Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy edukacji plastycznej dziecka

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: W3-PE-MJS-PPIW2-PEPD
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Podstawy edukacji plastycznej dziecka
Jednostka: Wydział Nauk Społecznych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Iwona Tomas
Prowadzący grup: Iwona Tomas
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z modułu
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Ocenę końcową modułu ustala się na podstawie średniej arytmetycznej z prac pisemnych, obejmujących:

-ocenę przydatności wybranych rozwiązań metodycznych, środków, form pracy stosowanych w edukacji plastycznej,

-sprawdzenie wiedzy metodycznej ujętej w problematyce wykładów,

-metodyczne ujęcie zagadnień merytorycznych z zakresu plastyki dla dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym na podane tematy.

Pełny opis:

Moduł podstawy edukacji plastycznej obejmuje treści zawierające wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne niezbędne nauczycielowi do realizacji zadań z edukacji plastycznej dla dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. Celem modułu jest zatem uzyskanie takiego poziomu wiedzy merytorycznej z dydaktyki plastyki, aby prowadzić skuteczną edukację artystyczną. Student zna propedeutykę nauczania plastyki dziecka i potrafi profesjonalnie projektować i zrealizować proces dydaktyczny z dzieckiem, w toku którego rozwijana jest twórcza osobowość dziecka. Efekty kształcenia pedagogicznego i nauczycielskiego będą realizowane w ramach wykładów i pracy własnej studentów oraz praktyk.

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Iwona Tomas
Prowadzący grup: Iwona Tomas
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z modułu
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Ocenę końcową modułu ustala się na podstawie średniej arytmetycznej z prac pisemnych, obejmujących:


1) Sprawdzenie wiedzy metodycznej ujętej w problematyce wykładów (samodzielne stworzenie scenariusza zajęć plastycznych)


2) Metodyczne ujęcie zagadnień merytorycznych z zakresu plastyki dla dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym na podane tematy (rozwiązanie konkretnych zadań problemowych „po-wykładowych”)


3) Ocena przydatności wybranych rozwiązań metodycznych, środków, form pracy stosowanych w edukacji plastycznej (rozwiązanie konkretnych zadań problemowych)



Pełny opis:

Moduł podstawy edukacji plastycznej obejmuje treści zawierające wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne niezbędne nauczycielowi do realizacji zadań z edukacji plastycznej dla dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. Celem modułu jest zatem uzyskanie takiego poziomu wiedzy merytorycznej z dydaktyki plastyki, aby prowadzić skuteczną edukację artystyczną. Student zna propedeutykę nauczania plastyki dziecka i potrafi profesjonalnie projektować i zrealizować proces dydaktyczny z dzieckiem, w toku którego rozwijana jest twórcza osobowość dziecka. Efekty kształcenia pedagogicznego i nauczycielskiego będą realizowane w ramach wykładów i pracy własnej studentów.

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-26
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Urszula Szuścik
Prowadzący grup: Urszula Szuścik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z modułu
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Ocenę końcową modułu ustala się na podstawie średniej arytmetycznej z prac pisemnych, obejmujących:


1) Sprawdzenie wiedzy metodycznej ujętej w problematyce wykładów (samodzielne stworzenie scenariusza zajęć plastycznych)


2) Metodyczne ujęcie zagadnień merytorycznych z zakresu plastyki dla dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym na podane tematy (rozwiązanie konkretnych zadań problemowych „po-wykładowych”)


3) Ocena przydatności wybranych rozwiązań metodycznych, środków, form pracy stosowanych w edukacji plastycznej (rozwiązanie konkretnych zadań problemowych)



Pełny opis:

Moduł podstawy edukacji plastycznej obejmuje treści zawierające wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne niezbędne nauczycielowi do realizacji zadań z edukacji plastycznej dla dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. Celem modułu jest zatem uzyskanie takiego poziomu wiedzy merytorycznej z dydaktyki plastyki, aby prowadzić skuteczną edukację artystyczną. Student zna propedeutykę nauczania plastyki dziecka i potrafi profesjonalnie projektować i zrealizować proces dydaktyczny z dzieckiem, w toku którego rozwijana jest twórcza osobowość dziecka. Efekty kształcenia pedagogicznego i nauczycielskiego będą realizowane w ramach wykładów i pracy własnej studentów.

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-18
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Urszula Szuścik
Prowadzący grup: Urszula Szuścik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z modułu
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Ocenę końcową modułu ustala się na podstawie średniej arytmetycznej z prac pisemnych, obejmujących:


1) Sprawdzenie wiedzy metodycznej ujętej w problematyce wykładów (samodzielne stworzenie scenariusza zajęć plastycznych)


2) Metodyczne ujęcie zagadnień merytorycznych z zakresu plastyki dla dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym na podane tematy (rozwiązanie konkretnych zadań problemowych „po-wykładowych”)


3) Ocena przydatności wybranych rozwiązań metodycznych, środków, form pracy stosowanych w edukacji plastycznej (rozwiązanie konkretnych zadań problemowych)



Pełny opis:

Moduł podstawy edukacji plastycznej obejmuje treści zawierające wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne niezbędne nauczycielowi do realizacji zadań z edukacji plastycznej dla dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. Celem modułu jest zatem uzyskanie takiego poziomu wiedzy merytorycznej z dydaktyki plastyki, aby prowadzić skuteczną edukację artystyczną. Student zna propedeutykę nauczania plastyki dziecka i potrafi profesjonalnie projektować i zrealizować proces dydaktyczny z dzieckiem, w toku którego rozwijana jest twórcza osobowość dziecka. Efekty kształcenia pedagogicznego i nauczycielskiego będą realizowane w ramach wykładów i pracy własnej studentów.

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2024-10-01 - 2025-03-15
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z modułu
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)