Interwencja w sytuacjach stresu i patologii organizacyjnej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 06-ZZL-S1-L-ISSPO |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Interwencja w sytuacjach stresu i patologii organizacyjnej |
Jednostka: | Wydział Nauk Społecznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | wybieralny |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN L
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Elżbieta Biolik | |
Prowadzący grup: | Elżbieta Biolik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z modułu
Laboratorium - Zaliczenie z modułu |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocena końcowa ustalana jest na podstawie oceny uzyskanej z pracy zaliczeniowej - raportu z diagnozy organizacyjnej w oparciu o wywiad dotyczący problemów/patologii lub zmian w organizacji i prezentacja raportu na forum grupy na ostatnich zajęciach. Kryteria oceny raportu: kompletność struktury raportu, zachowana kolejność elementów tworzących raport – 0-5 pkt. sposób opisu problemu w organizacji (nazwanie problemu, kompletność zaprezentowanych informacji, szczegółowość) – 0-5 pkt. określenie objawów osiowych i źródeł problemu – 0-5 pkt. propozycja interwencji (dojrzałość formułowanych wniosków, trafność propozycji działań) – 0-5 pkt. Za pracę zaliczeniową można uzyskać od 0 do 20 punktów. Do uzyskania oceny 3,0 (dst) wymagane jest uzyskanie minimum 50% punktów z pracy pisemnej (raportu z diagnozy organizacyjnej). Skala ocen pracy pisemnej: poniżej 10 pkt - niedostateczny od 10 do 11 pkt - dostateczny; od 12 do 13 pkt - dostateczny plus; od 14 do 15 pkt - dobry; od 16 do 17 pkt - dobry plus; od 18 do 20 pkt - bardzo dobry. Dodatkowe kryterium oceny pracy zaliczeniowej stanowi terminowość jej złożenia. Nieterminowe złożenie pracy może skutkować obniżeniem oceny z pracy zaliczeniowej. |
|
Pełny opis: |
Przedmiot interwencja w sytuacjach stresu i patologii organizacyjnych umożliwia zdobycie wiedzy i kompetencji w zakresie działań związanych z diagnozą szkodliwych zjawisk organizacyjnych oraz interwencją w sytuacji ich wystąpienia na poziomie indywidualnym i organizacyjnym. W efekcie student zna i potrafi określić mechanizmy powstawania najczęściej występujących patologii organizacyjnych, takich jak zachowania nieetyczne i kontrproduktywne w organizacji, nadmierne obciążenie pracą, pracoholizm, wypalenie zawodowe, mobbing, patologie władzy. Potrafi zdiagnozować źródła stresu w pracy zawodowej i wskazać najskuteczniejsze sposoby radzenia sobie ze stresem organizacyjnym. Potrafi zaplanować działania interwencyjne w przypadku wystąpienia problemów w organizacji, ukierunkowane na pracownika, zespół pracowniczy i organizację. |
|
Uwagi: |
W semestrze letnim roku akademickiego 2020/2021 zajęcia realizowane zdalnie za pośrednictwem platformy Microsoft Teams. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.