Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

SPR_M09_Profilaktyka i psychokorekcja zaburzeń zachowania dzieci i młodzieży

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 06-PS-NM-274
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: SPR_M09_Profilaktyka i psychokorekcja zaburzeń zachowania dzieci i młodzieży
Jednostka: Wydział Nauk Społecznych
Grupy: Przedmioty obowiązkowe - 9 sem. psychologii /wiecz. mag./
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Aleksandra Wieteska
Prowadzący grup: Aleksandra Wieteska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Zaliczenie na ocenę na podstawie obecności, aktywnego uczestnictwa w zajęciach i projektu grupowego. Wymagana jest 90% obecność.

Pełny opis:

1. Zajęcia organizacyjne. Omówienie problematyki zajęć. Metody i formy realizowania prowadzenia zajęć profilaktycznych.

2. Umiejętności chroniące. Organizacja warsztatów profilaktycznych. Zawieranie kontraktu. Poznanie uczestników. Autoprezentacja. Wybrane scenariusze zajęć profilaktycznych.

3. Wzmacnianie poczucia własnej wartości. Czym jest poczucie własnej wartość. Wyznaczniki samooceny w dzieciństwie i adolescencji. Jak samoocena wpływa na relacje rówieśnicze. Wybrane scenariusze zajęć profilaktycznych.

4. Wspieranie zasobów emojonalno-społecznych dziecka i adolescenta, Rozpoznawanie emocji. Radzenie sobie z z trudnymi emocjami (smutek, złość). Wybrane scenariusze zajęć profilaktycznych.

5. Budowanie umiejętności asertywnego odmawiania. Na czym polega asertywna odmowa. Ograniczenia asertywnego zachowania. Scenariusze zajęć profilaktycznych.

6. Jak radzić sobie ze stresem. Gospodarowanie czasem. Stawianie sobie celów. Wybrane scenariusze zajęć profilaktycznych.

7. Podejmowanie decyzji. Wzmacnianie umiejętności organizacji czasu. Wybrane scenariusze zajęć profilaktycznych.

8. Profilaktyka zaburzeń obrazu ciała u młodzieży. Kulturowe i społeczne przekazy dotyczące atrakcyjności mężczyzn i kobiet. Wybrane scenariusze zajęć profilaktycznych.

9. Uczenie krytycznego odbioru przekazów medialnych rozpowszechniających współczesne ideały piękna. Wybrane scenariusze zajęć profilaktycznych.

10. Profilaktyka zaburzeń odżywiania i niezdrowych zachowań związanych ze zmianą wizerunku ciała u młodzieży. Kształtowanie nawyków zdrowego odżywiania się. Zasadny zdrowego odżywiania. Współczesna piramida żywienia. Układanie jadłospisu.

11. Profilaktyka zaburzeń odżywiania i niezdrowych zachowań związanych ze zmianą wizerunku ciała u młodzieży. Najczęstsze błędy żywieniowe. Przejawy zaburzeń odżywiania u młodzieży. Diety niebezpieczne dla zdrowia. Wybrane scenariusze zajęć profilaktycznych.

12. Profilaktyka zaburzeń odżywiania i niezdrowych zachowań związanych ze zmianą wizerunku ciała u młodzieży. Wspieranie aktywnego stylu życia. Jak motywować się do aktywności fizycznej? Rola sportu i rekreacji w przeciwdziałaniu nadwadze i otyłości wśród dzieci i młodzieży.

13. Przeciwdziałanie zaburzeniom depresyjnym u dzieci i młodzieży. Jak pomóc dzieciom radzić sobie z porażką i przygnębieniem. Rola dorosłych w rozpoznawaniu depresji u dzieci młodzieży.

14. Problematyka uzależnień wśród dzieci i młodzieży. Zapobieganie problemowemu korzystaniu z Internetu i komputera. Nadzór dorosłych nad aktywnością dziecka w Internecie.

15. Nadzór dorosłych nad aktywnością dziecka w Internecie.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)