Fakultet 6. Posttraumatic Sterss Disorder: Assessment, Diagnosis,and Treatment
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 06-PS-SM-106.19 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Fakultet 6. Posttraumatic Sterss Disorder: Assessment, Diagnosis,and Treatment |
Jednostka: | Wydział Nauk Społecznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywny |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR C
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Stojek | |
Prowadzący grup: | Monika Stojek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Oceny będą oparte na uczestnictwie/dyskusji na zajęciach, prezentacji o mediach, projekcie i egzaminie końcowym. Ocena zostanie obliczona na podstawie liczby punktów, które student otrzyma za każde zadanie. Zakres każdego zadania jest następujący: (1) Udział: wykonywanie prac/ćwiczeń w małych grupach/parach, udział w pracach pisemnych w małych grupach, zadawanie pytań dotyczących artykułów, zadawanie prezenterom pytań dotyczących prezentacji medialnych. (2) Prezentacja o mediach: każdy uczeń znajdzie jedną aktualną wzmiankę o zespole stresu pourazowego, traumie lub stresie w gazecie, blogu internetowym lub czasopiśmie – najlepiej w miesiącach, w których spotykamy się na zajęciach. Dzieląc się artykułem z klasą, uczniowie omówią następujące punkty: (1) streszczą treść artykułu; (2) Omówią, jak artykuł pasuje do informacji prezentowanych na zajęciach (dokładne punkty do omówienia zostaną udostępnione w Teams i Moodle). Proszę o e-mail z linkiem do materiału multimedialnego najpóźniej do godziny 20:00 wieczorem przed prezentacją. Do tego zadania potrzebuję tylko link do materiału multimedialnego – to zadanie nie ma komponentu pisemnego. Po prostu poinformujesz klasę o tym, co znalazłeś, a my omówimy. Terminy prezentacji zostaną ustalone w pierwszych tygodniach zajęć. (3) Projekt: Część 1: Każdy student wybiera jeden artykuł z przydzielonej listy lektur i przygotowuje słowniczek słów związanych z psychologią i traumą w artykule w swoim ojczystym języku. Należy zidentyfikować i przetłumaczyć co najmniej 20 słów. Ta część projektu zostanie udostępniona innym uczestnikom kursu. Do artykułów będzie udpostępniony arkusz zapisów, aby ten sam artykuł nie był tłumaczony wielokrotnie. Część 2: Przeprowadź wywiad z kolegą/koleżanką z klasy i napisz krótką refleksję. Pary uczniów będą przeprowadzać ze sobą wywiady na temat sposobów, w jakie ich kultury/społeczności postrzegają/wyjaśniają traumę. Niektóre z pytań mogą obejmować: jakie są dominujące przekonania w twojej kulturze dotyczące tego, jak ludzie leczą się z traumatycznych doświadczeń? O roli ofiary w traumie seksualnej? Rola osób, które doświadczyły traumy w społeczeństwie? Czy ludzie w Twojej kulturze/społeczności mówią otwarcie o traumie? Jaka jest rola rodziny, religii, systemu medycznego i społeczności w leczeniu traumy i radzeniu sobie z nią? Część pisemna będzie zawierać tylko Twoją refleksję dotyczącą wywiadu (np. czy dowiedziałeś się czegoś nieoczekiwanego? Jak się czułaś zadając te pytania? Czego jeszcze chciał(a)byś się dowiedzieć?). Instruktorka udostępni listę pytań, na które studenci mają odpowiedzieć. **WAŻNE: Ten wywiad dotyczy poznania przekonań kulturowych/społecznościowych. NIE Pytaj innych studentów o ich osobistą historię traumy. (4) Egzamin końcowy: jest to egzamin w formacie wielokrotnego wyboru. Będzie składać się z 30 pytań obejmujących materiał prezentowany na zajęciach. Podczas tego egzaminu nie można używać laptopów, telefonów, notatek ani artykułów. Ocena końcowa wyliczana jest według następującej skali: od 3,00 do 3,25 (61%-65%) – ocena dostateczna (3,0); od 3,26 do 3,75 (66%-70%) – ocena dostateczna plus (3,5) od 3,76 do 4,25 (71%-80%) – ocena dobra (4,0) od 4,26 do 4,60 (81%-90%) – ocena dobra plus (4,5) od 4,61 do 5,00 (91%-100%) – ocena bardzo dobra (5,0) Waga każdego zadania (od oceny końcowej): (1) Udział: 10% (2) Prezentacja medialna: 20% (3) Projekt: 40% (4) Egzamin końcowy: 30% |
|
Pełny opis: |
Celem tego kursu jest przedstawienie przeglądu kryteriów diagnostycznych, ewaluacji i fenomenologii zespołu stresu pourazowego (PTSD). Treść będzie również zawierać przegląd wspieranych empirycznie psychoterapii do leczenia PTSD. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.