Interaktywne aplikacje multimedialne II
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 08-INIPAW-S1-S052-7 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Interaktywne aplikacje multimedialne II |
Jednostka: | Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | specjalizacyjny |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN L
WT L
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marcin Lewandowski, Krzysztof Wróbel | |
Prowadzący grup: | Marcin Lewandowski, Krzysztof Wróbel | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocena końcowa modułu stanowi ocenę uzyskaną z laboratorium. Kryterium podlegającym ocenie jest projekt aplikacji komputerowej lub webowej oraz prezentacja multimedialna z wybranej przez studenta technologii. Za poprawne i terminowe zaprezentowanie zadania projektowego można otrzymać maksymalnie 5 punktów, za terminowe omówienie prezentacji dotyczącej wybranej technologii można uzyskać 5 punktów. Uzyskanie 10 punktów wiąże się z otrzymaniem oceny bardzo dobrej przez Studenta. Ocena projektu składa się z następujących elementów: - stopień zaawansowania projektu - wykorzystanie technologii poznanych podczas zajęć - stopień opanowania poznanych technologii - wiedza niezbędna do modyfikacji projektu - estetyka realizacji projektu - dbałość o czysty kod W przypadku prezentacji rozwiązania po ustalonym terminie, Student może uzyskać zaliczenie na ocenę dostateczną (dst) |
|
Pełny opis: |
Przedmiot jest przeznaczony dla studentów studiów stacjonarnych na kierunku Informatyka. Kurs dotyczy budowania aplikacji korzystającej w swoim działaniu z zasobów internetowych. Dostęp do danych można uzyskać poprzez odwołanie się do API serwisu internetowego. Student, jako potencjalny programista webowy powinien rozumieć na czym polega budowanie aplikacji, których dane są pobierane poza budowaną aplikacją. Powinien posiadać umiejętności, które pozwolą mu w sposób bezpieczny zgodnie z najnowszymi trendami pozyskiwać dostęp do danych oraz podjąć się ich przetwarzaniu oraz analizy. Z w uwagi na dostępność technologii, która dostarcza wspomniany wcześniej mechanizm, na zajęciach omawiane będą narzędzia, które można wykorzystać do budowania nowoczesnych aplikacji webowych. W kursie położono również szczególny nacisk na aspekt wizualny aplikacji z wyraźnym zaznaczeniem, różnic wynikających pomiędzy podejściami Flat oraz Material Design opracowane przez firmę Google. Podczas zajęć student pozna fundamenty budowania UI oraz UX w oparciu o Material Design. Warto zaznaczyć, że technologia ta została udostępniona nie tylko dla aplikacji mobilnych (iOS, Android) ale także na sfery aplikacji webowych (Symfony, Laravel, Slim). |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ L
L
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marcin Lewandowski | |
Prowadzący grup: | Marcin Lewandowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocenę końcową modułu stanowi ocena uzyskana z laboratorium. Kryterium podlegającym ocenie są zadania realizowane na zajęciach oraz projekt aplikacji webowej. Za poprawne i terminowe zaprezentowanie zadań możliwe jest uzyskanie oceny dobrej (db) z laboratorium. Ocena zadania polega na omówieniu przez studenta w formie werbalnej kodu skryptu napisanego w języku JavaScript. Ocena projektu składa się z następujących elementów: - stopień zaawansowania projektu - wykorzystanie technologii poznanych podczas zajęć - stopień opanowania poznanych technologii - wiedza niezbędna do modyfikacji projektu - estetyka realizacji projektu - dbałość o czysty kod W sytuacji poprawnego i terminowego zaprezentowania zadań oraz realizacji projektu aplikacji webowej Student uzyskuje ocenę bardzo dobrą (bdb) z laboratorium. W przypadku prezentacji rozwiązań po ustalonym terminie, Student może uzyskać zaliczenie na ocenę dostateczną (dst). |
|
Pełny opis: |
Przedmiot jest przeznaczony dla studentów studiów stacjonarnych na kierunku Informatyka. Zajęcia odbywają się on-line z użyciem platformy MS Teams. Kurs dotyczy budowania aplikacji korzystającej w swoim działaniu z zasobów internetowych. Dostęp do danych można uzyskać poprzez odwołanie się do API serwisu internetowego. Student, jako potencjalny programista webowy powinien rozumieć na czym polega budowanie aplikacji, których dane są pobierane poza budowaną aplikacją. Powinien posiadać umiejętności, które pozwolą mu w sposób bezpieczny zgodnie z najnowszymi trendami pozyskiwać dostęp do danych oraz podjąć się ich przetwarzaniu oraz analizy. W kursie położono również szczególny nacisk na aspekt wizualny aplikacji z wyraźnym zaznaczeniem, różnic wynikających pomiędzy podejściami Flat oraz Material Design opracowane przez firmę Google. Podczas zajęć student pozna fundamenty budowania UI oraz UX w oparciu o Material Design. Warto zaznaczyć, że technologia ta została udostępniona nie tylko dla aplikacji mobilnych (iOS, Android) ale także na sfery aplikacji webowych (Symfony, Laravel, Slim). |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.