Pedagogika resocjalizacyjna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 12-PE-WIP-N2-5PR | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Pedagogika resocjalizacyjna | ||
Jednostka: | Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji | ||
Grupy: | |||
Punkty ECTS i inne: |
1.00 ![]() |
||
Język prowadzenia: | polski | ||
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
||
Skrócony opis: |
Przekazanie wiedzy na temat teoretycznych i praktycznych problemów związanych z zagadnieniami resocjalizacyjnymi, w różnych środowiskach wychowawczych z uwzględnieniem ich specyfiki i uwarunkowań. |
||
Pełny opis: |
Zapoznanie z przedmiotem i zakresem pedagogiki resocjalizacyjnej, z głównymi problemami badawczymi, związkami z innymi naukami społecznymi i pedagogicznymi, zasadami wychowania resocjalizacyjnego, fazami i modelem resocjalizacji. Tematyka zajęć ma skłonić studentów do refleksji i uwrażliwić na zagadnienia związane z niedostosowaniem społecznym, patologią głównie dzieci i młodzieży, a także sytuacjami zagrażającymi nieprzystosowaniu. |
||
Efekty uczenia się: |
Student potrafi rozpoznawać symptomy niedostosowania społecznego na tle zmian rozwojowych. Potrafi wypowiadać się na temat determinantów nieprzystosowania społecznego oraz niedostosowania społecznego dzieci i młodzieży. |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Sprawdzenie stopnia znajomości treści wykładów, literatury przedmiotu i podstawowych zagadnień związanych z tematem w formie testu zawierającego pytania otwarte i zamknięte. |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2015/2016" (zakończony)
Okres: | 2015-10-01 - 2016-02-17 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 5 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Ilona Fajfer-Kruczek | |
Prowadzący grup: | Ilona Fajfer-Kruczek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | średnia arytmetyczna z poszczególnych sposobów weryfikacji efektów kształcenia , przy założeniu, że wszystkie sposoby weryfikacji efektów kształcenia zaliczone są pozytywnie |
|
Pełny opis: |
Zapoznanie z przedmiotem i zakresem pedagogiki resocjalizacyjnej, z głównymi problemami badawczymi, związkami z innymi naukami społecznymi i pedagogicznymi, zasadami wychowania resocjalizacyjnego, fazami i modelem resocjalizacji. Tematyka zajęć ma skłonić studentów do refleksji i uwrażliwić na zagadnienia związane z niedostosowaniem społecznym, patologią głównie dzieci i młodzieży, a także sytuacjami zagrażającymi nieprzystosowaniu. | |
Literatura: |
B. Urban, J.M. Stanik (red.): Resocjalizacja. Tom 1 i 2. Wyd. PWN. Warszawa 2008. L. Pytka: Pedagogika resocjalizacyjna. Wyd. APS. Warszawa 2005. A. Jaworska (red.): Resocjalizacja – zagadnienia prawne, społeczne i metodyczne, Impuls, Kraków 2009. M. Konopczyński: Metody twórczej resocjalizacji. Wyd. PWN. Warszawa 2006. M. Konopczyński: Pedagogika resocjalizacyjna. W stronę działań kreujących, Impuls. Kraków 2013. E. Wysocka: Diagnoza w resocjalizacji. Wyd. PWN. Warszawa 2008. | |
Uwagi: |
brak |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2016/2017" (zakończony)
Okres: | 2016-10-01 - 2017-02-17 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 5 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Ilona Fajfer-Kruczek | |
Prowadzący grup: | Ilona Fajfer-Kruczek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | średnia arytmetyczna z poszczególnych sposobów weryfikacji efektów kształcenia , przy założeniu, że wszystkie sposoby weryfikacji efektów kształcenia zaliczone są pozytywnie |
|
Pełny opis: |
Zapoznanie z przedmiotem i zakresem pedagogiki resocjalizacyjnej, z głównymi problemami badawczymi, związkami z innymi naukami społecznymi i pedagogicznymi, zasadami wychowania resocjalizacyjnego, fazami i modelem resocjalizacji. Tematyka zajęć ma skłonić studentów do refleksji i uwrażliwić na zagadnienia związane z niedostosowaniem społecznym, patologią głównie dzieci i młodzieży, a także sytuacjami zagrażającymi nprzystosowaniu. | |
Uwagi: |
brak |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-02-18 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 5 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Ilona Fajfer-Kruczek | |
Prowadzący grup: | Ilona Fajfer-Kruczek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | średnia arytmetyczna z poszczególnych sposobów weryfikacji efektów kształcenia , przy założeniu, że wszystkie sposoby weryfikacji efektów kształcenia zaliczone są pozytywnie |
|
Pełny opis: |
Zapoznanie z przedmiotem i zakresem pedagogiki resocjalizacyjnej, z głównymi problemami badawczymi, związkami z innymi naukami społecznymi i pedagogicznymi, zasadami wychowania resocjalizacyjnego, fazami i modelem resocjalizacji. Tematyka zajęć ma skłonić studentów do refleksji i uwrażliwić na zagadnienia związane z niedostosowaniem społecznym, patologią głównie dzieci i młodzieży, a także sytuacjami zagrażającymi nprzystosowaniu. | |
Uwagi: |
brak |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-17 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 5 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Ilona Fajfer-Kruczek | |
Prowadzący grup: | Ilona Fajfer-Kruczek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | średnia arytmetyczna z poszczególnych sposobów weryfikacji efektów kształcenia , przy założeniu, że wszystkie sposoby weryfikacji efektów kształcenia zaliczone są pozytywnie |
|
Pełny opis: |
Zapoznanie z przedmiotem i zakresem pedagogiki resocjalizacyjnej, z głównymi problemami badawczymi, związkami z innymi naukami społecznymi i pedagogicznymi, zasadami wychowania resocjalizacyjnego, fazami i modelem resocjalizacji. Tematyka zajęć ma skłonić studentów do refleksji i uwrażliwić na zagadnienia związane z niedostosowaniem społecznym, patologią głównie dzieci i młodzieży, a także sytuacjami zagrażającymi nprzystosowaniu. | |
Uwagi: |
brak |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-23 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 5 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Ilona Fajfer-Kruczek | |
Prowadzący grup: | Ilona Fajfer-Kruczek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | średnia arytmetyczna z poszczególnych sposobów weryfikacji efektów kształcenia , przy założeniu, że wszystkie sposoby weryfikacji efektów kształcenia zaliczone są pozytywnie |
|
Pełny opis: |
Zapoznanie z przedmiotem i zakresem pedagogiki resocjalizacyjnej, z głównymi problemami badawczymi, związkami z innymi naukami społecznymi i pedagogicznymi, zasadami wychowania resocjalizacyjnego, fazami i modelem resocjalizacji. Tematyka zajęć ma skłonić studentów do refleksji i uwrażliwić na zagadnienia związane z niedostosowaniem społecznym, patologią głównie dzieci i młodzieży, a także sytuacjami zagrażającymi nprzystosowaniu. | |
Uwagi: |
brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.