Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

SPR_M01_Psychologia rozwoju społecznego dzieci i młodzieży

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 06-PS-SM-204
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: SPR_M01_Psychologia rozwoju społecznego dzieci i młodzieży
Jednostka: Wydział Nauk Społecznych
Grupy: Przedmioty obowiązkowe - 5 sem. psychologii /stacj. jednolite magisterskie/
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Kucharewicz
Prowadzący grup: Joanna Kucharewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Warunkiem uzyskania zaliczenia jest uzyskanie przez studenta połowy maksymalnej liczby punktów w teście zaliczeniowym.

Kolokwium pisemne zawierające pytania problemowe, testowe i otwarte, których celem jest sprawdzenie wiedzy zakresu omówionych treści.

Skala ocen:

51-60% = dst

61-70% = dst+

71-80% = db

81-90% = db+

91-100% = bdb


Pełny opis:

Sposoby pojmowania rozwoju społecznego; Budowanie relacji - tworzenie pierwszych związków; Znaczenie przywiązania; Pojęcie :ja” i pojęcie „drugiej osoby”; Rozwój ról związanych z płcią; Rodzina, rodzice i socjalizacja; Istota wpływów rodzicielskich; Procesy socjalizacyjne i modele socjalizacji dzieci; Pozarodzinne czynniki wpływające na rozwój dziecka; Techniki kontroli rodzicielskiej a posłuszeństwo dziecka; Zachowania pro- i anty-spoleczne; Doświadczenie społeczne i jego następstwa; Dziecko w systemie społecznym; Rola osób znaczących i środowiska pozarodzinnego w rozwoju społecznym dziecka; Nadzieje i zagrożenia w rozwoju społecznym dziecka związane z Internetem i rozwojem technologii cyfrowej – świat wirtualny i świat realny w życiu dziecka

Uwagi:

Brak

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)