Konwersatorium monograficzne: Pluralizm mediów w Hiszpanii
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | W3-DK-S1-KM4-20 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Konwersatorium monograficzne: Pluralizm mediów w Hiszpanii |
Jednostka: | Wydział Nauk Społecznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR K
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dagmara Głuszek-Szafraniec | |
Prowadzący grup: | Dagmara Głuszek-Szafraniec | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocena końcowa składa się w 1/3 z oceny aktywności na zajęciach oraz 2/3 z kolokwium. Kolokwium składa się z pytań testowych mieszanych. Student powinien wziąć udział w dyskusji moderowanej minimum 3 razy, ponadto, aby otrzymać ocenę pozytywną powinien udzielić 50%+1 poprawnych odpowiedzi na kolokwium pisemnym. Na ocenę dostateczną – student wymienia i charakteryzuje główne media w Hiszpanii poziomu centralnego i regionalnego. Na ocenę dobrą – student potrafi dodatkowo ocenić rolę transformacji ustrojowej w Hiszpanii oraz jej wpływ na rozwój pluralizmu politycznego. Na ocenę bardzo dobrą – student oprócz wymienionych wyżej potrafi zaproponować ewentualne rozwiązania wzmacniające pluralizm mediów (na podstawie zdobytej w trakcie konwersatorium wiedzy). |
|
Pełny opis: |
Celem modułu jest zapoznanie studentów ze specyfiką systemów medialnych kształtujących się w procesie transformacji ustrojowej, w państwie przechodzącym zmiany demokratyczne, a także wyrobienie umiejętności analizy zjawiska paralelizmu medialnego, związanego z podziałami społecznymi, politycznymi i etnicznymi w Hiszpanii. Przedmiot ma na celu przedstawienie działania rynku mediów hiszpańskich w specyficznej sytuacji ustrojowej i politycznej. Zostanie omówiona krótka historia mediów w okresie dyktatury, zmian w czasie transformacji i tranzycji oraz współczesna rola mediów w Hiszpanii. Przedmiot odnosi się także do regionalnych systemów medialnych, które wykształciły się w autonomicznych wspólnotach Królestwa Hiszpanii. Szczegółowo omówiony zostanie rynek prasy, radia i telewizji, a także nowych mediów na poziomie centralnym oraz na poziomie regionalnym, zwłaszcza w regionach separatyzujących. Nacisk kładzie się na pokazanie różnorodności opinii, poglądów, ofert na rynku hiszpańskim, a także form własności i źródeł finansowania. |
|
Uwagi: |
Kurs jest przeznaczony dla osób zainteresowanych kulturą śródziemnomorską, a także wpływem polityki na media. Nie jest wymagana znajomość języka hiszpańskiego. |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT K
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dagmara Głuszek-Szafraniec | |
Prowadzący grup: | Dagmara Głuszek-Szafraniec | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocena końcowa składa się z aktywności na zajęciach oraz wyników z kolokwium. Kolokwium składa się z pytań testowych i otwartych. Student powinien wziąć udział w dyskusji moderowanej minimum 3 razy. Ponadto, aby otrzymać ocenę pozytywną powinien udzielić 50%+1 poprawnych odpowiedzi na kolokwium pisemnym. Na ocenę dostateczną – student wymienia i charakteryzuje główne media w Hiszpanii poziomu centralnego i regionalnego. Na ocenę dobrą – student potrafi dodatkowo ocenić rolę transformacji ustrojowej w Hiszpanii oraz jej wpływ na rozwój pluralizmu politycznego i medialnego. Na ocenę bardzo dobrą – student oprócz wymienionych wyżej potrafi zaproponować ewentualne rozwiązania wzmacniające pluralizm mediów (na podstawie zdobytej w trakcie konwersatorium wiedzy). |
|
Pełny opis: |
Celem modułu jest zapoznanie studentów ze specyfiką systemów medialnych kształtujących się w procesie transformacji ustrojowej, w państwie przechodzącym zmiany demokratyczne, a także wyrobienie umiejętności analizy zjawiska paralelizmu medialnego, związanego z podziałami społecznymi, politycznymi i etnicznymi w Hiszpanii. Przedmiot ma na celu przedstawienie działania rynku mediów hiszpańskich w specyficznej sytuacji ustrojowej i politycznej. Zostanie omówiona krótka historia mediów w okresie dyktatury, zmian w czasie transformacji i tranzycji oraz współczesna rola mediów w Hiszpanii. Przedmiot odnosi się także do regionalnych systemów medialnych, które wykształciły się w autonomicznych wspólnotach Królestwa Hiszpanii. Szczegółowo omówiony zostanie rynek prasy, radia i telewizji, a także nowych mediów na poziomie centralnym oraz na poziomie regionalnym, zwłaszcza w regionach separatyzujących. Nacisk kładzie się na pokazanie różnorodności opinii, poglądów, ofert na rynku hiszpańskim, a także form własności i źródeł finansowania. |
|
Uwagi: |
Kurs jest przeznaczony dla osób zainteresowanych kulturą śródziemnomorską, a także wpływem polityki na media. Nie jest wymagana znajomość języka hiszpańskiego, aczkolwiek mile widziana. Wymagana jest dobra znajomość języka angielskiego, ze względu na obcojęzyczną literaturę. |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT K
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dagmara Głuszek-Szafraniec | |
Prowadzący grup: | Dagmara Głuszek-Szafraniec | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocena końcowa składa się z aktywności na zajęciach, zaliczenia wskazanej lektury oraz wyników z kolokwium. Kolokwium ma charkter pisemny, mogą pojawić się zarówno pytania testowe, jak i otwarte. Aby otrzymać ocenę pozytywną z kolokwium, student/ka powinien/na udzielić 50%+1 poprawnych odpowiedzi. Na ocenę dostateczną – student wymienia i charakteryzuje główne media w Hiszpanii poziomu centralnego i regionalnego. Na ocenę dobrą – student potrafi dodatkowo ocenić rolę transformacji ustrojowej w Hiszpanii oraz jej wpływ na rozwój pluralizmu politycznego i medialnego. Na ocenę bardzo dobrą – student oprócz wymienionych wyżej potrafi zaproponować ewentualne rozwiązania wzmacniające pluralizm mediów (na podstawie zdobytej w trakcie konwersatorium wiedzy). |
|
Pełny opis: |
Celem modułu jest zapoznanie studentów ze specyfiką systemów medialnych kształtujących się w procesie transformacji ustrojowej, w państwie przechodzącym zmiany demokratyczne, a także wyrobienie umiejętności analizy zjawiska paralelizmu medialnego, związanego z podziałami społecznymi, politycznymi i etnicznymi w Hiszpanii. Przedmiot ma na celu przedstawienie działania rynku mediów hiszpańskich w specyficznej sytuacji ustrojowej i politycznej. Zostanie omówiona krótka historia mediów w okresie dyktatury, zmian w czasie transformacji i tranzycji oraz współczesna rola mediów w Hiszpanii. Przedmiot odnosi się także do regionalnych systemów medialnych, które wykształciły się w autonomicznych wspólnotach Królestwa Hiszpanii. Szczegółowo omówiony zostanie rynek prasy, radia i telewizji, a także nowych mediów na poziomie centralnym oraz na ogólna charakterystyka rynku na poziomie regionalnym, głównie w regionach separatyzujących. Nacisk kładzie się na pokazanie różnorodności opinii, poglądów, ofert na rynku hiszpańskim, a także form własności i źródeł finansowania. |
|
Uwagi: |
Kurs jest przeznaczony dla osób zainteresowanych kulturą śródziemnomorską, a także wpływem polityki na media. Nie jest wymagana znajomość języka hiszpańskiego, aczkolwiek mile widziana. Wymagana jest dobra znajomość języka angielskiego, ze względu na obcojęzyczną literaturę. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.