Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

SPK_M07_Podstawy klinicznej diagnozy psychologicznej. Postępowanie diagnostyczne

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 06-PS-SM-251
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: SPK_M07_Podstawy klinicznej diagnozy psychologicznej. Postępowanie diagnostyczne
Jednostka: Wydział Nauk Społecznych
Grupy: Przedmioty obowiązkowe - 8 sem. psychologii /stacj. jednolite magisterskie/
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Bolek-Kochanowska
Prowadzący grup: Magdalena Bolek-Kochanowska, Monika Stojek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin z modułu
Wykład - Egzamin
Sposób ustalania oceny końcowej:

Podstawą wystawienia oceny końcowej z modułu jest średnia ważona z dwóch ocen:

Projekt - badanie diagnostyczne (waga 0,5)

Egzamin pisemny (waga 0,5)


Projekt opracowywany będzie w pojedynkę lub w grupach 2-3 osobowych oceniany na skali 2 (niedostateczny) – 5 (bardzo dobry)

Egzamin pisemny oceniany na skali 2 (niedostateczny) – 5 (bardzo dobry)

Ocena końcowa z modułu zostanie wystawiona zgodnie z zasadą:


3,00 do 3,25 - dostateczny;

3,26 do 3,75 - dostateczny plus;

3,76 do 4,25 - dobry;

4,26 do 4,60 - dobry plus;

4,61 do 5,00 - bardzo dobry


Aby zaliczyć moduł na ocenę pozytywną zarówno opracowane badanie diagnostyczne, jak i egzamin muszą być zaliczone na ocenę pozytywną.

W przypadku braku zaliczenia egzaminu bądź projektu badania diagnostycznego w pierwszym terminie, studentowi przysługuje drugi termin (poprawkowy).


Pełny opis:

Celem kursu jest nabywanie przez studentów umiejętności łączenia danych diagnostycznych uzyskanych z różnych źródeł; umiejętności i kompetencji w stosowaniu metod diagnostycznych wykorzystywanych w pracy z człowiekiem z zaburzeniami psychicznymi; przygotowaniu i planowaniu procesu diagnostycznego (określanie celu badania, ustalane jego zakresu, dobieranie wskaźników i metod, prawidłowe zbieranie dane, dokonywanie interpretacji danych ilościowych i jakościowych).

Kurs ma na celu również kształtowanie świadomości problemów etycznych związanych z procesem diagnozy oraz wrażliwości na kwestie etyczne.

Uwagi:

Wykład prowadzony w formie zdalnej z wykorzystaniem platform MS Teams oraz Moodle

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Adam Pawlak
Prowadzący grup: Adam Pawlak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin z modułu
Wykład - Egzamin
Sposób ustalania oceny końcowej:

Podstawą wystawienia oceny końcowej z modułu jest średnia ważona z dwóch ocen:

Projekt - badanie diagnostyczne (waga 0,5)

Egzamin pisemny (waga 0,5)


Projekt opracowywany będzie w pojedynkę lub w grupach 2-3 osobowych oceniany na skali 2 (niedostateczny) – 5 (bardzo dobry)

Egzamin pisemny oceniany na skali 2 (niedostateczny) – 5 (bardzo dobry)

Ocena końcowa z modułu zostanie wystawiona zgodnie z zasadą:


3,00 do 3,25 - dostateczny;

3,26 do 3,75 - dostateczny plus;

3,76 do 4,25 - dobry;

4,26 do 4,60 - dobry plus;

4,61 do 5,00 - bardzo dobry


Aby zaliczyć moduł na ocenę pozytywną zarówno opracowane badanie diagnostyczne, jak i egzamin muszą być zaliczone na ocenę pozytywną.

W przypadku braku zaliczenia egzaminu bądź projektu badania diagnostycznego w pierwszym terminie, studentowi przysługuje drugi termin (poprawkowy).


Pełny opis:

Celem kursu jest nabywanie przez studentów umiejętności łączenia danych diagnostycznych uzyskanych z różnych źródeł; umiejętności i kompetencji w stosowaniu metod diagnostycznych wykorzystywanych w pracy z człowiekiem z zaburzeniami psychicznymi; przygotowaniu i planowaniu procesu diagnostycznego (określanie celu badania, ustalane jego zakresu, dobieranie wskaźników i metod, prawidłowe zbieranie dane, dokonywanie interpretacji danych ilościowych i jakościowych).

Kurs ma na celu również kształtowanie świadomości problemów etycznych związanych z procesem diagnozy oraz wrażliwości na kwestie etyczne.

Uwagi:

Wykład prowadzony w formie zdalnej z wykorzystaniem platform MS Teams oraz Moodle

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)