SPZ_M05_Diagnoza różnicowa w psychologii zdrowia
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 06-PS-NM-245 | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | SPZ_M05_Diagnoza różnicowa w psychologii zdrowia | ||
Jednostka: | Wydział Nauk Społecznych | ||
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe - 7 sem. psychologii /wiecz. mag./ |
||
Punkty ECTS i inne: |
3.00 ![]() |
||
Język prowadzenia: | (brak danych) | ||
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2015/2016" (zakończony)
Okres: | 2015-10-01 - 2016-02-17 |
![]() |
Typ zajęć: | (brak danych) | |
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-23 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Stanisław Seidel | |
Prowadzący grup: | Stanisław Seidel | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Kolokwium zaliczeniowe: 0-50% - ocena niedostateczna 51-65% - ocena dostateczna 66-70% - ocena dostateczna plus 71-80% - ocena dobra 81-95% - ocena dobra plus >85% - ocena bardzo dobry Możliwe podwyższenie oceny o pół stopnia za konstruktywną aktywność w trakcie zajęć. |
|
Pełny opis: |
Zajęcia mają na celu przybliżenie praktycznego wymiaru diagnozy różnicowej w psychologii zdrowia. Poruszona zostanie tematyka zależności psyche-soma i soma-psyche w wybranych zaburzeniach somatycznych i psychicznych. Szeroko omówione zostaną kwestie stosowania w praktyce psychologicznych narzędzi diagnostycznych. |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Romana de Jonge | |
Prowadzący grup: | Romana de Jonge | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocena końcowa będzie ustalana na podstawie średniej ważonej ocen uzyskanych w ramach następujących składowych: kolokwia (60%) i opisy przypadków (40%) Ostateczna ocena będzie ustalana wg odniesienia średniej ważonej do poniższej skali: do 2,99 niedostateczny 3,00-3,25 dostateczny 3,26-3,75 dostateczny plus 3,76-4,25 dobry 4,26-4,6 dobry plus 4,6-5 bardzo dobry Konstruktywna aktywność w czasie zajęć może podnieść ocenę końcową o pół stopnia. |
|
Pełny opis: |
Przedmiot ma na celu wprowadzenie studenta w problematykę diagnozy różnicowej w obszarze psychologii zdrowia. Szczególny nacisk położony jest na kwestie współwystępowania problemów somatycznych i psychicznych, a także na zagadnienia podtrzymywania i nasilania objawów somatycznych/psychicznych przez czynniki natury biopsychospołecznej. Cele szczegółowe kursu: 1. Przybliżenie zagadnień diagnozy różnicowej 2. Zapoznanie z podstawową wiedzą na temat objawów i diagnostyki zaburzeń somatycznych z uwzględnieniem zależności psychosomatycznych i psychopatologicznych 3. Zapoznanie z podstawami farmakologii i psychofarmakologii istotnymi dla psychologii zdrowia 4. Umożliwienie porozumienia pomiędzy psychologami i lekarzami w pracy klinicznej | |
Uwagi: |
Terminy kolokwiów zostaną ustalone z grupą studencką w trakcie zajęć. Osoby, które nie podejdą do kolokwiów w ustalonym terminie, w przypadku braku usprawiedliwienia nieobecności otrzymują ocenę niedostateczną. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.