Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

SPK_M07_Podstawy klinicznej diagnozy psychologicznej. Postępowanie diagnostyczne

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 06-PS-SM-251 Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: SPK_M07_Podstawy klinicznej diagnozy psychologicznej. Postępowanie diagnostyczne
Jednostka: Wydział Nauk Społecznych
Grupy: Przedmioty obowiązkowe - 8 sem. psychologii /stacj. jednolite magisterskie/
Punkty ECTS i inne: 4.00
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2015/2016" (zakończony)

Okres: 2016-02-18 - 2016-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Kasper Czech
Prowadzący grup: Kasper Czech
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin z modułu
Wykład - Egzamin
Sposób ustalania oceny końcowej:

Egzamin w formie pracy zaliczeniowej - raportu z przeprowadzonej własnoręcznie przez studenta kompletnej klinicznej diagnozy psychologicznej.

Podstawą otrzymania pozytywnej oceny jest uzyskanie min. 60% z możliwej do osiągnięcia punktacji.

Pełny opis:

• Modele psychologicznej diagnozy klinicznej (nozologiczny, funkcjonalny, psychospołeczny).

• Etapy badania diagnostycznego. Sytuacja badania (motywacja osoby badanej, nastawienie na współpracę, lęk przed oceną, efekt oczekiwań interpersonalnych). Stawianie i weryfikacja hipotez, opracowanie wyniku diagnozy.

• Przebieg wnioskowania diagnostycznego. Struktura opisu diagnostycznego.

• Psychologiczna diagnoza kliniczna z nastawieniem na problemy społeczne. Ekspertyza psychologiczna, diagnoza kliniczna grupy.

• Wybrane metody diagnozy klinicznej. Dobór metod w diagnozie klinicznej.

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2016/2017" (zakończony)

Okres: 2017-02-18 - 2017-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Kasper Czech
Prowadzący grup: Kasper Czech
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin z modułu
Wykład - Egzamin
Sposób ustalania oceny końcowej:

Egzamin w formie pracy zaliczeniowej - raportu z przeprowadzonej własnoręcznie przez studenta kompletnej klinicznej diagnozy psychologicznej.

Podstawą otrzymania pozytywnej oceny jest uzyskanie min. 60% z możliwej do osiągnięcia punktacji.

Pełny opis:

• Modele psychologicznej diagnozy klinicznej (nozologiczny, funkcjonalny, psychospołeczny).

• Etapy badania diagnostycznego. Sytuacja badania (motywacja osoby badanej, nastawienie na współpracę, lęk przed oceną, efekt oczekiwań interpersonalnych). Stawianie i weryfikacja hipotez, opracowanie wyniku diagnozy.

• Przebieg wnioskowania diagnostycznego. Struktura opisu diagnostycznego.

• Psychologiczna diagnoza kliniczna z nastawieniem na problemy społeczne. Ekspertyza psychologiczna, diagnoza kliniczna grupy.

• Wybrane metody diagnozy klinicznej. Dobór metod w diagnozie klinicznej.

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2018-02-19 - 2018-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Kasper Czech
Prowadzący grup: Kasper Czech
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin z modułu
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2019-02-18 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Kasper Czech
Prowadzący grup: Kasper Czech
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin z modułu
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2019/2020" (w trakcie)

Okres: 2020-02-24 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Bolek-Kochanowska
Prowadzący grup: Magdalena Bolek-Kochanowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin z modułu
Wykład - Egzamin
Sposób ustalania oceny końcowej:

Podstawą wystawienia oceny końcowej z modułu jest średnia ważona z dwóch ocen:

Projekt - badanie diagnostyczne (waga 0,7)

Egzamin (waga 0,3)

Ocena zostanie wystawiona zgodnie z zasadą:


3,00 do 3,25 - dostateczny;

3,26 do 3,75 - dostateczny plus;

3,76 do 4,25 - dobry;

4,26 do 4,60 - dobry plus;

4,61 do 5,00 - bardzo dobry


Aby zaliczyć moduł na ocenę pozytywną zarówno opracowane badanie diagnostyczne, jak i egzamin muszą być zaliczone na ocenę pozytywną.


Pełny opis:

Celem kursu jest nabywanie przez studentów umiejętności łączenia danych diagnostycznych uzyskanych z różnych źródeł; umiejętności i kompetencji w stosowaniu metod diagnostycznych wykorzystywanych w pracy z człowiekiem z zaburzeniami psychicznymi; przygotowaniu i planowaniu procesu diagnostycznego (określanie celu badania, ustalane jego zakresu, dobieranie wskaźników i metod, prawidłowe zbieranie dane, dokonywanie interpretacji danych ilościowych i jakościowych).

Kurs ma na celu również kształtowanie świadomości problemów etycznych związanych z procesem diagnozy oraz wrażliwości na kwestie etyczne.

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2020/2021" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2021-03-16 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Bolek-Kochanowska
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin z modułu
Wykład - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.