SPK_M09_Podstawy i modele psychoterapii
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 06-PS-NM-271 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | SPK_M09_Podstawy i modele psychoterapii |
Jednostka: | Wydział Nauk Społecznych |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe - 9 sem. psychologii /wiecz. mag./ |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ C
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Renata Kleszcz-Szczyrba | |
Prowadzący grup: | Renata Kleszcz-Szczyrba | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocena z testu wiadomości (test jednokrotnego wyboru): 75-79,9% możliwych do uzyskania punktów: dst 80-84,9% możliwych do uzyskania punktów: +dst 85-89,9% możliwych do uzyskania punktów: db 90-94,9% możliwych do uzyskania punktów: +db 95 - 100 % możliwych do uzyskania punktów: bdb Ocena z testu jest wyjściową oceną końcową z przedmiotu. Frekwencja, systematyczność i rzetelność w przygotowaniu do zajęć i ich realizacji na Moodle oraz wynikająca z tego aktywność podczas spotkań konwersatoryjnych na Ms Teams mogą podnieść ocenę końcową (maksymalnie o 1 stopień). |
|
Pełny opis: |
Przedmiot realizowany dla ostatniego roku psychologii, dla profilu psychologia kliniczna. Student utrwala wiadomości dotyczące podstawowych czynników leczących w procesie psychoterapii. Zna czynniki specyficzne, charakterystyczne dla wiodących nurtów, takich jak: terapia systemowa, humanistyczno-egzystencjalna, poznawczo-behawioralna oraz innych (np. terapia ericksonowska) oraz niespecyficzne; zwłaszcza analiza znaczenia relacji terapeutycznej dla jakości procesu psychoterapii; znaczenie wydarzeń w życiu osobistym terapeuty dla jakości relacji terapeutycznej i terapii, znaczenie motywacji pacjenta do zmiany, dynamika przeniesieniowa, inne). Student rozumie, na czym polega proces terapii i od czego zależy jego powodzenie. Zajęcia w dużej mierze mają charakter konwersatoryjny oraz superwizyjny (superwizja przypadków z literatury/prezentacje filmowe, analiza sytuacji terapeutycznych). W dyskusji Student korzysta z wiedzy i umiejętności wyniesionych z dotychczasowego okresu studiowania kierunku. |
|
Uwagi: |
Prowadzący zastrzega sobie możliwość zadawania dodatkowej literatury oraz zadań (np. praca domowa, dodatkowy test, bezpośrednie odpytywanie Studenta na ocenę), jeśli będzie to wynikało z dynamiki przebiegu zajęć i prowadzonych dyskusji akademickich. Prace zaliczeniowe, testy proszę składać, a kontakt z prowadzącym nawiązywać poprzez platformy Moodle i Ms Teams. Proszę nie wysyłać prac via mail. Podczas zajęć na Ms Teams prowadzący w każdym momencie może pobrać listę obecności wygenerowaną przez system Ms Teams. Może także prosić o włączanie kamery internetowej. W trakcie semestru prowadzący zastrzega sobie prawo do wprowadzania dodatkowej tematyki zajęć, jeśli wynika to z dynamiki przebiegu zajęć i prowadzonych dyskusji akademickich. |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN C
C
WT C
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Renata Kleszcz-Szczyrba | |
Prowadzący grup: | Renata Kleszcz-Szczyrba | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocena z testu wiadomości (test jednokrotnego wyboru): 75-79,9% możliwych do uzyskania punktów: dst 80-84,9% możliwych do uzyskania punktów: +dst 85-89,9% możliwych do uzyskania punktów: db 90-94,9% możliwych do uzyskania punktów: +db 95 - 100 % możliwych do uzyskania punktów: bdb Ocena z testu jest wyjściową oceną końcową z przedmiotu. Frekwencja, systematyczność i rzetelność w przygotowaniu do zajęć i zgodnie z planem na Moodle oraz wynikająca z tego aktywność podczas zajęć mogą podnieść ocenę końcową (maksymalnie o 1 stopień). |
|
Pełny opis: |
Przedmiot realizowany dla ostatniego roku psychologii, dla profilu psychologia kliniczna. Student utrwala wiadomości dotyczące podstawowych czynników leczących w procesie psychoterapii. Zna czynniki specyficzne, charakterystyczne dla wiodących nurtów, takich jak: terapia systemowa, humanistyczno-egzystencjalna, poznawczo-behawioralna oraz innych (np. terapia ericksonowska) oraz niespecyficzne; zwłaszcza analiza znaczenia relacji terapeutycznej dla jakości procesu psychoterapii; znaczenie wydarzeń w życiu osobistym terapeuty dla jakości relacji terapeutycznej i terapii, znaczenie motywacji pacjenta do zmiany, dynamika przeniesieniowa, inne). Student rozumie, na czym polega proces terapii i od czego zależy jego powodzenie. Zajęcia w dużej mierze mają charakter konwersatoryjny oraz superwizyjny (superwizja przypadków z literatury/prezentacje filmowe, analiza sytuacji terapeutycznych). W dyskusji Student korzysta z wiedzy i umiejętności wyniesionych z dotychczasowego okresu studiowania kierunku. |
|
Uwagi: |
Prowadzący zastrzega sobie możliwość zadawania dodatkowej literatury oraz zadań (np. praca domowa, dodatkowy test bez zapowiedzi, bezpośrednie odpytywanie Studenta na ocenę), jeśli będzie to wynikało z dynamiki przebiegu zajęć i prowadzonych dyskusji akademickich. Prace zaliczeniowe, testy proszę składać, a kontakt z prowadzącym nawiązywać poprzez platformy Moodle i Ms Teams. Proszę nie wysyłać prac via mail. Podczas zajęć na Ms Teams (jeśli zaistnieje taka konieczność w trakcie semestru w związku z obostrzeniami) prowadzący w każdym momencie może pobrać listę obecności wygenerowaną przez system Ms Teams. Może także prosić o włączanie kamery internetowej. W trakcie semestru prowadzący zastrzega sobie prawo do wprowadzania dodatkowej tematyki zajęć, jeśli wynika to z dynamiki przebiegu zajęć i prowadzonych dyskusji akademickich. |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
Przejdź do planu
PN C
C
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marzena Zubała | |
Prowadzący grup: | Marzena Zubała | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocena z testu wiadomości (test jednokrotnego wyboru): |
|
Pełny opis: |
Przedmiot realizowany dla ostatniego roku psychologii, dla profilu psychologia kliniczna. Student utrwala wiadomości dotyczące podstawowych czynników leczących w procesie psychoterapii. Zna czynniki specyficzne, charakterystyczne dla wiodących nurtów, takich jak: terapia systemowa, humanistyczno-egzystencjalna, poznawczo-behawioralna oraz innych niespecyficzne; zwłaszcza analiza znaczenia relacji terapeutycznej dla jakości procesu psychoterapii; znaczenie wydarzeń w życiu osobistym terapeuty dla jakości relacji terapeutycznej i terapii, znaczenie motywacji pacjenta do zmiany, dynamika przeniesieniowa, inne). Student rozumie, na czym polega proces terapii i od czego zależy jego powodzenie. Zajęcia w dużej mierze mają charakter konwersatoryjny oraz superwizyjny (superwizja przypadków z literatury/prezentacje filmowe, analiza sytuacji terapeutycznych). W dyskusji Student korzysta z wiedzy i umiejętności wyniesionych z dotychczasowego okresu studiowania kierunku. |
|
Uwagi: |
Prowadzący zastrzega sobie możliwość zadawania dodatkowej literatury oraz zadań (np. praca domowa) jeśli będzie to wynikało z dynamiki przebiegu zajęć i prowadzonych dyskusji akademickich. W trakcie semestru prowadzący zastrzega sobie prawo do wprowadzania dodatkowej tematyki zajęć, jeśli wynika to z dynamiki przebiegu zajęć i prowadzonych dyskusji akademickich. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.