Wykorzystanie narzędzi GIS w edukacji geograficznej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | W2-GFSN-S2-1300 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wykorzystanie narzędzi GIS w edukacji geograficznej |
Jednostka: | Wydział Nauk Przyrodniczych |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe - 1 sem. geografii - Nauczycielska /st. II stopnia/ |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN L
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Piechota | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Piechota | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocena końcowa to średnia arytmetyczna z ćwiczeń projektowych (ocen cząstkowych otrzymywanych w trakcie semestru). Aby otrzymać zaliczenie każdy z projektów musi być zaliczony minimum na ocenę dostateczną. Wykonanie każdego projektu kończy się napisaniem sprawozdania w przygotowanym przez prowadzącą formularzu Forms z platformy Teams oraz udostępnieniem danych w aplikacji ArcGIS Online lub w innej formie ustalonej między grupą a prowadzącą na początku zajęć. Na oddanie sprawozdań student ma 2 tygodnie od momentu zakończenia projektu (I termin). Po tym terminie nie może uzyskać już oceny bardzo dobrej. Drugi termin – uzyskanie oceny maksymalnie dobrej, mija po czterech tygodniach od zakończenia projektu). Po przekroczeniu miesięcznego okresu student nie będzie mógł uzyskać wyższej oceny niż dostateczna przy 100 % wykonanym projekcie. Od powyższego sposobu ustalenia oceny cząstkowej mogą wystąpić wyjątki, w postaci np. zwolnienia lekarskiego .Wszystkie dane z wykonanych projektów należy w spakowanej formie przekazać prowadzącemu przed wystawieniem oceny zaliczeniowej. |
|
Pełny opis: |
Przedmiot pt. "Wykorzystanie narzędzi GIS w edukacji geograficznej" przygotowuje studentów – przyszłych nauczycieli geografii, do wykorzystania darmowego oprogramowania GIS (Systemy Informacji Geograficznej) podczas prowadzenia lekcji geografii. Student opanuje umiejętności wykorzystywania różnych narzędzi GIS do tworzenia scenariuszy lekcji na podstawie najnowszej podstawy programowej MEN - praca z gotowymi scenariuszami lekcji geografii dla poziomu szkoły podstawowej i średniej. Student prócz gotowych scenariuszy lekcji zmierzy się z przygotowaniem własnego scenariusza na podstawie poznanych wcześniej narzędzi GIS. Nabyta zostanie także umiejętność pracy z darmowymi aplikacjami i oprogramowaniem - ArcGIS Online, QGIS oraz stronami www związanymi z tematyką geograficzną. Na zajęciach wykorzystane zostaną także aplikacje, które nauczyciel geografii może wykorzystać w smartfonie. Poruszone zostaną zagadnienia dotyczące dydaktyki cyfrowej oraz narzędzi integracyjno – edukacyjnych w postaci gier (zarówno terenowych jak i do wykorzystania na lekcji w klasie czy podczas nauczania zdalnego). Student posiądzie wiedzę na temat narzędzi do przygotowania materiałów dydaktycznych, ich prezentacji oraz weryfikacji wiedzy przekazanej uczniom na lekcji geografii. |
|
Uwagi: |
1 sem. geografii /st. II stopnia/ specj. SN (Nauczycielska) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.