Gra na instrumencie - gitara 1
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | W3-AR-S1-GNIG |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Gra na instrumencie - gitara 1 |
Jednostka: | Wydział Nauk Społecznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT L
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Grażyna Dzwonowska | |
Prowadzący grup: | Grażyna Dzwonowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin z modułu
Laboratorium - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ L
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sara Knapik-Szweda | |
Prowadzący grup: | Sara Knapik-Szweda | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin z modułu
Laboratorium - Egzamin |
|
Pełny opis: |
Student stopniowo pozna budowę gitary, podstawowe techniki wykonawcze (prawidłowe trzymanie gitary, sposoby wydobywania pojedynczych dźwięków jak i współbrzmień). Będzie potrafił nastroić gitarę dostosowując wysokość do innego instrumentu melodycznego. Ponadto będzie potrafił tworzyć i realizować akompaniament akordowy do piosenek z repertuaru rozrywkowego o wymiarze terapeutycznym. Będzie potrafił prowadzić grupę osób w śpiewie a cappella oraz z towarzyszeniem gitary. Student zdobywa wiedzę i ćwiczy umiejętności pozwalające na opanowanie gry na gitarze w podstawowym zakresie, tj. z zapisu akordowego (tzw. chwyty) oraz nut (zwłaszcza wartości rytmicznych). Zyskuje praktyczną umiejętność tworzenia akompaniamentu gitarowego do wybranych piosenek. Ćwiczenia gitarowe, wybrane piosenki z zakresu muzyki pop/rock/funk K. Scheldt , F. McClain (2000) Guitar Songbook for Music Therapist. A colletion of Children’s Songs, Spirituals and Folk Songs, USA P. Capone, (2009), 501 Chwytów gitatowych. Rock, blues, soul, contry, jazz i muzyka klastyczna – ilustrowany podręcznik akordów, Wydawnictwo Muza, Warszawa T. Wigram (2004). Methods and Techniques for Music Therapy Clinicians, Educators, and Students, Jessica Kingsley Publishers, London. Wheeler B.L., Shultis C.L., Polen D.W. (2005). Clinical Training Guide for the Student Music Therapist, Barcelona Publishers, Gilsum. |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ L
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sara Knapik-Szweda | |
Prowadzący grup: | Sara Knapik-Szweda | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin z modułu
Laboratorium - Egzamin |
|
Pełny opis: |
Student stopniowo pozna budowę gitary, podstawowe techniki wykonawcze (prawidłowe trzymanie gitary, sposoby wydobywania pojedynczych dźwięków jak i współbrzmień). Będzie potrafił nastroić gitarę dostosowując wysokość do innego instrumentu melodycznego. Ponadto będzie potrafił tworzyć i realizować akompaniament akordowy do piosenek z repertuaru rozrywkowego o wymiarze terapeutycznym. Będzie potrafił prowadzić grupę osób w śpiewie a cappella oraz z towarzyszeniem gitary. Student zdobywa wiedzę i ćwiczy umiejętności pozwalające na opanowanie gry na gitarze w podstawowym zakresie, tj. z zapisu akordowego (tzw. chwyty) oraz nut (zwłaszcza wartości rytmicznych). Zyskuje praktyczną umiejętność tworzenia akompaniamentu gitarowego do wybranych piosenek. Ćwiczenia gitarowe, wybrane piosenki z zakresu muzyki pop/rock/funk K. Scheldt , F. McClain (2000) Guitar Songbook for Music Therapist. A colletion of Children’s Songs, Spirituals and Folk Songs, USA P. Capone, (2009), 501 Chwytów gitatowych. Rock, blues, soul, contry, jazz i muzyka klastyczna – ilustrowany podręcznik akordów, Wydawnictwo Muza, Warszawa T. Wigram (2004). Methods and Techniques for Music Therapy Clinicians, Educators, and Students, Jessica Kingsley Publishers, London. Wheeler B.L., Shultis C.L., Polen D.W. (2005). Clinical Training Guide for the Student Music Therapist, Barcelona Publishers, Gilsum. |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-18 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Warsztat, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sara Knapik-Szweda | |
Prowadzący grup: | Sara Knapik-Szweda | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z modułu
Warsztat - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Zaprezentowanie wybranych trzech utwórów z repertuaru muzyki popowej/rockowej wraz ze śpiewiem. |
|
Pełny opis: |
Student stopniowo pozna budowę gitary, podstawowe techniki wykonawcze (prawidłowe trzymanie gitary, sposoby wydobywania pojedynczych dźwięków jak i współbrzmień). Będzie potrafił nastroić gitarę dostosowując wysokość do innego instrumentu melodycznego. Ponadto będzie potrafił tworzyć i realizować akompaniament akordowy do piosenek z repertuaru rozrywkowego o wymiarze terapeutycznym. Będzie potrafił prowadzić grupę osób w śpiewie a cappella oraz z towarzyszeniem gitary. Student zdobywa wiedzę i ćwiczy umiejętności pozwalające na opanowanie gry na gitarze w podstawowym zakresie, tj. z zapisu akordowego (tzw. chwyty) oraz nut (zwłaszcza wartości rytmicznych). Zyskuje praktyczną umiejętność tworzenia akompaniamentu gitarowego do wybranych piosenek. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.