Psychologia nauczania-uczenia się
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | W3-PE-MJN4-PPIW-11 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Psychologia nauczania-uczenia się |
Jednostka: | Wydział Nauk Społecznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2022/2023" (w trakcie)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Karina Atłas | |
Prowadzący grup: | Karina Atłas | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocena z kolokwium zaliczeniowego w ramach wykładu oraz ocena z zajęć ćwiczeniowych (kolokwium + aktywność). |
|
Pełny opis: |
Charakterystyka procesów uczenia się i ich zastosowanie w nauczaniu: warunkowanie klasyczne, warunkowanie instrumentalne, uczenie się przez obserwację. Zastosowanie kar i nagród. Najczęściej popełniane błędy przy nagradzaniu i karaniu. Poczucie skuteczności własnego działania. Wyuczona bezradność. Wzmacnianie poczucia własnej wartości u uczniów. Uczenie się a pamięć. Fazy procesów pamięciowych. Efekty pamięciowe. Główne teorie zapominania. Rola powtórzeń. Jak uczynić proces uczenia się bardziej efektywnym? Czynniki wpływające na lepsze zapamiętywanie. Zastosowanie mnemotechnik i map pamięciowych. Uczenie się a myślenie. Rozwiązywanie problemów. Proces twórczy. Uczenie się a motywacja. Wybrane teorie motywacji. Motywacja a efektywność działania. Motywowanie uczniów do nauki. Różnice indywidualne. Dostosowanie nauczania do różnych stylów uczenia się i rożnych typów inteligencji. Zapobieganie niepowodzeniom szkolnym. Sytuacje trudne w procesie dydaktycznym i radzenie sobie z nimi. Utrzymywanie ładu i dyscypliny w klasie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.