Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Aerobik

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 32-AEROB.2
Kod Erasmus / ISCED: 16.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Aerobik
Jednostka: Centrum Wychowania Fizycznego i Sportu
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Pełny opis:

Aerobik to ćwiczenia wzmacniające układ krążenia, kształtujące wytrzymałość, zapewniające poprawę kondycji oraz szybkie spalanie tkanki tłuszczowej. Z fizjologicznego punktu widzenia ma charakter długotrwałego wysiłku o umiarkowanej intensywności. W tego typu wysiłku 70% energii pochodzi z procesów tlenowych tj. glikozy tlenowej oraz utleniania wolnych kwasów tłuszczowych. Wysiłek ten działa stymulująco na układ krążenia i układ oddechowy.

FAT BURNING - tzw.spalacz tłuszczu ;ćwiczenia w progu oddechowym, dostosowane do wytrzymałości indywidualnej ćwiczącego (pomiar tętna).Celem treningu jest redukcja tkanki tłuszczowej i modelowanie sylwetki.

ABT - gimnastyka francuska; trening siłowo-wytrzymałościowy i szybkościowy, ma na celu wzmocnienie wszystkich grup mięśni, zawiera prostą choreografię.

BODYSCULPT - To trening kształtujący ciało. Wielokrotne powtarzanie statyczne ćwiczenia wzmacniające i ujędrniające . Trening ten polega na polepszeniu wytrzymałości organizmu i podniesienie napięcia mięśniowego. Do pracy nad poszczególnymi partiami wykorzystuje się: gumy, ciężarki, małe hantle.

FUNKY - Taneczna forma aerobiku wykonywana do muzyki soul i funki i pozostająca pod jej wpływem, wymaga dobrej koordynacji ruchowej. Stosunkowo wolne tempo ćwiczeń, trening w granicach 60% wartości skurczów serca, bardzo skuteczny w spalaniu tkanki tłuszczowej.

TBC - ćwiczenia modelujące w toku lekcyjnym używa się hantli lub taśm dyna-band; głównym celem jest redukcja tkanki tłuszczowej i modelowanie, kształtowanie sylwetki.

CIRCUIT - obwód treningowy; forma zajęć wykorzystująca w jednym toku lekcyjnym naprzemiennie przyrządy ćwiczeń: hantle, obciążniki, taśmy dyna-band, piłki lekarskie, stopnie itd.. Obwód pozwala na równoczesne ćwiczenie siły mięśni i wytrzymałości ogólnej. Jedna z najbardziej wszechstronnych form treningowych.

STEP - zajęcia składają się z aerobowej rozgrzewki, fazy ćwiczeń

na stepie, rozciągania oraz ćwiczeń izolowanych.

CRAZY STEP - schemat lekcji podobny do w/w zajęć stepu, formę tę

cechuje dynamika i intensywność, wprowadza się nawet skomplikowane układy choreograficzne(polecane dla zaawansowanych).

TAE-BO - lekcję treningową charakteryzuje zestaw ciosów, kopnięć i ostrych zatrzymań oraz serie kontrolowanych napięć grup mięśniowych. Wysoki koszt energetyczny zajęć. Polecany dla kobiet i mężczyzn.

INTERVALL AEROBIK - Naprzemienne łączenie aerobiku typu HI LO o dużej intensywności z ćwiczeniami wzmacniającymi o małej intensywności. Ma na celu poprawę układu krążenia.

AEROBOXING - Lekcja wzmacniająca mięśnie i rozładowująca napięcie. Łączy w sobie elementy kick-boxingu i aerobiku. Ćwiczenia opierają się na prostych, silnych ruchach - kopnięcia, uderzenia pięścią. Ten rodzaj zajęć rozwija mięśnie obręczy barkowej i ud.

SPINNING -Ćwiczenia na rowerach stacjonarnych w trzech pozycjach. Zajęcia bardzo intensywne, angażujące głównie mięśnie nóg. Prowadzą one do utraty od 900 do 120 kcal.

STRETCHING - Zawiera w sobie typowe ćwiczenia rozciągające, które poprawiają elastyczność mięśni, zapobiegają sztywnieniu, urazom oraz zmianą w ścięgnach i stawach.

Wymienione powyżej formy zajęć prowadzone są w większości również przez Naszych pracowników. Proponowane zajęcia mają charakter ogólnorozwojowy, angażują do pracy cały aparat mięśniowy, poprawiają samopoczucie oraz zapewniają uzyskanie zaliczenia z wychowania fizycznego.

Wszystkie osoby chcące aktywnie i z pożytkiem spędzić czas oraz ukształtować piękną sylwetkę serdecznie zapraszamy.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 6.8.0.0-7 (2022-11-16)