Seminarium magisterskie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 12-PE-WIP-S2-7SM.3 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie |
Jednostka: | Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Wymagania wstępne: | Realizacja efektów kształcenia modułów w zakresu kształcenia ogólnego, podstawowego, kierunkowego. |
Skrócony opis: |
Celem seminarium magisterskiego jest zorganizowanie i przeprowadzenie badań, analiza otrzymanego materiału empirycznego, opracowanie rozdziału/rozdziałów empirycznych pracy, zredagowanie całości pracy, opracowanie ostatecznej wersji pracy magisterskiej; przygotowanie do egzaminu i obrony . Seminarium związane jest ściśle z problematyką specjalności, praca ma poszerzać wiedzę i kompetencje zawodowe studenta. |
Pełny opis: |
organizacja i przeprowadzenie badań, analiza otrzymanego materiału badawczego, opracowanie rozdziału/rozdziałów empirycznych pracy, redakcja całej pracy, przygotowanie ostatecznej wersji pracy; przygotowanie do obrony pracy magisterskiej. |
Literatura: |
1. Babbie Earl, Badania społeczne w praktyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003 4. Kubinowski Dariusz, Jakościowe badania pedagogiczne, Wydawnictwo UMCS, Lublin 2010 6. Łobocki Mieczysław, Metody i techniki badań pedagogicznych, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2000 8. Miles Mathew B., Huberman A. Michael, Analiza danych jakościowych, przeł. Stanisław Zabielski, Wydawnictwo Uniwersyteckie Trans Humana, Białystok 2000 9. Metody badań jakościowych, t. 1 i 2, red. Norman K. Denzin, Yvonna S. Lincoln, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010 11. Palka Stanisław, Metodologia. Badania. Praktyka Pedagogiczna, GWP, Gdańsk 2006 12. Pilch Tadeusz, Zasady badań pedagogicznych, Wydawnictwo „Żak”, Warszawa 1995 13. Silverman David, Interpretacja danych jakościowych: metody analizy rozmowy, tekstu i interakcji, przeł. Małgorzata Głowacka-Grajper, Joanna Ostrowska, wprowadzenie Krzysztof Tomasz Konecki, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007 14. Silverman David, Prowadzenie badań jakościowych, przeł. Joanna Ostrowska, wprowadzenie Krzysztof Tomasz Konecki, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008 16. Szwed Robert, Metody statystyczne w naukach społecznych. Elementy teorii i zadania, Wydawnictwo Naukowe KUL, Lublin 2009 |
Efekty uczenia się: |
rozumie postulat wieloparadygmatyczności prowadzenia badań w pedagogice, zna formalne zasady i warunki pisania i obrony pracy magisterskiej (w tym przebiegu egzaminu dyplomowego); ma pogłębioną wiedzę o rodzajach więzi społecznych i o rządzących nimi prawidłowościach istotnych z punktu widzenia procesów edukacyjnych i stosuje ją w pisaniu pracy magisterskiejma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur społecznych i instytucjach życia społecznego oraz zachodzących między nimi relacjach istotnych z punktu widzenia procesów edukacyjnych; wykorzystuje tą wiedzę wykazując dbałość o logikę i spójność treści poszczególnych rozdziałów pracy magisterskiej; charakteryzuje się właściwą postawą etyczną względem własnej pracy i prowadzonych poczynań badawczychposiada pogłębione umiejętności prezentowania własnych pomysłów badawczych, wątpliwości i sugestii, popierania ich rozbudowaną argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych i metodologicznych, poglądów różnych autorów, kierując się zasadami etycznymi; wypowiada się przy użyciu różnych kanałów komunikacyjnych posiada rozwinięte umiejętności badawcze: opracowuje, prezentuje i interpretuje wyniki badań, wyciąga wnioski, wskazuje kierunki dalszych badań w obrębie pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej; potrafi generować oryginalne rozwiązania złożonych problemów pedagogicznych, prognozować przebieg ich rozwiązywania oraz przewidywać skutki planowanych działań w obszarach praktycznych związanych z tematyką pracy magisterskiej ma pozytywne nastawienie do nabywania wiedzy z zakresu studiowanej dyscypliny naukowej i budowania warsztatu pracy badacza, pedagoga-praktyka jest wrażliwa/y na problemy edukacyjne, gotowa/y do komunikowania się i współpracy z otoczeniem, w tym z osobami niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie, oraz do aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania pedagogiczne; potrafi sformułować wnioski i postulaty dla praktyki pedagogicznej wynikające z podjętych w ramach pracy magisterskiej poczynań badawczych |
Metody i kryteria oceniania: |
ocena sposobu organizacji i przeprowadzenia badań, umiejętności analizy otrzymanego materiału empirycznego, opracowania rozdziału/rozdziałów empirycznych pracy, ocena całej pracy. wynik obrony pracy magisterskiej |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.