Wyszukiwanie internetowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 08-INI-ISI-S1-S023-5 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wyszukiwanie internetowe |
Jednostka: | Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN L
WT L
ŚR L
W
CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Przybyła-Kasperek | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Przybyła-Kasperek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocena końcowa modułu stanowi średnią arytmetyczną ocen z testy wiedzy z wykładu i oceny z laboratorium. Obie oceny przy tym muszą być pozytywne. Podczas zaokrąglania średniej stosuje się następującą regułę: 3.0 - 3.24 = 3.0 3.25 - 3.74 = 3.5 3.75 - 4.24 = 4.0 4.25 -4. 74 = 4.5 4.75 - 5.0 = 5.0 |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć w tym module jest zapoznanie studentów z metodami wyszukiwania informacji w Internecie. Dzięki temu student powinien wykazać się znajomością działania wyszukiwarek internetowych działających nie tylko w oparciu o operacje logiki boolowskiej ale i innych metod wyszukiwania: rozmytego, strukturalnego, koncepcyjnego. W ramach przedmiotu student nauczy się także wykonać dla dowolnej strony internetowej raporty w ramach Google Analytics Services pozwalające na generowanie zestawień dotyczących ruchu na stronie WWW w celu wyciągnięcia wniosków. To pozwala udoskonalać stronę WWW, wpływać na jej pozycjonowanie. W ramach modułu student pozna zasady tworzenia stron internetowych tak, aby zagwarantować wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. Zostanie zaznajomiony z zagadnieniami związanymi z Search Engine Optimization (SEO), Search Engine Marketing (SEM) oraz Pay Per Click (PPC). W ramach zajęć omówione zostaną także algorytmy rządzące wynikami wyszukiwarek jak np. PageRank. Na koniec studenci mają szansę poznać tajniki działania tzw. inteligentnych wyszukiwarek internetowych oraz sklepów internetowych wykorzystujących algorytmy analizy koszykowej do realizacji zadania personalizacji stron WWW. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.