Praktyka zawodowa po II roku
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 12-PE-AR-S1-PZ2 | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyka zawodowa po II roku | ||
Jednostka: | Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji | ||
Grupy: | |||
Punkty ECTS i inne: |
3.00 ![]() |
||
Język prowadzenia: | (brak danych) | ||
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2016/2017" (zakończony)
Okres: | 2016-10-01 - 2017-02-17 |
![]() |
Typ zajęć: |
Praktyka, 75 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Jas | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Jas | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Przedmiot pozwala studentom: - zapoznać się z dokumentacją organizacyjną danej placówki oraz formami udzielanej pomocy, - udział we wszystkich możliwych formach pracy wychowawców i pedagoga placówki (w poradnictwie specjalistycznym, pomocy w uzyskaniu odpowiednich warunków mieszkaniowych, pomocy w uzyskaniu zatrudnienia, w zagospodarowaniu w formie rzeczowej itp.), - przygotować analizę wybranej sytuacji kryzysowej, - zapoznać się ze sposobami postępowania w sytuacji kryzysowej: kryzys małżeński, przemoc w rodzinie, traumatyczne wydarzenia życiowe, zachowania samobójcze, utrata dziecka, osierocenie, - zweryfikować przydatność ich wiedzy teoretycznej w warunkach organizowanego wsparcia instytucjonalnego, a także wykorzystywanie jej w różnych obszarach pracy opiekuńczo-wychowawczej, - zapoznać się ze specyfiką pomocy i wparcia udzielanego przez daną organizację pozarządową. Wymagania wstępne |
|
Pełny opis: |
według przewodnika praktyk | |
Uwagi: |
brak uwag |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-02-18 |
![]() |
Typ zajęć: |
Praktyka, 75 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Jas | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Jas | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Przedmiot pozwala studentom: - zapoznać się z dokumentacją organizacyjną danej placówki oraz formami udzielanej pomocy, - udział we wszystkich możliwych formach pracy wychowawców i pedagoga placówki (w poradnictwie specjalistycznym, pomocy w uzyskaniu odpowiednich warunków mieszkaniowych, pomocy w uzyskaniu zatrudnienia, w zagospodarowaniu w formie rzeczowej itp.), - przygotować analizę wybranej sytuacji kryzysowej, - zapoznać się ze sposobami postępowania w sytuacji kryzysowej: kryzys małżeński, przemoc w rodzinie, traumatyczne wydarzenia życiowe, zachowania samobójcze, utrata dziecka, osierocenie, - zweryfikować przydatność ich wiedzy teoretycznej w warunkach organizowanego wsparcia instytucjonalnego, a także wykorzystywanie jej w różnych obszarach pracy opiekuńczo-wychowawczej, - zapoznać się ze specyfiką pomocy i wparcia udzielanego przez daną organizację pozarządową. Wymagania wstępne |
|
Pełny opis: |
według przewodnika praktyk | |
Uwagi: |
brak uwag |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-17 |
![]() |
Typ zajęć: |
Praktyka, 75 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Kinga Konieczny-Pizoń | |
Prowadzący grup: | Kinga Konieczny-Pizoń | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-23 |
![]() |
Typ zajęć: |
Praktyka, 75 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Aleksandra Gancarz | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Gancarz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | wypowiedź ustna i sprawdzenie dokumentów: sprawdzenie wiedzy, umiejętności, kompetencji studenta nabytych podczas praktyk zawodowych; analiza dokumentacji praktyk przedłożonej przez studenta, rozmowa |
|
Pełny opis: |
Praktyka zawodowa po II roku ma na celu: – stworzenie studentom warunków do poznania charakteru funkcjonowania oraz instytucji i organizacji świadczących pomoc i wsparcie dla dzieci, młodzieży, a także ich rodzin w sytuacjach niekorzystnych dla rozwoju, – umożliwienie studentom zdobywania praktycznych doświadczeń w obszarze instytucjonalnego organizowania różnych form opiekuńczo-wychowawczych w sytuacjach zagrożeń społecznych, a także profilaktyki, interwencji oraz wybranych form pomocy psychopedagogicznej dla dzieci, młodzieży i ich rodzin, – umożliwienie studentom zdobywania wiedzy, umiejętności i doświadczeń niezbędnych do przygotowania się do pracy w zawodzie nauczyciela prowadzącego zajęcia z przedmiotu wychowanie do życia w rodzinie w szkole podstawowej, – kształtowanie gotowości psychospołecznej i postawy zadaniowej wobec podopiecznych w różnym wieku, na danym etapie edukacji, o różnym statusie społecznym i ekonomicznym, potrzebujących pomocy, – kształtowanie kompetencji zawodowych w działaniu praktycznym. Przedmiot pozwala weryfikować wiedzę teoretyczną w praktyce, inspiruje do poznawania i samooceny siebie jako nauczyciela oraz przygotowuje do przyszłej pracy w wymiarze praktycznym (formułowanie celów i zadań edukacyjnych, opracowywanie scenariuszy zajęć i ich realizowanie z uwzględnieniem zasady indywidualizacji kształcenia, opracowywanie pomocy edukacyjnych, dokonywanie ewaluacji zajęć, wdrażanie do samokontroli i samooceny uczniów) i refleksji w działaniu oraz nad działaniem. | |
Uwagi: |
Zalecana realizacja efektów kształcenia z modułów: podstawy pedagogiki specjalnej, podstawy diagnozy środowiska społecznego i wychowawczego w teorii i praktyce, projektowanie działań w środowisku, metody aktywizujące w pracy opiekuńczo-wychowawczej. |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
![]() |
Typ zajęć: |
Praktyka, 75 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Jas | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Jas | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | 1. Dokumenty należy pobrać ze strony internetowej www.wsne.us.edu.pl 2. Student na bieżąco dokumentuje przebieg swojej praktyki wyłącznie na drukach do tego celu opracowanych. 3. Praktykę zalicza w indeksie uczelniany opiekun praktyki na podstawie dokumentacji przedłożonej przez studenta. 4. Po zaliczeniu praktyki w indeksie student niezwłocznie składa dokumentację u uczelnianego opiekuna praktyk zawodowych. 5. Studenci przedkładają opiekunowi praktyki w uczelni: • opinię uzupełnioną przez opiekuna praktyki w placówce, • raport z przebiegu praktyki, • dziennik praktyk poświadczony podpisem opiekuna praktyki w placówce z dokładnymi zapisami odnośnie codziennych działań na praktyce (w tym notatki z obserwacji zajęć wraz z tematami zajęć, celami, metodami, środkami oraz ich krytyczną analizą). |
|
Pełny opis: |
Praktyka stanowi ważną a zarazem integralną część procesu dydaktyczno-wychowawczego, realizowanego przez studentów w uczelni wyższej. Jest z jednej strony sposobem sprawdzenia użyteczności wiedzy i umiejętności zdobywanych w toku kształcenia, z drugiej - natomiast może stanowić podstawę do podejmowania zagadnień wynikających z własnych zainteresowań studentów. Studenci przygotowujący się do praktyki mają: • prawo do konsultacji spraw związanych z realizacją praktyki zawodowej z opiekunem praktyki w uczelni, • prawo uzgodnić z opiekunem praktyki w placówce warunki realizacji poszczególnych zadań praktyki (dzień tygodnia, godzinę itp.), • obowiązek odebrać od uczelnianego opiekuna praktyk w wyznaczonym terminie dokumenty dla instytucji, w której zamierza realizować praktykę | |
Uwagi: |
brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.