Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Seminarium licencjackie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 13-EP-S1-SL1 Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium licencjackie
Jednostka: Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 LUB 1.00 (zmienne w czasie)
zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2015/2016" (zakończony)

Okres: 2016-02-18 - 2016-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dariusz Rymar, Joanna Wowrzeczka, Piotr Wysogląd
Prowadzący grup: Aleksandra Giełdoń-Paszek, Aleksander Ostrowski, Dariusz Rymar, Ryszard Solik, Joanna Wowrzeczka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2016/2017" (zakończony)

Okres: 2017-02-18 - 2017-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Karolina Tomczak
Prowadzący grup: Karolina Tomczak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Ocena postępów w zdobywaniu wiedzy metodologicznej niezbędnej do napisania pracy dyplomowej.

Obejmuje:

- udział w konwersatorium;

- zajęcia praktyczne związane z tematyką zajęć (aktywność i frekwencja);

- napisanie tekstu (sprawdzanego i wspólnie z grupą omawianego).

Pełny opis:

Zajęcia seminaryjne mają na celu zapoznanie studentów z aparatem metodologicznym pisania pracy dyplomowej oraz nauczenie jego praktycznego zastosowania podczas przygotowywania autorskiego tekstu naukowego. Skupiają się na strukturze i edytorskiej szacie rozprawy (konwencja sporządzania przypisów i bibliografii, niezbędne elementy jej budowy). Dotyczą zasad analizy i interpretacji dzieła sztuki (ikonografia i ikonologia) oraz dostępnej metodologii badawczej (strukturalizm, hermeneutyka, psychoanaliza itp.). Uwrażliwiają na tekst naukowy – prawidłowość jego zapisu pod względem stylistycznym, składniowym oraz jakości badawczej.

Student ma za zadanie:

- nabyć świadomość języka badawczego i umiejętność pisania tekstu naukowego;

- poznać podstawowe metody badawcze, niezbędne do opracowania indywidualnej pracy dyplomowej;

- pamiętać o konwencji analizy formalnej i treściowej dzieła;

- znać i nabyć umiejętność sporządzania prawidłowej konstrukcji pracy, w tym przypisów, bibliografii i strony tytułowej;

- nabyć praktyczną umiejętność korzystania ze źródeł.

Uwagi:

Konwersatorium.

Zajęcia teoretyczne i praktyczne.

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2018-02-19 - 2018-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: seminarium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Karolina Tomczak
Prowadzący grup: Karolina Tomczak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
seminarium - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Ocena końcowa ustalana na podstawie:

1. aktywnego wykonywania ćwiczeń praktycznych dotyczących techniki pisania pracy licencjackiej,

2. frekwencji.

Pełny opis:

Zajęcia umożliwiają nabycie teoretycznych, a zwłaszcza praktycznych umiejętności pisania pracy dyplomowej. Pozwalają studentowi stopniowo zbliżyć się do zasad konstruowania rozprawy licencjackiej, a zwłaszcza do opracowania struktury własnej dysertacji i napisania początkowych jej rozdziałów.

Każde zajęcia skupiają się na konkretnym zagadnieniu / -ach, które jest / są omawiane teoretycznie w formie multimedialnej projekcji prowadzącego, a następnie praktycznie stosowane przez każdego studenta w formie pisemnego lub mówionego ćwiczenia.

Późniejsze zajęcia dotyczą zwłaszcza wyboru tematu pracy oraz ustalania jej struktury (wraz z prowadzącym zajęcia), problematyki, a także doboru odpowiedniej literatury. Prowadzą do napisania konkretnego tekstu dysertacji. Konsekwentnie student jest monitorowany ze swojej indywidualnej pracy nad rozprawą w trakcie zajęć a także w formie korespondencji e-mailowej.

Student ma za zadanie:

- nabyć świadomość języka badawczego i umiejętność pisania tekstu naukowego;

- poznać podstawowe metody badawcze, niezbędne do opracowania indywidualnej pracy dyplomowej;

- pamiętać o konwencji analizy formalnej i treściowej dzieła sztuki;

- znać i nabyć umiejętność sporządzania prawidłowej konstrukcji pracy, w tym przypisów, bibliografii i strony tytułowej;

- nabyć praktyczną umiejętność korzystania ze źródeł;

- napisać pracę licencjacką zgodnie z powyższymi umiejętnościami.

Uwagi:

Kontynuowanie pracy nad rozprawą licencjacką również na konsultacjach, na których analizowane są szczegółowe problemy związane z tematem dysertacji studenta.

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-23
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: seminarium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Bogusław Dziadzia, Karolina Tomczak
Prowadzący grup: Bogusław Dziadzia, Karolina Tomczak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
seminarium - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Ocena końcowa ustalana na podstawie:

1. Zaawansowania pracy (indywidualnej i podczas zajęć) nad rozprawą licencjacką.


50 % (lub opcjonalne ustalenie poziomu zaawansowania pracy) zdanej rozprawy licencjackiej w ramach zaliczenia semestru zimowego - w związku z tym konieczność wybrania tematu, ustalenia problematyki i struktury (doboru i układu analizowanych wątków), a także najważniejszej literatury przedmiotu.

Tutaj: wybór tematu dysertacji i napisanie określonej partii tekstu pracy licencjackiej: Spis treści, wstęp, 1. rozdział, bibliografia.

BRAK OPRACOWANEGO TEKSTU – BRAK ZALICZENIA.


Zaangażowanie w pisanie dysertacji – poziom znajomości analizowanego tematu; etap zawansowania w rozwiązywaniu problemu badawczego, poświadczony tekstem pisanym.


2. Aktywnego wykonywania ćwiczeń praktycznych dotyczących techniki pisania pracy licencjackiej.

Nabycie technicznych umiejętności pisania pracy dyplomowej (przypisy, bibliografia, korzystanie ze źródeł, spis ilustracji itp.).


3. Frekwencji (2 dopuszczalne nieobecności).


Pełny opis:

Zajęcia umożliwiają nabycie teoretycznych, a zwłaszcza praktycznych umiejętności pisania pracy dyplomowej. Pozwalają studentowi stopniowo zbliżyć się do zasad konstruowania rozprawy licencjackiej, a zwłaszcza do opracowania struktury własnej dysertacji. Następnie pomagają w problemowym ujęciu wybranego tematu i napisaniu początkowych rozdziałów (semestr zimowy), a w finale całości (semestr letni) pracy dyplomowej.

Każde zajęcia skupiają się na konkretnym zagadnieniu / -ach, które jest / są omawiane teoretycznie w formie multimedialnej projekcji prowadzącego, a następnie praktycznie stosowane przez każdego studenta w formie pisemnego lub mówionego ćwiczenia.

Późniejsze zajęcia dotyczą zwłaszcza wyboru tematu pracy oraz ustalania jej struktury (wraz z prowadzącym zajęcia), problematyki, a także doboru odpowiedniej literatury. Prowadzą do napisania konkretnego tekstu dysertacji. Student jest konsekwentnie monitorowany ze swojej indywidualnej pracy nad rozprawą w trakcie zajęć, indywidualnych spotakań podczas konsultacji a także w formie korespondencji e-mailowej.

Student ma za zadanie:

- nabyć świadomość języka badawczego i umiejętność pisania tekstu naukowego;

- poznać podstawowe metody badawcze, niezbędne do opracowania indywidualnej pracy dyplomowej;

- pamiętać o konwencji analizy formalnej i treściowej dzieła sztuki;

- znać i nabyć umiejętność sporządzania prawidłowej konstrukcji pracy, w tym przypisów, bibliografii i strony tytułowej;

- nabyć praktyczną umiejętność korzystania ze źródeł;

- napisać pracę licencjacką zgodnie z powyższymi umiejętnościami;

w tym nabyć umiejętność problemowego ujęcia wybranego zagadnienia zgodnie zasadami konstruowania naukowego dyskursu.

Uwagi:

Praca teoretyczna dotyczy wybranych aspektów pracy artystycznej, ujętych w szerokim kontekście oraz wielostronnej analizie i interpretacji. Jeden z rozdziałów to konieczny autokomentarz będący określeniem zbieżności i różnic między dysertacją a pracą artystyczną, a także opisem specyfiki ujęcia wybranego tematu zasygnalizowanego w obu pracach.

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: seminarium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Bogusław Dziadzia, Dorota Sieroń
Prowadzący grup: Bogusław Dziadzia, Dorota Sieroń
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
seminarium - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Ocena końcowa ustalana na podstawie:

1. Zaawansowania pracy (indywidualnej i podczas zajęć) nad rozprawą licencjacką.


50 % (lub opcjonalne ustalenie poziomu zaawansowania pracy) zdanej rozprawy licencjackiej w ramach zaliczenia semestru zimowego - w związku z tym konieczność wybrania tematu, ustalenia problematyki i struktury (doboru i układu analizowanych wątków), a także najważniejszej literatury przedmiotu.

Tutaj: wybór tematu dysertacji i napisanie określonej partii tekstu pracy licencjackiej: Spis treści, wstęp, 1. rozdział, bibliografia.

BRAK OPRACOWANEGO TEKSTU – BRAK ZALICZENIA.


Zaangażowanie w pisanie dysertacji – poziom znajomości analizowanego tematu; etap zawansowania w rozwiązywaniu problemu badawczego, poświadczony tekstem pisanym.


2. Aktywnego wykonywania ćwiczeń praktycznych dotyczących techniki pisania pracy licencjackiej.

Nabycie technicznych umiejętności pisania pracy dyplomowej (przypisy, bibliografia, korzystanie ze źródeł, spis ilustracji itp.).


3. Frekwencji (2 dopuszczalne nieobecności).


Pełny opis:

Zajęcia umożliwiają nabycie teoretycznych, a zwłaszcza praktycznych umiejętności pisania pracy dyplomowej. Pozwalają studentowi stopniowo zbliżyć się do zasad konstruowania rozprawy licencjackiej, a zwłaszcza do opracowania struktury własnej dysertacji. Następnie pomagają w problemowym ujęciu wybranego tematu i napisaniu początkowych rozdziałów (semestr zimowy), a w finale całości (semestr letni) pracy dyplomowej.

Każde zajęcia skupiają się na konkretnym zagadnieniu / -ach, które jest / są omawiane teoretycznie w formie multimedialnej projekcji prowadzącego, a następnie praktycznie stosowane przez każdego studenta w formie pisemnego lub mówionego ćwiczenia.

Późniejsze zajęcia dotyczą zwłaszcza wyboru tematu pracy oraz ustalania jej struktury (wraz z prowadzącym zajęcia), problematyki, a także doboru odpowiedniej literatury. Prowadzą do napisania konkretnego tekstu dysertacji. Student jest konsekwentnie monitorowany ze swojej indywidualnej pracy nad rozprawą w trakcie zajęć, indywidualnych spotakań podczas konsultacji a także w formie korespondencji e-mailowej.

Student ma za zadanie:

- nabyć świadomość języka badawczego i umiejętność pisania tekstu naukowego;

- poznać podstawowe metody badawcze, niezbędne do opracowania indywidualnej pracy dyplomowej;

- pamiętać o konwencji analizy formalnej i treściowej dzieła sztuki;

- znać i nabyć umiejętność sporządzania prawidłowej konstrukcji pracy, w tym przypisów, bibliografii i strony tytułowej;

- nabyć praktyczną umiejętność korzystania ze źródeł;

- napisać pracę licencjacką zgodnie z powyższymi umiejętnościami;

w tym nabyć umiejętność problemowego ujęcia wybranego zagadnienia zgodnie zasadami konstruowania naukowego dyskursu.

Uwagi:

Praca teoretyczna dotyczy wybranych aspektów pracy artystycznej, ujętych w szerokim kontekście oraz wielostronnej analizie i interpretacji. Jeden z rozdziałów to konieczny autokomentarz będący określeniem zbieżności i różnic między dysertacją a pracą artystyczną, a także opisem specyfiki ujęcia wybranego tematu zasygnalizowanego w obu pracach.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.