SPP_M10_Trening umiejętności kierowniczych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 06-PS-SM-283 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | SPP_M10_Trening umiejętności kierowniczych |
Jednostka: | Wydział Nauk Społecznych |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe - 9 sem. psychologii /stacj. jednolite magisterskie/ |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ L
L
PT L
L
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anita Pollak | |
Prowadzący grup: | Anita Pollak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z modułu
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | 1. Złożenie w terminie pracy zaliczeniowej - diagnozy kierowniczej (max 50 pkt.) Praca przygotowana w formie pisemnej wraz ze zeskanowanymi wypełnionymi przez badanego kwestionariuszami wgrana na platformę Moodle. Oceny dokonuje prowadzący na podstawie ustalonych kryteriów. Praca obejmuje wszystkie podane części (1. Opis warunków badania; 2. Obliczenie wyników testowych i ich graficzna prezentacja oraz interpretacja wyników w poszczególnych testach; 3. Integracja wyników w określonych obszarach (komunikacja, osobowość, wpływ społeczny/przywództwo, skuteczność) i ich opis); 4. Sformułowanie informacji zwrotnej dla badanego) oraz jest złożona w ustalonym terminie. Ocenie podlega jakość opracowania – widoczny w treści stopień opanowania wiedzy teoretycznej i sposób jej zastosowania, poprawność logiczna i jakość wniosków, stosunek objętości pracy do jej jakości, formalna strona opracowania. 2. Obecność na zajęciach (51% obecności jest warunkiem koniecznym): a. komplet obecności - 20 pkt. b. 1 nieobecność - 15 pkt. c. 2 nieobecności - 10 pkt. d. 3 i więcej nieobecności - 0 pkt. i konieczność “odrobienia” 3. Przygotowanie sylwetki kierownika, który odniósł sukces (max 10 pkt.) 4. Aktywność na zajęciach (max 20 pkt.) |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć jest poszerzenie wiedzy na temat funkcjonowania organizacji i podniesieniu umiejętności radzenia sobie menedżera z problemami związanymi z wzrostem efektywności pracy oraz realizacją działań służących utrzymaniu dobrostanu jednostki. Podczas zajęć zostaną omówione metody i techniki wykorzystywane w projektowaniu pozytywnego środowiska pracy, planowaniu efektywnego procesu produkcji oraz opracowywania strategii osiągania celów organizacyjnych i osobistych. Przedstawiane w trakcie zajęć analizy przypadków mają służyć rozwinięciu umiejętności identyfikowania problemów, generowania rozwiązań oraz wypracowanie kryteriów ich oceny. Studenci będą przygotowywani do prezentowania opracowanych przez siebie rozwiązań. |
|
Uwagi: |
brak |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR L
L
L
L
CZ L
L
L
L
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anita Pollak | |
Prowadzący grup: | Anita Pollak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z modułu
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | 1. Złożenie w terminie pracy zaliczeniowej - diagnozy kierowniczej (max 50 pkt.) Praca przygotowana w formie pisemnej wraz ze zeskanowanymi wypełnionymi przez badanego kwestionariuszami wgrana na platformę Moodle lub przekazana bezpośrednio w trakcie zajęć w ustalonym terminie (12.01 (dla grup środowych) i 13.01 dla grup czwartkowych). Oceny dokonuje prowadzący na podstawie ustalonych kryteriów. Praca obejmuje wszystkie podane części (1. Opis warunków badania; 2. Obliczenie wyników testowych i ich graficzna prezentacja oraz interpretacja wyników w poszczególnych testach; 3. Integracja wyników w określonych obszarach (komunikacja, osobowość, wpływ społeczny/przywództwo, skuteczność) i ich opis); 4. Porównanie między wynikami osób badanych. 5. Sformułowanie informacji zwrotnej dla każdego badanego. Ocenie podlega jakość opracowania – widoczny w treści stopień opanowania wiedzy teoretycznej i sposób jej zastosowania, poprawność logiczna i jakość wniosków, stosunek objętości pracy do jej jakości, formalna strona opracowania. 2. Obecność na zajęciach (20 pkt) - każda nieobecność ponad dwa razy musi być odrobiona. 3. Przygotowanie sylwetki kierownika, który odniósł sukces (max 15 pkt.) 4. Aktywność na zajęciach (max 15 pkt.) Skala ocen: 60 pkt. -> dst 61-70 -> dst+ 71-80 -> db 81-90 -> db+ 91-100 -> bdb |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć jest poszerzenie wiedzy na temat funkcjonowania organizacji i podniesieniu umiejętności radzenia sobie menedżera z problemami związanymi z wzrostem efektywności pracy oraz realizacją działań służących utrzymaniu dobrostanu jednostki. Podczas zajęć zostaną omówione metody i techniki wykorzystywane w projektowaniu pozytywnego środowiska pracy, planowaniu efektywnego procesu produkcji oraz opracowywania strategii osiągania celów organizacyjnych i osobistych. Przedstawiane w trakcie zajęć analizy przypadków mają służyć rozwinięciu umiejętności identyfikowania problemów, generowania rozwiązań oraz wypracowanie kryteriów ich oceny. Studenci będą przygotowywani do prezentowania opracowanych przez siebie rozwiązań. |
|
Uwagi: |
brak |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR L
L
L
CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anita Pollak | |
Prowadzący grup: | Anita Pollak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z modułu
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocena końcowa z laboratorium wynika z sumy punktów uzyskanych za przygotowanie poszczególnych prac cząstkowych w trakcie zajęć. Dopuszczalne są dwie nieobecności nieusprawiedliwione, pozostałe nieobecności wymagają zaliczenia podczas konsultacji zgodnie z zasadami podanymi na pierwszym spotkaniu. Punktacja dla oceny końcowej: 60 pkt. – dst 61-70 – dst+ 71-80 – db 81-90 – db+ 91-100 – bdb 5 (bdb) – znakomita wiedza w zakresie zrealizowanych treści programowych; 4,5 (db+) – bardzo dobra wiedza w zakresie zrealizowanych treści programowych; 4,0 (db) – dobra wiedza w zakresie zrealizowanych treści programowych; 3,5 (dst+) – zadowalająca wiedza w zakresie zrealizowanych treści programowych, ale ze znacznymi niedociągnięciami; 3,0 (dst) – zadowalająca wiedza w zakresie zrealizowanych treści programowych, ale z licznymi błędami; 2,0 (ndst) – niezadowalająca wiedza w zakresie zrealizowanych treści programowych. |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć jest poszerzenie wiedzy na temat funkcjonowania organizacji i roli pełnionej w niej przez kierownika. Podczas zajęć zostaną omówione metody i techniki wykorzystywane w projektowaniu pozytywnego środowiska pracy, pomocne przy opracowywaniu strategii osiągania celów organizacyjnych i osobistych oraz planowaniu efektywnego procesu realizacji zadań. Przedstawiane w trakcie zajęć analizy przypadków mają służyć rozwinięciu umiejętności identyfikowania problemów, wypracowaniu kryteriów ich oceny oraz opracowywaniu propozycji rozwiązań. Studenci będą przygotowywani do prezentowania opracowanych przez siebie rozwiązań. |
|
Uwagi: |
brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.