Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Fakultet 6. Posttraumatic Sterss Disorder: Assessment, Diagnosis,and Treatment

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 06-PS-SM-106.19
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Fakultet 6. Posttraumatic Sterss Disorder: Assessment, Diagnosis,and Treatment
Jednostka: Wydział Nauk Społecznych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywny

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Monika Stojek
Prowadzący grup: Monika Stojek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Oceny będą oparte na uczestnictwie/dyskusji na zajęciach, prezentacji o mediach, projekcie i egzaminie końcowym. Ocena zostanie obliczona na podstawie liczby punktów, które student otrzyma za każde zadanie.


Zakres każdego zadania jest następujący:

(1) Udział: wykonywanie prac/ćwiczeń w małych grupach/parach, udział w pracach pisemnych w małych grupach, zadawanie pytań dotyczących artykułów, zadawanie prezenterom pytań dotyczących prezentacji medialnych.

(2) Prezentacja o mediach: każdy uczeń znajdzie jedną aktualną wzmiankę o zespole stresu pourazowego, traumie lub stresie w gazecie, blogu internetowym lub czasopiśmie – najlepiej w miesiącach, w których spotykamy się na zajęciach. Dzieląc się artykułem z klasą, uczniowie omówią następujące punkty: (1) streszczą treść artykułu; (2) Omówią, jak artykuł pasuje do informacji prezentowanych na zajęciach (dokładne punkty do omówienia zostaną udostępnione w Teams i Moodle).

Proszę o e-mail z linkiem do materiału multimedialnego najpóźniej do godziny 20:00 wieczorem przed prezentacją. Do tego zadania potrzebuję tylko link do materiału multimedialnego – to zadanie nie ma komponentu pisemnego. Po prostu poinformujesz klasę o tym, co znalazłeś, a my omówimy. Terminy prezentacji zostaną ustalone w pierwszych tygodniach zajęć.


(3) Projekt:

Część 1: Każdy student wybiera jeden artykuł z przydzielonej listy lektur i przygotowuje słowniczek słów związanych z psychologią i traumą w artykule w swoim ojczystym języku. Należy zidentyfikować i przetłumaczyć co najmniej 20 słów. Ta część projektu zostanie udostępniona innym uczestnikom kursu. Do artykułów będzie udpostępniony arkusz zapisów, aby ten sam artykuł nie był tłumaczony wielokrotnie.

Część 2: Przeprowadź wywiad z kolegą/koleżanką z klasy i napisz krótką refleksję. Pary uczniów będą przeprowadzać ze sobą wywiady na temat sposobów, w jakie ich kultury/społeczności postrzegają/wyjaśniają traumę. Niektóre z pytań mogą obejmować: jakie są dominujące przekonania w twojej kulturze dotyczące tego, jak ludzie leczą się z traumatycznych doświadczeń? O roli ofiary w traumie seksualnej? Rola osób, które doświadczyły traumy w społeczeństwie? Czy ludzie w Twojej kulturze/społeczności mówią otwarcie o traumie? Jaka jest rola rodziny, religii, systemu medycznego i społeczności w leczeniu traumy i radzeniu sobie z nią?

Część pisemna będzie zawierać tylko Twoją refleksję dotyczącą wywiadu (np. czy dowiedziałeś się czegoś nieoczekiwanego? Jak się czułaś zadając te pytania? Czego jeszcze chciał(a)byś się dowiedzieć?). Instruktorka udostępni listę pytań, na które studenci mają odpowiedzieć.

**WAŻNE: Ten wywiad dotyczy poznania przekonań kulturowych/społecznościowych. NIE Pytaj innych studentów o ich osobistą historię traumy.


(4) Egzamin końcowy: jest to egzamin w formacie wielokrotnego wyboru. Będzie składać się z 30 pytań obejmujących materiał prezentowany na zajęciach. Podczas tego egzaminu nie można używać laptopów, telefonów, notatek ani artykułów.


Ocena końcowa wyliczana jest według następującej skali:

 od 3,00 do 3,25 (61%-65%) – ocena dostateczna (3,0);

 od 3,26 do 3,75 (66%-70%) – ocena dostateczna plus (3,5)

 od 3,76 do 4,25 (71%-80%) – ocena dobra (4,0)

 od 4,26 do 4,60 (81%-90%) – ocena dobra plus (4,5)

 od 4,61 do 5,00 (91%-100%) – ocena bardzo dobra (5,0)


Waga każdego zadania (od oceny końcowej):


(1) Udział: 10%

(2) Prezentacja medialna: 20%

(3) Projekt: 40%

(4) Egzamin końcowy: 30%

Pełny opis:

Celem tego kursu jest przedstawienie przeglądu kryteriów diagnostycznych, ewaluacji i fenomenologii zespołu stresu pourazowego (PTSD). Treść będzie również zawierać przegląd wspieranych empirycznie psychoterapii do leczenia PTSD.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)