SPR_M08_Psychologia rozwoju bliskich więzi - diagnostyka i interwencja
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 06-PS-SM-264 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | SPR_M08_Psychologia rozwoju bliskich więzi - diagnostyka i interwencja |
Jednostka: | Wydział Nauk Społecznych |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe - 8 sem. psychologii /stacj. jednolite magisterskie/ |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR L
L
CZ L
L
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Kołodziej-Zaleska | |
Prowadzący grup: | Anna Kołodziej-Zaleska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z modułu
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | PROJEKT W OPARCIU O STUDIUM PRZYPADKU: projekt powstaje w oparciu o studium przypadku: prezentacja na zajęciach, forma pisemna (lub prezentacja) oddana prowadzącemu. O ocenie decyduje właściwe postawienie hipotez diagnostycznych w oparciu o wywiad oraz ich weryfikacja, trafny dobór metod diagnostycznych, zinterpretowanie otrzymanych wyników oraz zaplanowanie strategii pomocowych. Student samodzielnie planuje i przeprowadza diagnozę pary, małżeństwa, rodziny oraz interpretuje uzyskane wyniki, a także a także planuje ewentualny kierunek oddziaływań pomocowych: interwencyjnych, terapeutycznych etc. Wykonanie projektu umożliwi weryfikację m.in. takich umiejętności studenta: nawiązanie właściwego kontaktu z badanymi osobami przeżywającymi kryzys, samodzielne planowanie i przeprowadzenie badania diagnostycznego, zinterpretowanie uzyskanych wyników. AKTYWNOŚĆ w czasie zajęć, oceniana na bieżąco po każdych zajęciach oraz aktywność w formie dyskusji w czasie prezentacji studiów przypadku przez innych studentów. OBECNOŚĆ - możliwe dwie nieobecności na zajęciach (przy 30h) i jedna nieobecność (przy 15h). OCENA KOŃCOWA: ocena z projektu oraz aktywna obecność na zajęciach. |
|
Pełny opis: |
Student po ukończeniu modułu posiada wiedzę na temat postępowania diagnostycznego i interwencyjnego wobec pary i rodziny, posiada wiedzę pozwalającą zaplanować proces diagnostyczny, sformułować problem, postawić hipotezy diagnostyczne i opracować strategię ich weryfikacji. Potrafi również zaplanować i zastosować interwencje wobec pary i rodziny w kryzysie. Posiada umiejętności posługiwania się wybranymi metodami i technikami diagnozy pary i systemu rodzinnego oraz umiejętności udzielania podstawowej pomocy psychologicznej parom i rodzinom znajdującym się w trudnej sytuacji. Student po ukończeniu modułu powinien rozwinąć kompetencje komunikacyjne i negocjacyjne niezbędne w pracy z systemem pary i rodziny, stać się wrażliwy i otwarty na odmienne formy życia rodzinnego oraz kryzysowe sytuacje przeżywane w bliskich związkach. Ponadto potrafi identyfikować problemy par i rodzin wymagające współpracy interdyscyplinarnej. |
|
Uwagi: |
Praca własna studenta: - Wnikliwe zapoznanie się z opracowaniami teoretycznymi dotyczącymi metod diagnostycznych i pomiarowych wykorzystywanych w obszarze psychologii rozwoju bliskich więzi i psychologii rodziny. - Zgłębianie literatury z obszaru psychologii bliskich związków, z szczególnym uwzględnieniem diagnozy i interwencji podejmowanych wobec par i rodzin. Praca nad projektem w oparciu o studium przypadku (jego prezentacją i krytyczną oceną). |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN L
L
L
L
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Kołodziej-Zaleska | |
Prowadzący grup: | Anna Kołodziej-Zaleska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z modułu
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | PROJEKT W OPARCIU O STUDIUM PRZYPADKU: projekt powstaje w oparciu o studium przypadku: prezentacja na zajęciach, forma pisemna (lub prezentacja) oddana prowadzącemu. O ocenie decyduje właściwe postawienie hipotez diagnostycznych w oparciu o wywiad oraz ich weryfikacja, trafny dobór metod diagnostycznych, zinterpretowanie otrzymanych wyników oraz zaplanowanie strategii pomocowych. Student samodzielnie planuje i przeprowadza diagnozę pary, małżeństwa, rodziny oraz interpretuje uzyskane wyniki, a także a także planuje ewentualny kierunek oddziaływań pomocowych: interwencyjnych, terapeutycznych etc. Wykonanie projektu umożliwi weryfikację m.in. takich umiejętności studenta: nawiązanie właściwego kontaktu z badanymi osobami przeżywającymi kryzys, samodzielne planowanie i przeprowadzenie badania diagnostycznego, zinterpretowanie uzyskanych wyników. AKTYWNOŚĆ w czasie zajęć, oceniana na bieżąco po każdych zajęciach oraz aktywność w formie dyskusji w czasie prezentacji studiów przypadku przez innych studentów. Aktywność jest też rozumiana jako wykonywanie prac cząstkowych podlegających ocenie. OBECNOŚĆ - możliwe dwie nieobecności na zajęciach (przy 30h) i jedna nieobecność (przy 15h). OCENA KOŃCOWA: ocena z projektu oraz aktywność na zajęciach. |
|
Pełny opis: |
Student po ukończeniu modułu posiada wiedzę na temat postępowania diagnostycznego i interwencyjnego wobec pary i rodziny, posiada wiedzę pozwalającą zaplanować proces diagnostyczny, sformułować problem, postawić hipotezy diagnostyczne i opracować strategię ich weryfikacji. Potrafi również zaplanować i zastosować interwencje wobec pary i rodziny w kryzysie. Posiada umiejętności posługiwania się wybranymi metodami i technikami diagnozy pary i systemu rodzinnego oraz umiejętności udzielania podstawowej pomocy psychologicznej parom i rodzinom znajdującym się w trudnej sytuacji. Student po ukończeniu modułu powinien rozwinąć kompetencje komunikacyjne i negocjacyjne niezbędne w pracy z systemem pary i rodziny, stać się wrażliwy i otwarty na odmienne formy życia rodzinnego oraz kryzysowe sytuacje przeżywane w bliskich związkach. Ponadto potrafi identyfikować problemy par i rodzin wymagające współpracy interdyscyplinarnej. |
|
Uwagi: |
Praca własna studenta: - Wnikliwe zapoznanie się z opracowaniami teoretycznymi dotyczącymi metod diagnostycznych i pomiarowych wykorzystywanych w obszarze psychologii rozwoju bliskich więzi i psychologii rodziny. - Zgłębianie literatury z obszaru psychologii bliskich związków, z szczególnym uwzględnieniem diagnozy i interwencji podejmowanych wobec par i rodzin. Praca nad projektem w oparciu o studium przypadku (jego prezentacją i krytyczną oceną). |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.