Wczesna interwencja -wczesne wspomaganie.Podstawy teoretyczne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 12P-WDN-NP-2WIWW | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wczesna interwencja -wczesne wspomaganie.Podstawy teoretyczne | ||
Jednostka: | Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji | ||
Grupy: | |||
Punkty ECTS i inne: |
1.00
LUB
2.00
(zmienne w czasie)
![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | (brak danych) | ||
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2015/2016" (zakończony)
Okres: | 2015-10-01 - 2016-02-17 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 10 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Sylwia Wrona | |
Prowadzący grup: | Sylwia Wrona | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie lub ocena | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Średnia arytmetyczna z poszczególnych sposobów weryfikacji efektów kształcenia |
|
Pełny opis: |
Wczesne wspomaganie rozwoju jest modułem gruntującym wiedzę z podstaw pedagogiki specjalnej oraz rozszerzającym szczegółową wiedzę na temat wspomagania rozwoju dzieci niepełnosprawnych i ich rodzin. Ważnym celem zajęć jest zapoznanie studentów z teoretycznymi podstawami wczesnego wspomagania i wczesnej interwencji, strukturą systemów wsparcia rodzin z dzieckiem niepełnosprawnym w Polsce i innych krajach. Zajęcia służą także poznaniu sytuacji trudnych w wczesnym wspomaganiu, mechanizmów wykluczających i integrujących w grupie rodzinnej, roli i zadań terapeutów oraz poznaniu podstawowych metod pracy z bardzo małym dzieckiem i jego rodziną Ważne by w trakcie zajęć studenci nabyli prawidłowych postaw wobec rodzin z dzieckiem niepełnosprawnym, wdrożyli się do ciągłego aktualizowania swojej wiedzy i systematycznego działania na rzecz osób niepełnosprawnych. | |
Uwagi: |
brak |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2016/2017" (zakończony)
Okres: | 2016-10-01 - 2017-02-17 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 5 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Sylwia Wrona | |
Prowadzący grup: | Sylwia Wrona | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie lub ocena | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Średnia arytmetyczna z poszczególnych sposobów weryfikacji efektów kształcenia |
|
Pełny opis: |
Wczesne wspomaganie rozwoju jest modułem gruntującym wiedzę z podstaw pedagogiki specjalnej oraz rozszerzającym szczegółową wiedzę na temat wspomagania rozwoju dzieci niepełnosprawnych i ich rodzin. Ważnym celem zajęć jest zapoznanie studentów z teoretycznymi podstawami wczesnego wspomagania i wczesnej interwencji, strukturą systemów wsparcia rodzin z dzieckiem niepełnosprawnym w Polsce i innych krajach. Zajęcia służą także poznaniu sytuacji trudnych w wczesnym wspomaganiu, mechanizmów wykluczających i integrujących w grupie rodzinnej, roli i zadań terapeutów oraz poznaniu podstawowych metod pracy z bardzo małym dzieckiem i jego rodziną Ważne by w trakcie zajęć studenci nabyli prawidłowych postaw wobec rodzin z dzieckiem niepełnosprawnym, wdrożyli się do ciągłego aktualizowania swojej wiedzy i systematycznego działania na rzecz osób niepełnosprawnych. | |
Uwagi: |
brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.