Historia wychowania
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | W3-PC-MJS-HISW |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Historia wychowania |
Jednostka: | Wydział Nauk Społecznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN C
C
WT ŚR CZ W
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Łukasz Michalski | |
Prowadzący grup: | Magdalena Archacka, Łukasz Michalski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną ocen uzyskanych z wykładów i ćwiczeń (w sytuacji wymagającej rozstrzygnięcia za istotniejszą uznaje się ocenę z wykładów). |
|
Pełny opis: |
Przedmiot traktuje o kształtowaniu się myśli pedagogicznej i oświaty na przestrzeni wieków, o poglądach na wychowanie oraz określa ich filozoficzne i historyczne uwarunkowania, konsekwencje i odniesienia do współczesności. Ukazuje także historyczne uwarunkowania tworzenia się i funkcjonowania różnych środowisk wychowawczych oraz wypracowane na przestrzeni dziejów poglądy i propozycje działań pedagogicznych na rzecz środowisk wychowawczych. Uruchamia strategie porównawcze wobec historycznych i współczesnych nurtów, z uwydatnieniem krytycznej analizy poglądów i działań pedagogicznych, respektując kontekst historyczny (w oparciu o materiał źródłowy). |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT W
ŚR CZ C
C
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Łukasz Michalski | |
Prowadzący grup: | Danuta Kocurek, Łukasz Michalski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną ocen uzyskanych z wykładów i ćwiczeń (w sytuacji wymagającej rozstrzygnięcia za istotniejszą uznaje się ocenę z wykładów). |
|
Pełny opis: |
Przedmiot traktuje o kształtowaniu się myśli pedagogicznej i oświaty na przestrzeni wieków, o poglądach na wychowanie oraz określa ich filozoficzne i historyczne uwarunkowania, konsekwencje i odniesienia do współczesności. Ukazuje także historyczne uwarunkowania tworzenia się i funkcjonowania różnych środowisk wychowawczych oraz wypracowane na przestrzeni dziejów poglądy i propozycje działań pedagogicznych na rzecz środowisk wychowawczych. Uruchamia strategie porównawcze wobec historycznych i współczesnych nurtów, z uwydatnieniem krytycznej analizy poglądów i działań pedagogicznych, respektując kontekst historyczny (w oparciu o materiał źródłowy). |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT W
ŚR CZ C
C
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Łukasz Michalski | |
Prowadzący grup: | Łukasz Michalski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną ocen uzyskanych z wykładów i ćwiczeń (w sytuacji wymagającej rozstrzygnięcia za istotniejszą uznaje się ocenę z wykładów). |
|
Pełny opis: |
Przedmiot traktuje o kształtowaniu się myśli pedagogicznej i oświaty na przestrzeni wieków, o poglądach na wychowanie oraz określa ich filozoficzne i historyczne uwarunkowania, konsekwencje i odniesienia do współczesności. Ukazuje także historyczne uwarunkowania tworzenia się i funkcjonowania różnych środowisk wychowawczych oraz wypracowane na przestrzeni dziejów poglądy i propozycje działań pedagogicznych na rzecz środowisk wychowawczych. Uruchamia strategie porównawcze wobec historycznych i współczesnych nurtów, z uwydatnieniem krytycznej analizy poglądów i działań pedagogicznych, respektując kontekst historyczny (w oparciu o materiał źródłowy). |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.