Podstawy edukacji plastycznej dziecka
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | W3-PE-MJS-PPIW2-PEPD |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Podstawy edukacji plastycznej dziecka |
Jednostka: | Wydział Nauk Społecznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ W
PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Iwona Tomas | |
Prowadzący grup: | Iwona Tomas | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z modułu
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocenę końcową modułu ustala się na podstawie średniej arytmetycznej z prac pisemnych, obejmujących: -ocenę przydatności wybranych rozwiązań metodycznych, środków, form pracy stosowanych w edukacji plastycznej, -sprawdzenie wiedzy metodycznej ujętej w problematyce wykładów, -metodyczne ujęcie zagadnień merytorycznych z zakresu plastyki dla dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym na podane tematy. |
|
Pełny opis: |
Moduł podstawy edukacji plastycznej obejmuje treści zawierające wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne niezbędne nauczycielowi do realizacji zadań z edukacji plastycznej dla dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. Celem modułu jest zatem uzyskanie takiego poziomu wiedzy merytorycznej z dydaktyki plastyki, aby prowadzić skuteczną edukację artystyczną. Student zna propedeutykę nauczania plastyki dziecka i potrafi profesjonalnie projektować i zrealizować proces dydaktyczny z dzieckiem, w toku którego rozwijana jest twórcza osobowość dziecka. Efekty kształcenia pedagogicznego i nauczycielskiego będą realizowane w ramach wykładów i pracy własnej studentów oraz praktyk. |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ W
PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Iwona Tomas | |
Prowadzący grup: | Iwona Tomas | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z modułu
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocenę końcową modułu ustala się na podstawie średniej arytmetycznej z prac pisemnych, obejmujących: 1) Sprawdzenie wiedzy metodycznej ujętej w problematyce wykładów (samodzielne stworzenie scenariusza zajęć plastycznych) 2) Metodyczne ujęcie zagadnień merytorycznych z zakresu plastyki dla dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym na podane tematy (rozwiązanie konkretnych zadań problemowych „po-wykładowych”) 3) Ocena przydatności wybranych rozwiązań metodycznych, środków, form pracy stosowanych w edukacji plastycznej (rozwiązanie konkretnych zadań problemowych) |
|
Pełny opis: |
Moduł podstawy edukacji plastycznej obejmuje treści zawierające wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne niezbędne nauczycielowi do realizacji zadań z edukacji plastycznej dla dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. Celem modułu jest zatem uzyskanie takiego poziomu wiedzy merytorycznej z dydaktyki plastyki, aby prowadzić skuteczną edukację artystyczną. Student zna propedeutykę nauczania plastyki dziecka i potrafi profesjonalnie projektować i zrealizować proces dydaktyczny z dzieckiem, w toku którego rozwijana jest twórcza osobowość dziecka. Efekty kształcenia pedagogicznego i nauczycielskiego będą realizowane w ramach wykładów i pracy własnej studentów. |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
Przejdź do planu
PN WT W
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Urszula Szuścik | |
Prowadzący grup: | Urszula Szuścik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z modułu
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocenę końcową modułu ustala się na podstawie średniej arytmetycznej z prac pisemnych, obejmujących: 1) Sprawdzenie wiedzy metodycznej ujętej w problematyce wykładów (samodzielne stworzenie scenariusza zajęć plastycznych) 2) Metodyczne ujęcie zagadnień merytorycznych z zakresu plastyki dla dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym na podane tematy (rozwiązanie konkretnych zadań problemowych „po-wykładowych”) 3) Ocena przydatności wybranych rozwiązań metodycznych, środków, form pracy stosowanych w edukacji plastycznej (rozwiązanie konkretnych zadań problemowych) |
|
Pełny opis: |
Moduł podstawy edukacji plastycznej obejmuje treści zawierające wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne niezbędne nauczycielowi do realizacji zadań z edukacji plastycznej dla dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. Celem modułu jest zatem uzyskanie takiego poziomu wiedzy merytorycznej z dydaktyki plastyki, aby prowadzić skuteczną edukację artystyczną. Student zna propedeutykę nauczania plastyki dziecka i potrafi profesjonalnie projektować i zrealizować proces dydaktyczny z dzieckiem, w toku którego rozwijana jest twórcza osobowość dziecka. Efekty kształcenia pedagogicznego i nauczycielskiego będą realizowane w ramach wykładów i pracy własnej studentów. |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-18 |
Przejdź do planu
PN WT W
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Urszula Szuścik | |
Prowadzący grup: | Urszula Szuścik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z modułu
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocenę końcową modułu ustala się na podstawie średniej arytmetycznej z prac pisemnych, obejmujących: 1) Sprawdzenie wiedzy metodycznej ujętej w problematyce wykładów (samodzielne stworzenie scenariusza zajęć plastycznych) 2) Metodyczne ujęcie zagadnień merytorycznych z zakresu plastyki dla dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym na podane tematy (rozwiązanie konkretnych zadań problemowych „po-wykładowych”) 3) Ocena przydatności wybranych rozwiązań metodycznych, środków, form pracy stosowanych w edukacji plastycznej (rozwiązanie konkretnych zadań problemowych) |
|
Pełny opis: |
Moduł podstawy edukacji plastycznej obejmuje treści zawierające wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne niezbędne nauczycielowi do realizacji zadań z edukacji plastycznej dla dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. Celem modułu jest zatem uzyskanie takiego poziomu wiedzy merytorycznej z dydaktyki plastyki, aby prowadzić skuteczną edukację artystyczną. Student zna propedeutykę nauczania plastyki dziecka i potrafi profesjonalnie projektować i zrealizować proces dydaktyczny z dzieckiem, w toku którego rozwijana jest twórcza osobowość dziecka. Efekty kształcenia pedagogicznego i nauczycielskiego będą realizowane w ramach wykładów i pracy własnej studentów. |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-03-15 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z modułu
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.