Techniki twórczego rozwiązywania problemów
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 35-ZA-S1-LS-TTRP | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Techniki twórczego rozwiązywania problemów | ||
Jednostka: | Szkoła Zarządzania Uniwersytetu Śląskiego | ||
Grupy: | |||
Punkty ECTS i inne: |
2.00 ![]() |
||
Język prowadzenia: | (brak danych) | ||
Rodzaj przedmiotu: | wybieralny |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2015/2016" (zakończony)
Okres: | 2016-02-18 - 2016-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Barbara Smorczewska | |
Prowadzący grup: | Barbara Smorczewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Obserwacja i ocena pracy uczestników, ich zaangażowania w proces poszukiwania nowatorskich rozwiązań. Ocena końcowa będzie uwieńczeniem wysiłków podjętych przez studentów w trakcie prezentacji zagadnień, przez pryzmat kryteriów oceny przyjętych powyżej. Szczegółowe kryteria oceny z laboratorium: 5,0 (bdb) – znakomite: zaangażowanie w zajęcia, przygotowanie i zaprezentowanie grupie wybranej techniki twórczego rozwiązywania problemów, zaprezentowanie umiejętności twórczego myślenia; znaczący wkład w dyskusję niemal na każdych zajęciach. 4,5 (db +) – wysoki poziom zaangażowania w zajęcia, równie dobre przygotowanie i zaprezentowanie grupie wybranej techniki twórczego rozwiązywania problemów, zaprezentowanie umiejętności twórczego myślenia; udział w dyskusji niemal na każdych zajęciach. 4,0 (db) – dobre: zaangażowanie w zajęcia, przygotowanie i zaprezentowanie grupie wybranej techniki twórczego rozwiązywania problemów, zaprezentowanie umiejętności twórczego myślenia; częste zabieranie głosu w dyskusji na forum grupy. 3,5 (dst +) – zadowalające: zaangażowanie w trakcie zajęć, przygotowanie i zaprezentowanie grupie wybranej techniki twórczego rozwiązywania problemów, zaprezentowanie umiejętności twórczego myślenia; czasami zabierany głos w dyskusji na forum grupy. 3,0 (dst) – niskie zaangażowanie w zajęcia; niezadowalające przygotowanie i zaprezentowanie grupie wybranej techniki twórczego rozwiązywania problemów, zaprezentowanie umiejętności twórczego myślenia na niskim poziomie; rzadko zabierany głos w dyskusji na forum grupy. 2,0 (ndst) – niezadowalające: aktywność w trakcie zajęć, przygotowanie i zaprezentowanie grupie wybranej techniki twórczego rozwiązywania problemów; brak umiejętności twórczego myślenia, brak udziału w dyskusji na forum grupy. |
|
Pełny opis: |
Bezdyskusyjnie we współczesnym świecie biznesu kreatywność stała się niezbędna. Dzieje się tak, ponieważ wszystko inne stało się szeroko dostępnym towarem. Jednocześnie kreatywność rozumiana jest jako umiejętność, którą można i trzeba rozwijać, aby pomóc organizacji podkreślić jej szczególny charakter, dotrzeć do rozwiązań, być może dotychczas nieznanych, pokazać „stare” problemy w nowy sposób oraz, co również wydaje się niezmiernie ważne, wydobyć prawdziwy potencjał zatrudnionych w organizacji pracowników. Niniejszy moduł oferuje uczestnikom refleksję nad pojęciem i naturą kreatywności, ale przede wszystkim rozwój umiejętności twórczego rozwiązywania problemów. W procesie tym pomóc ma znajomość konkretnych technik, z którymi studenci zapoznają się na zajęciach, biorąc w nich udział, a następnie omawiając proces dochodzenia do rozwiązania. |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2016/2017" (zakończony)
Okres: | 2017-02-18 - 2017-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin, 30 miejsc ![]() |
|
Koordynatorzy: | Barbara Smorczewska | |
Prowadzący grup: | Barbara Smorczewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie z modułu |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Obserwacja i ocena pracy uczestników, ich zaangażowania w proces poszukiwania nowatorskich rozwiązań. Ocena końcowa będzie uwieńczeniem wysiłków podjętych przez studentów w trakcie prezentacji zagadnień, przez pryzmat kryteriów oceny przyjętych powyżej. Szczegółowe kryteria oceny z laboratorium: 5,0 (bdb) – znakomite: zaangażowanie w zajęcia, przygotowanie i zaprezentowanie grupie wybranej techniki twórczego rozwiązywania problemów, zaprezentowanie umiejętności twórczego myślenia; znaczący wkład w dyskusję niemal na każdych zajęciach. 4,5 (db +) – wysoki poziom zaangażowania w zajęcia, równie dobre przygotowanie i zaprezentowanie grupie wybranej techniki twórczego rozwiązywania problemów, zaprezentowanie umiejętności twórczego myślenia; udział w dyskusji niemal na każdych zajęciach. 4,0 (db) – dobre: zaangażowanie w zajęcia, przygotowanie i zaprezentowanie grupie wybranej techniki twórczego rozwiązywania problemów, zaprezentowanie umiejętności twórczego myślenia; częste zabieranie głosu w dyskusji na forum grupy. 3,5 (dst +) – zadowalające: zaangażowanie w trakcie zajęć, przygotowanie i zaprezentowanie grupie wybranej techniki twórczego rozwiązywania problemów, zaprezentowanie umiejętności twórczego myślenia; czasami zabierany głos w dyskusji na forum grupy. 3,0 (dst) – niskie zaangażowanie w zajęcia; niezadowalające przygotowanie i zaprezentowanie grupie wybranej techniki twórczego rozwiązywania problemów, zaprezentowanie umiejętności twórczego myślenia na niskim poziomie; rzadko zabierany głos w dyskusji na forum grupy. 2,0 (ndst) – niezadowalające: aktywność w trakcie zajęć, przygotowanie i zaprezentowanie grupie wybranej techniki twórczego rozwiązywania problemów; brak umiejętności twórczego myślenia, brak udziału w dyskusji na forum grupy. |
|
Pełny opis: |
Bezdyskusyjnie we współczesnym świecie biznesu kreatywność stała się niezbędna. Dzieje się tak, ponieważ wszystko inne stało się szeroko dostępnym towarem. Jednocześnie kreatywność rozumiana jest jako umiejętność, którą można i trzeba rozwijać, aby pomóc organizacji podkreślić jej szczególny charakter, dotrzeć do rozwiązań, być może dotychczas nieznanych, pokazać „stare” problemy w nowy sposób oraz, co również wydaje się niezmiernie ważne, wydobyć prawdziwy potencjał zatrudnionych w organizacji pracowników. Niniejszy moduł oferuje uczestnikom refleksję nad pojęciem i naturą kreatywności, ale przede wszystkim rozwój umiejętności twórczego rozwiązywania problemów. W procesie tym pomóc ma znajomość konkretnych technik, z którymi studenci zapoznają się na zajęciach, biorąc w nich udział, a następnie omawiając proces dochodzenia do rozwiązania. |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2018-02-19 - 2018-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin, 25 miejsc ![]() |
|
Koordynatorzy: | Barbara Smorczewska | |
Prowadzący grup: | Barbara Smorczewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie z modułu |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.