Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Fakultet 2. Wprowadzenie do terapii ericksonowskiej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 06-PS-SM-102.02 Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Fakultet 2. Wprowadzenie do terapii ericksonowskiej
Jednostka: Wydział Nauk Społecznych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 5.00
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywny

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2015/2016" (zakończony)

Okres: 2015-10-01 - 2016-02-17
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Renata Kleszcz-Szczyrba
Prowadzący grup: Renata Kleszcz-Szczyrba
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Sposób ustalania oceny końcowej:

wiczenia: praca zaliczeniowa (50% oceny końcowej) plus frekwencja i aktywność w pracy w podgrupach (50% oceny końcowej)


Praca zaliczeniowa - rozprawka na jeden z 3 wybranych tematów:

1. "Ericksonia - nie dziękuję."

2. "Ericksonia - czy ja wiem?"

3. Ericksonia - to jest to."

Temat stanowi teze rozprawki. W pracy nalezy zamieścić 10 merytorycznych argumentów przemiawiających za daną tezą.

Objętość pracy - 5 stron A4 czcionka Times New Roman 12


Uzyskanie zaliczenia z ćwiczeń jest możliwe tylko wówczas, gdy zarówno 1. praca końcowa z ćwiczeń 2. przygotowanie i aktywność na zajęciach i 3. frekwencja (możliwa 1 nb, pozostałe należy zdać odpowiadając na pytania prowadzącego dot. tematyki zajęć), zostaną ocenione pozytywnie.


Wykład: ocena z testu wiadomości - egzaminacyjnego (test jednokrotnego wyboru plus uzupełnień):


50-60% możliwych do uzyskania punktów dst

60,1 -69,9% możliwych do uzyskania punktów +dst

70-80% możliwych do uzyskania punktów db

80,1-90% możliwych do uzyskania punktów +db

90,1 -100 % możliwych do uzyskania punktów bdb


Pełny opis:

W ramach modułu Wprowadzenie do terapii ericksonowskiej student poznaje założenia terapii ericksonowskiej oraz techniki pracy terapeutycznej stosowane w tym nurcie, a także poznaje możliwości stosowania niektórych z tych technik poprzez analizę przypadków i obserwację na materiale filmowym pracy terapeutycznej Ericksona i jego uczniów. Student nabywa krytycznej oceny prezentowanego nurtu pracy terapeutycznej, którą może wykorzystać przy wyborze dalszej zawodowej kariery.

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2016/2017" (zakończony)

Okres: 2016-10-01 - 2017-02-17
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Renata Kleszcz-Szczyrba
Prowadzący grup: Renata Kleszcz-Szczyrba
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Sposób ustalania oceny końcowej:

Ćwiczenia: praca zaliczeniowa (50% oceny końcowej) plus frekwencja i aktywność w pracy w podgrupach (50% oceny końcowej)


Praca zaliczeniowa - rozprawka na jeden z 3 wybranych tematów:

1. "Ericksonia - nie dziękuję."

2. "Ericksonia - czy ja wiem?"

3. Ericksonia - to jest to."

Temat stanowi teze rozprawki. W pracy nalezy zamieścić 10 merytorycznych argumentów przemiawiających za daną tezą.

Objętość pracy - 5 stron A4 czcionka Times New Roman 12


Uzyskanie zaliczenia z ćwiczeń jest możliwe tylko wówczas, gdy zarówno 1. praca końcowa z ćwiczeń 2. przygotowanie i aktywność na zajęciach i 3. frekwencja (możliwa 1 nb, pozostałe należy zdać odpowiadając na pytania prowadzącego dot. tematyki zajęć), zostaną ocenione pozytywnie.


Wykład: ocena z testu wiadomości - egzaminacyjnego (test jednokrotnego wyboru plus uzupełnień):


50-60% możliwych do uzyskania punktów dst

60,1 -69,9% możliwych do uzyskania punktów +dst

70-80% możliwych do uzyskania punktów db

80,1-90% możliwych do uzyskania punktów +db

90,1 -100 % możliwych do uzyskania punktów bdb


Ocena końcowa: średnia z ćwiczeń i wykładów.


Pełny opis:

W ramach modułu Wprowadzenie do terapii ericksonowskiej student poznaje założenia terapii ericksonowskiej oraz techniki pracy terapeutycznej stosowane w tym nurcie, a także poznaje możliwości stosowania niektórych z tych technik poprzez analizę przypadków i obserwację na materiale filmowym pracy terapeutycznej Ericksona i jego uczniów. Student nabywa krytycznej oceny prezentowanego nurtu pracy terapeutycznej, którą może wykorzystać przy wyborze dalszej zawodowej kariery.

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2017-10-01 - 2018-02-18
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Renata Kleszcz-Szczyrba
Prowadzący grup: Renata Kleszcz-Szczyrba
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Sposób ustalania oceny końcowej:

Ćwiczenia: praca zaliczeniowa (50% oceny końcowej) plus frekwencja i aktywność w pracy w podgrupach (50% oceny końcowej)


Praca zaliczeniowa - rozprawka na jeden z 3 wybranych tematów:

1. "Ericksonia - nie dziękuję."

2. "Ericksonia - czy ja wiem?"

3. Ericksonia - to jest to."

Temat stanowi teze rozprawki. W pracy nalezy zamieścić 10 merytorycznych argumentów przemiawiających za daną tezą.

Objętość pracy - 5 stron A4 czcionka Times New Roman 12


Uzyskanie zaliczenia z ćwiczeń jest możliwe tylko wówczas, gdy zarówno 1. praca końcowa z ćwiczeń 2. przygotowanie i aktywność na zajęciach i 3. frekwencja (możliwa 1 nb, pozostałe należy zdać odpowiadając na pytania prowadzącego dot. tematyki zajęć), zostaną ocenione pozytywnie.


Wykład: ocena z testu wiadomości - egzaminacyjnego (test jednokrotnego wyboru plus uzupełnień):


50-60% możliwych do uzyskania punktów dst

60,1 -69,9% możliwych do uzyskania punktów +dst

70-80% możliwych do uzyskania punktów db

80,1-90% możliwych do uzyskania punktów +db

90,1 -100 % możliwych do uzyskania punktów bdb



Pełny opis:

W ramach modułu Wprowadzenie do terapii ericksonowskiej student poznaje założenia terapii ericksonowskiej oraz techniki pracy terapeutycznej stosowane w tym nurcie, a także poznaje możliwości stosowania niektórych z tych technik poprzez analizę przypadków i obserwację na materiale filmowym pracy terapeutycznej Ericksona i jego uczniów. Student nabywa krytycznej oceny prezentowanego nurtu pracy terapeutycznej, którą może wykorzystać przy wyborze dalszej zawodowej kariery.

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-17
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Renata Kleszcz-Szczyrba
Prowadzący grup: Renata Kleszcz-Szczyrba
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Sposób ustalania oceny końcowej:

Ćwiczenia: praca zaliczeniowa (50% oceny końcowej) plus frekwencja i aktywność w pracy w podgrupach (50% oceny końcowej)


Praca zaliczeniowa - rozprawka na jeden z 3 wybranych tematów:

1. "Ericksonia - nie dziękuję."

2. "Ericksonia - czy ja wiem?"

3. Ericksonia - to jest to."

Temat stanowi teze rozprawki. W pracy nalezy zamieścić 10 merytorycznych argumentów przemiawiających za daną tezą.

Objętość pracy - 5 stron A4 czcionka Times New Roman 12


Uzyskanie zaliczenia z ćwiczeń jest możliwe tylko wówczas, gdy zarówno 1. praca końcowa z ćwiczeń 2. przygotowanie i aktywność na zajęciach i 3. frekwencja (możliwa 1 nb, pozostałe należy zdać odpowiadając na pytania prowadzącego dot. tematyki zajęć), zostaną ocenione pozytywnie.


Wykład: ocena z testu wiadomości - egzaminacyjnego (test jednokrotnego wyboru plus uzupełnień):


50-60% możliwych do uzyskania punktów dst

60,1 -69,9% możliwych do uzyskania punktów +dst

70-80% możliwych do uzyskania punktów db

80,1-90% możliwych do uzyskania punktów +db

90,1 -100 % możliwych do uzyskania punktów bdb



Pełny opis:

W ramach modułu Wprowadzenie do terapii ericksonowskiej student poznaje założenia terapii ericksonowskiej oraz techniki pracy terapeutycznej stosowane w tym nurcie, a także poznaje możliwości stosowania niektórych z tych technik poprzez analizę przypadków i obserwację na materiale filmowym pracy terapeutycznej Ericksona i jego uczniów. Student nabywa krytycznej oceny prezentowanego nurtu pracy terapeutycznej, którą może wykorzystać przy wyborze dalszej zawodowej kariery.

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-23
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Renata Kleszcz-Szczyrba
Prowadzący grup: Renata Kleszcz-Szczyrba
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Sposób ustalania oceny końcowej:

Ćwiczenia: praca zaliczeniowa (50% oceny końcowej) plus frekwencja i aktywność w pracy w podgrupach (50% oceny końcowej)


Praca zaliczeniowa - rozprawka na jeden z 3 wybranych tematów:

1. "Ericksonia - nie dziękuję."

2. "Ericksonia - czy ja wiem?"

3. Ericksonia - to jest to."

Temat stanowi teze rozprawki. W pracy nalezy zamieścić 10 merytorycznych argumentów przemiawiających za daną tezą.

Objętość pracy - 5 stron A4 czcionka Times New Roman 12


Uzyskanie zaliczenia z ćwiczeń jest możliwe tylko wówczas, gdy zarówno 1. praca końcowa z ćwiczeń 2. przygotowanie i aktywność na zajęciach i 3. frekwencja (możliwa 1 nb, pozostałe należy zdać odpowiadając na pytania prowadzącego dot. tematyki zajęć), zostaną ocenione pozytywnie.


Wykład: ocena z testu wiadomości - egzaminacyjnego (test jednokrotnego wyboru plus uzupełnień):


50-60% możliwych do uzyskania punktów dst

60,1 -69,9% możliwych do uzyskania punktów +dst

70-80% możliwych do uzyskania punktów db

80,1-90% możliwych do uzyskania punktów +db

90,1 -100 % możliwych do uzyskania punktów bdb



Pełny opis:

W ramach modułu Wprowadzenie do terapii ericksonowskiej student poznaje założenia terapii ericksonowskiej oraz techniki pracy terapeutycznej stosowane w tym nurcie, a także poznaje możliwości stosowania niektórych z tych technik poprzez analizę przypadków i obserwację na materiale filmowym pracy terapeutycznej Ericksona i jego uczniów. Student nabywa krytycznej oceny prezentowanego nurtu pracy terapeutycznej, którą może wykorzystać przy wyborze dalszej zawodowej kariery.

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (w trakcie)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Renata Kleszcz-Szczyrba
Prowadzący grup: Renata Kleszcz-Szczyrba
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Sposób ustalania oceny końcowej:

Ocena końcowa z modułu jest średnią arytmetyczną ocen:

- z ćwiczeń (praca zaliczeniowa + aktywność, rzetelność i frekwencja)

- z egzaminu (test egzaminacyjny)


2,75 i mniej (niedostateczny)

2,76 - 3,25 (dostateczny)

3,26 - 3,75 (dostateczny plus)

3,76 - 4,25 (dobry)

4,26 - 4,75 (dobry plus)

4,76 - 5,00 (bardzo dobry)


Uwaga: w przypadku niezaliczenia egzaminu pisemnego w terminie pierwszym, studentowi przysługują terminy poprawkowe określone w Regulaminie Studiów. Do oceny końcowej modułu wliczana będzie średnia ocen uzyskanych przez studenta we wszystkich podejściach do zaliczenia egzaminu pisemnego.


Pełny opis:

W ramach modułu Wprowadzenie do terapii ericksonowskiej student poznaje założenia terapii ericksonowskiej oraz techniki pracy terapeutycznej stosowane w tym nurcie, a także poznaje możliwości stosowania niektórych z tych technik poprzez analizę przypadków i obserwację na materiale filmowym pracy terapeutycznej Ericksona i jego uczniów. Student nabywa krytycznej oceny prezentowanego nurtu pracy terapeutycznej, którą może wykorzystać przy wyborze dalszej zawodowej kariery.

Uwagi:

Prowadzący zastrzega sobie możliwość zadawania dodatkowej literatury oraz zadań (np. praca domowa, dodatkowy test, bezpośrednie odpytywanie Studenta na ocenę), jeśli będzie to wynikało z dynamiki przebiegu zajęć i prowadzonych dyskusji akademickich.

Prace zaliczeniowe, testy proszę składać, a kontakt z prowadzącym nawiązywać poprzez platformy Moodle i Ms Teams. Proszę nie wysyłać prac via mail.

Podczas zajęć na Ms Teams prowadzący w każdym momencie może pobrać listę obecności wygenerowaną przez system Ms Teams. Może również prosić Studenta o włączenie kamery internetowej.

W trakcie semestru prowadzący zastrzega sobie prawo do wprowadzania dodatkowej tematyki zajęć, jeśli wynika to z dynamiki przebiegu zajęć i prowadzonych dyskusji akademickich.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.