Fakultet 4. Człowiek w świecie rzeczy i pieniędzy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 06-PS-SM-104.05 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Fakultet 4. Człowiek w świecie rzeczy i pieniędzy |
Jednostka: | Wydział Nauk Społecznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ W
PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Górnik-Durose | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Górnik-Durose | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin z modułu
Wykład - Egzamin |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Wyniki egzaminu pisemnego, w trakcie którego student/ka będzie pisał/a esej na temat wskazany przez egzaminatora (wybór z trzech tematów) oraz odnosił/a się do przypadku, zawierającego opis konkretnego problemu z zakresu relacji człowieka ze światem dóbr materialnych . Za każdą część będzie można uzyskać maksymalnie 30 pkt. Ocena końcowa będzie wystawiana wedłu następującej skali: < 30 pkt. – ocena niedostateczna 30 – 36 pkt. – ocena dostateczna 37 – 42 pkt. – ocena dostateczna plus 43 – 48 pkt. – ocena dobra 49 – 54 pkt. – ocena dobra plus 55 – 60 pkt. – ocena bardzo dobra |
|
Pełny opis: |
Zajęcia przygotowują studentów – od strony teoretycznej, praktycznej i etycznej – do realizacji pewnych zadań zawodowych w biznesie i marketingu, w zakresie pomocy psychologicznej i wspierania indywidualnego rozwoju, a przede wszystkim do refleksyjnego i krytycznego uczestniczenia we współczesnej rzeczywistości ekonomiczno-społecznej. 1. Przedmioty materialne w relacjach międzyludzkich – rola i funkcje 2. Obiekty rynkowych pożądań – po co i na co wydajemy swoje pieniądze i co z tego wynika 3. Relacje człowieka ze światem rzeczy materialnych - dlaczego potrzebujemy rzeczy i pieniędzy 4. Relacje człowieka ze światem rzeczy materialnych – do czego potrzebujemy rzeczy i pieniędzy (ekonomiczna i psychologiczna funkcjonalność zasobów materialnych) 5. Pieniądze jako szczególne zasoby materialne; ich znaczenie psychologiczne i problemy w posługiwaniu się nimi (wydawanie, oszczędzanie, inwestowanie, zaciąganie kredytów) 6. Materializm jako cecha kultur i jednostek 7. Minimalizm – istota i uwikłania psychologiczne 8. Mechanizmy podejmowania decyzji konsumenckich 9. Rola właściwości indywidualnych w zachowaniach konsumenckich 10. Kulturowe wyznaczniki zachowań konsumenckich 11. Reklama i marketing z psychologicznej perspektywy 12. Godność i szczęście w konsumpcyjnym świecie – materialne wyznaczniki jakości życia 13. Patologie konsumpcji i posiadania 14. Jak z pożytkiem dla siebie uczestniczyć w rynkowej grze 15. Zastosowanie wiedzy z zakresu psychologii ekonomicznej w praktyce psychologicznej |
|
Uwagi: |
Zajęcia prowadzone za pośrednictwem MS TEAMS i MOODLE |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.