uwagi:

Terminy kolokwiów zostaną ustalone z grupą studencką w trakcie zajęć.

Osoby, które nie podejdą do kolokwiów w ustalonym terminie, w przypadku braku usprawiedliwienia nieobecności otrzymują ocenę niedostateczną.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)