Metodyka wychowania przedszkolnego -zajęcia praktyczne (sem 2)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | W3-PE-MJS-PPiW-MPP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metodyka wychowania przedszkolnego -zajęcia praktyczne (sem 2) |
Jednostka: | Wydział Nauk Społecznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT C
C
C
C
C
C
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Watoła | |
Prowadzący grup: | Anna Watoła, Kamil Wilk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR L
L
L
L
L
L
CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Alina Budniak | |
Prowadzący grup: | Alina Nowak, Kamil Wilk, Magdalena Zrałek-Wolny | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z modułu
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR L
L
L
L
L
L
CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Alina Budniak | |
Prowadzący grup: | Anna Watoła, Kamil Wilk, Magdalena Zrałek-Wolny | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z modułu
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocena sposobu wykonania zadań powierzonych w danej placówce każdemu ze studentów - prowadzenie zajęć z dziećmi w różnych grupach wiekowych zgodnie z wyznaczoną tematyką, czynności organizacyjne i opiekuńcze w pracy przedszkola, przygotowanie materiałów dydaktycznych, ocena hospitowanych zajęć itp. |
|
Pełny opis: |
1. Zapoznanie z podstawową wiedzą o celach, podstawach prawnych, organizacji i funkcjonowaniu szkoły podstawowej (J.1.2.W1, J.1.2.W2.) 2. Przypomnienie i utrwalenie elementarnej wiedzy o bezpieczeństwie i higienie pracy w placówkach szkolnych (J.1.2.W1, J.1.2.W2.) 3. Powtórzenie i utrwalenie wiedzy na temat metodyki wykonywania zadań - norm, procedur i dobrych praktyk w placówkach szkolnych (J.1.2.W1, J.1.2.W2.) 4. Usystematyzowanie wiedzy na temat różnych rodzajów oraz funkcji oceniania, sposobu konstruowania oceny opisowej (J.1.2.W1, J.1.2.W2.) 5. Prowadzenie obserwacji sytuacji i zdarzeń pedagogicznych, rozwijanie umiejętności ich analizy z wykorzystaniem wiedzy pedagogiczno-psychologicznej oraz proponuje rozwiązania problemów pojawiające się w trakcie pobytu w szkole (J.1.2.U1, J.1.2.U2.) 6. Ćwiczenie umiejętności wykorzystywania w codziennej praktyce edukacyjnej różnorodnych sposobów organizowania środowiska uczenia się i nauczania, z uwzględnieniem specyficznych potrzeb i możliwości poszczególnych uczniów będących w młodszym wieku szkolnym oraz grupy/klasy (J.1.2.U1.) 7. Rozwijanie umiejętności doboru, tworzenia, testowania i modyfikowania materiałów, środków oraz metod adekwatnie do celów wychowania i kształcenia na etapie klas początkowych szkoły podstawowej do wskazanych/realizowanych zagadnień(J.1.2.U1, J.1.2.U2.) 8. Ćwiczenie umiejętności racjonalnego i zgodnego z zasadami techniki pracy umysłowej gospodarowania czasem zajęć oraz odpowiedzialnego organizowania wybranych elementów pracy pozaszkolnej ucznia w młodszym wieku szkolnym, z poszanowaniem jego prawa do odpoczynku (J.1.2.U1, J.1.2.U2.) 9. Doskonalenie umiejętności poprawnego posługiwania się językiem polskim oraz dbałość o kulturę i etykę wypowiedzi własnej oraz uczniów w przygotowaniu i prowadzeniu zajęć z dziećmi (J.1.2.U1.) 10. Ćwiczenie umiejętności odpowiedniego reagowania na zachowania i postawy uczniów (J.1.2.K1.) 11. Kształtowanie umiejętności podejmowania i inicjowania współpracy w zespole, pełnienia w nim różnych ról oraz współpracy z nauczycielami, pedagogami, specjalistami, rodzicami lub opiekunami uczniów i innymi członkami społeczności szkolnej i lokalnej dla optymalnej organizacji zajęć (J.1.2.K1.) |
|
Uwagi: |
Opisane zadania są realizowane w każdym z semestrów praktyk, w zależności od bieżącej sytuacji w placówce, potrzeb dzieci, organizacji pracy czy realizowanych zagadnień i zadań |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Alina Budniak, Magdalena Marekwia | |
Prowadzący grup: | Anna Watoła, Kamil Wilk, Katarzyna Wilk, Magdalena Zrałek-Wolny | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z modułu
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocena sposobu wykonania zadań powierzonych w danej placówce każdemu ze studentów - prowadzenie zajęć z dziećmi w różnych grupach wiekowych zgodnie z wyznaczoną tematyką, czynności organizacyjne i opiekuńcze w pracy przedszkola, przygotowanie materiałów dydaktycznych, ocena hospitowanych zajęć itp. |
|
Pełny opis: |
1. Zapoznanie z podstawową wiedzą o celach, podstawach prawnych, organizacji i funkcjonowaniu szkoły podstawowej (J.1.2.W1, J.1.2.W2.) 2. Przypomnienie i utrwalenie elementarnej wiedzy o bezpieczeństwie i higienie pracy w placówkach szkolnych (J.1.2.W1, J.1.2.W2.) 3. Powtórzenie i utrwalenie wiedzy na temat metodyki wykonywania zadań - norm, procedur i dobrych praktyk w placówkach szkolnych (J.1.2.W1, J.1.2.W2.) 4. Usystematyzowanie wiedzy na temat różnych rodzajów oraz funkcji oceniania, sposobu konstruowania oceny opisowej (J.1.2.W1, J.1.2.W2.) 5. Prowadzenie obserwacji sytuacji i zdarzeń pedagogicznych, rozwijanie umiejętności ich analizy z wykorzystaniem wiedzy pedagogiczno-psychologicznej oraz proponuje rozwiązania problemów pojawiające się w trakcie pobytu w szkole (J.1.2.U1, J.1.2.U2.) 6. Ćwiczenie umiejętności wykorzystywania w codziennej praktyce edukacyjnej różnorodnych sposobów organizowania środowiska uczenia się i nauczania, z uwzględnieniem specyficznych potrzeb i możliwości poszczególnych uczniów będących w młodszym wieku szkolnym oraz grupy/klasy (J.1.2.U1.) 7. Rozwijanie umiejętności doboru, tworzenia, testowania i modyfikowania materiałów, środków oraz metod adekwatnie do celów wychowania i kształcenia na etapie klas początkowych szkoły podstawowej do wskazanych/realizowanych zagadnień(J.1.2.U1, J.1.2.U2.) 8. Ćwiczenie umiejętności racjonalnego i zgodnego z zasadami techniki pracy umysłowej gospodarowania czasem zajęć oraz odpowiedzialnego organizowania wybranych elementów pracy pozaszkolnej ucznia w młodszym wieku szkolnym, z poszanowaniem jego prawa do odpoczynku (J.1.2.U1, J.1.2.U2.) 9. Doskonalenie umiejętności poprawnego posługiwania się językiem polskim oraz dbałość o kulturę i etykę wypowiedzi własnej oraz uczniów w przygotowaniu i prowadzeniu zajęć z dziećmi (J.1.2.U1.) 10. Ćwiczenie umiejętności odpowiedniego reagowania na zachowania i postawy uczniów (J.1.2.K1.) 11. Kształtowanie umiejętności podejmowania i inicjowania współpracy w zespole, pełnienia w nim różnych ról oraz współpracy z nauczycielami, pedagogami, specjalistami, rodzicami lub opiekunami uczniów i innymi członkami społeczności szkolnej i lokalnej dla optymalnej organizacji zajęć (J.1.2.K1.) |
|
Uwagi: |
Opisane zadania są realizowane w każdym z semestrów praktyk, w zależności od bieżącej sytuacji w placówce, potrzeb dzieci, organizacji pracy czy realizowanych zagadnień i zadań |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Alina Budniak, Magdalena Marekwia | |
Prowadzący grup: | Alina Nowak, Anna Watoła, Kamil Wilk, Magdalena Zrałek-Wolny | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z modułu
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.