Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Warsztat umiejętności wychowawczych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 12-PE-AR-S1-4WUW
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Warsztat umiejętności wychowawczych
Jednostka: Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 45 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Szafrańska
Prowadzący grup: Anna Szafrańska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

Średnia arytmetyczna z poszczególnych sposobów weryfikacji efektów kształcenia, przy założeniu, że wszystkie sposoby weryfikacji efektów kształcenia zaliczone są pozytywnie (tzn. na ocenę co najmniej dostateczną).

Pełny opis:

Celem modułu jest zdobycie wiedzy i umiejętności w zakresie oddziaływania wychowawczo-pedagogicznego na rozwój młodych ludzi w środowisku szkolnym i pozaszkolnym (rodzinnym, rówieśniczym, pozaszkolnym środowisku wychowawczym); analiza społeczno-kulturowych i środowiskowych determinantów życia człowieka w różnych jego etapach; rozwijanie potrzeby studiowania i umiejętności analizy tekstów naukowych, samodzielnego formułowania, klasyfikowania i rozwiązywania problemów pedagogicznych i sytuacji wychowawczych; kształtowanie właściwej postawy etycznej pedagoga. Problematyka ta oscyluje wokół spraw dzieci i młodzieży, projektowania perspektyw i zapobiegania zagrożeniom rozwojowym, z uwzględnieniem zapobiegania niepowodzeniom w pełnieniu ról społecznych, niedostosowania społecznego czy marginalizacji. kształtowania umiejętności i kompetencji do radzenia sobie z ograniczeniami w pełnieniu ról społecznych w kole etapach

Uwagi:

Zajęcia mają charakter praktyczny. Ze względu na niestandardowy plan zajęć obecność obowiązkowa.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)