Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

ICT w turystyce

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: W2-TR-S2-007
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: ICT w turystyce
Jednostka: Wydział Nauk Przyrodniczych
Grupy: Przedm. obowiązkowe - 1 sem. turystyki, specj. dziedzictwo kulturowe /stacjonarne II stopnia/
Przedm. obowiązkowe - 1 sem. turystyki, specj. gospodarka turystyczna /stacjonarne II stopnia/
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Pukowiec-Kurda
Prowadzący grup: Katarzyna Pukowiec-Kurda
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Warunki zaliczenia:

20% - średnia ocen z projektów na ćwiczeniach (aplikacje i multimedia)

40% - kolokwium zaliczeniowe teoretyczne

40% - ocena z praktycznego zaliczenia systemu rezerwacyjnego

Pełny opis:

Student poznaje systemy informacyjne i komunikacyjne w turystyce. Nabywa wiedzę o głównych systemach rezerwacyjnych wykorzystywanych w turystyce oraz umiejętności w zakresie ich obsługi. Student zna i potrafi korzystać z systemów sieciowej rezerwacji podstawowych usług turystycznych w tym portali usług transportowych i noclegowych, potrafi prawidłowo wskazać i wykorzystać turystyczne źródła informacji zawarte w sieci: odpowiednie źródła informacji turystycznej w zakresie usług ubezpieczeniowych, placówek dyplomatycznych, portale wydające ostrzeżenia dla turystów, informacje o niezbędnych szczepieniach, wizach czy zwyczajach w krajach destynacji turystycznej. Student posiada umiejętność trafnej selekcji potrzebnej informacji oraz oceny jej przydatności i poprawności. Poznaje współczesne trendy w turystyce (backpacking, coachsurfing) i portale komunikacyjne z nimi związane. Student nabywa umiejętności i wiedzy w zakresie informacji i obsługi interaktywnych usług turystycznych i nowoczesnych technik stosowanych w promocji i marketingu turystycznym. Poznaje nowoczesne rozwiązania stosowane w atrakcjach turystycznych, muzeach (interaktywność, liczniki odwiedzających). Student posiada informacje o kartograficznych zasobach przydatnych w turystyce oraz potrafi z nich korzystać.

Uwagi:

przedmiot ogólny

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Pukowiec-Kurda
Prowadzący grup: Katarzyna Pukowiec-Kurda
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Warunki zaliczenia:

20% - średnia ocen z projektów na ćwiczeniach (aplikacje i multimedia)

40% - kolokwium zaliczeniowe teoretyczne

40% - ocena z praktycznego zaliczenia systemu rezerwacyjnego

Pełny opis:

Student poznaje systemy informacyjne i komunikacyjne w turystyce. Nabywa wiedzę o głównych systemach rezerwacyjnych wykorzystywanych w turystyce oraz umiejętności w zakresie ich obsługi. Student zna i potrafi korzystać z systemów sieciowej rezerwacji podstawowych usług turystycznych w tym portali usług transportowych i noclegowych, potrafi prawidłowo wskazać i wykorzystać turystyczne źródła informacji zawarte w sieci: odpowiednie źródła informacji turystycznej w zakresie usług ubezpieczeniowych, placówek dyplomatycznych, portale wydające ostrzeżenia dla turystów, informacje o niezbędnych szczepieniach, wizach czy zwyczajach w krajach destynacji turystycznej. Student posiada umiejętność trafnej selekcji potrzebnej informacji oraz oceny jej przydatności i poprawności. Poznaje współczesne trendy w turystyce (backpacking, couchsurfing) i portale komunikacyjne z nimi związane. Student nabywa umiejętności i wiedzy w zakresie informacji i obsługi interaktywnych usług turystycznych i nowoczesnych technik stosowanych w promocji i marketingu turystycznym. Poznaje nowoczesne rozwiązania stosowane w atrakcjach turystycznych, muzeach (interaktywność, liczniki odwiedzających). Student posiada informacje o kartograficznych zasobach przydatnych w turystyce oraz potrafi z nich korzystać.

Uwagi:

I semestr I MU turystyka

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-26
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Pukowiec-Kurda
Prowadzący grup: Katarzyna Pukowiec-Kurda
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Warunki zaliczenia:

20% - średnia ocen z projektów na ćwiczeniach (aplikacje i multimedia)

40% - kolokwium zaliczeniowe teoretyczne

40% - ocena z praktycznego zaliczenia systemu rezerwacyjnego

Pełny opis:

Student poznaje systemy informacyjne i komunikacyjne w turystyce. Nabywa wiedzę o głównych systemach rezerwacyjnych wykorzystywanych w turystyce oraz umiejętności w zakresie ich obsługi. Student zna i potrafi korzystać z systemów sieciowej rezerwacji podstawowych usług turystycznych w tym portali usług transportowych i noclegowych, potrafi prawidłowo wskazać i wykorzystać turystyczne źródła informacji zawarte w sieci: odpowiednie źródła informacji turystycznej w zakresie usług ubezpieczeniowych, placówek dyplomatycznych, portale wydające ostrzeżenia dla turystów, informacje o niezbędnych szczepieniach, wizach czy zwyczajach w krajach destynacji turystycznej. Student posiada umiejętność trafnej selekcji potrzebnej informacji oraz oceny jej przydatności i poprawności. Poznaje współczesne trendy w turystyce (backpacking, couchsurfing) i portale komunikacyjne z nimi związane. Student nabywa umiejętności i wiedzy w zakresie informacji i obsługi interaktywnych usług turystycznych i nowoczesnych technik stosowanych w promocji i marketingu turystycznym. Poznaje nowoczesne rozwiązania stosowane w atrakcjach turystycznych, muzeach (interaktywność, liczniki odwiedzających). Student posiada informacje o kartograficznych zasobach przydatnych w turystyce oraz potrafi z nich korzystać.

Uwagi:

I semestr I MU turystyka

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-18
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Pukowiec-Kurda
Prowadzący grup: Katarzyna Pukowiec-Kurda
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Warunki zaliczenia:

20% - średnia ocen z projektów na ćwiczeniach (aplikacje i multimedia)

40% - kolokwium zaliczeniowe teoretyczne

40% - ocena z praktycznego zaliczenia systemu rezerwacyjnego

Pełny opis:

Student poznaje systemy informacyjne i komunikacyjne w turystyce. Nabywa wiedzę o głównych systemach rezerwacyjnych wykorzystywanych w turystyce oraz umiejętności w zakresie ich obsługi. Student zna i potrafi korzystać z systemów sieciowej rezerwacji podstawowych usług turystycznych w tym portali usług transportowych i noclegowych, potrafi prawidłowo wskazać i wykorzystać turystyczne źródła informacji zawarte w sieci: odpowiednie źródła informacji turystycznej w zakresie usług ubezpieczeniowych, placówek dyplomatycznych, portale wydające ostrzeżenia dla turystów, informacje o niezbędnych szczepieniach, wizach czy zwyczajach w krajach destynacji turystycznej. Student posiada umiejętność trafnej selekcji potrzebnej informacji oraz oceny jej przydatności i poprawności. Poznaje współczesne trendy w turystyce (backpacking, couchsurfing) i portale komunikacyjne z nimi związane. Student nabywa umiejętności i wiedzy w zakresie informacji i obsługi interaktywnych usług turystycznych i nowoczesnych technik stosowanych w promocji i marketingu turystycznym. Poznaje nowoczesne rozwiązania stosowane w atrakcjach turystycznych, muzeach (interaktywność, liczniki odwiedzających). Student posiada informacje o kartograficznych zasobach przydatnych w turystyce oraz potrafi z nich korzystać.

Uwagi:

Ćwiczenia z uzupełniającą częścią teoretyczną.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)