Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Współczesne kierunki pedagogiczne

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: W3-PE-OG-S1-WKP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Współczesne kierunki pedagogiczne
Jednostka: Wydział Nauk Społecznych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ewa Borowiec
Prowadzący grup: Ewa Borowiec, Lucie Zormanova
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Ocenę końcową z modułu ustala się na podstawie średniej ważonej:

oceny z zaliczenia wykładu - waga 2

ocen cząstkowych z prac zaliczeniowych z ćwiczeń – waga 3



Pełny opis:

Celem kształcenia jest zaznajomienie studentów z podstawowymi kierunkami pedagogicznymi, ich założeniami filozoficznymi, ideologicznymi oraz koncepcjami wychowania/kształcenia lub edukacji.

Celem kształcenia jest inspirowanie do myślenia refleksyjnego i krytycznego.

W toku zajęć analizowane są filozoficzne założenia koncepcji edukacji, realizmu,dialogu, zrównoważonego rozwoju, wolności. Ideologiczne założenia edukacji obejmują liberalizm/neoliberalizm, konserwatyzm/neokonserwatyzm i progresywizm.

Wyniki analiz są wykorzystane do odszukiwania, porównywania wartości, celów wychowania, uczenia się w edukacji opisanych w ujęciu pedagogiki teoretycznej międzykulturowej, emancypacyjnej, krytycznej i praktycznej dotyczącej, edukacji refleksyjnej, globalnej, prakseologicznej

Założone cele kształcenia planuje się osiągnąć z wykorzystaniem metod wykładu oraz problemowej formy kształcenia, dodatkowo zostaną pogłębione przez pracę własną studenta

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ewa Borowiec
Prowadzący grup: Ewa Borowiec, Lucie Zormanova
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Ocenę końcową z modułu ustala się na podstawie średniej ważonej:

oceny z zaliczenia wykładu - waga 2

ocen cząstkowych z prac zaliczeniowych z ćwiczeń – waga 3



Pełny opis:

Celem kształcenia jest zaznajomienie studentów z podstawowymi kierunkami pedagogicznymi, ich założeniami filozoficznymi, ideologicznymi oraz koncepcjami wychowania/kształcenia lub edukacji.

Celem kształcenia jest inspirowanie do myślenia refleksyjnego i krytycznego.

W toku zajęć analizowane są filozoficzne założenia koncepcji edukacji, realizmu,dialogu, zrównoważonego rozwoju, wolności. Ideologiczne założenia edukacji obejmują liberalizm/neoliberalizm, konserwatyzm/neokonserwatyzm i progresywizm.

Wyniki analiz są wykorzystane do odszukiwania, porównywania wartości, celów wychowania, uczenia się w edukacji opisanych w ujęciu pedagogiki teoretycznej międzykulturowej, emancypacyjnej, krytycznej i praktycznej dotyczącej, edukacji refleksyjnej, globalnej, prakseologicznej

Założone cele kształcenia planuje się osiągnąć z wykorzystaniem metod wykładu oraz problemowej formy kształcenia, dodatkowo zostaną pogłębione przez pracę własną studenta

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-27 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ewa Borowiec
Prowadzący grup: Ewa Borowiec, Lucie Zormanova
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Ocenę końcową z modułu ustala się na podstawie średniej ważonej:

oceny z zaliczenia wykładu - waga 2

ocen cząstkowych z prac zaliczeniowych z ćwiczeń – waga 3



Pełny opis:

Celem kształcenia jest zaznajomienie studentów z podstawowymi kierunkami pedagogicznymi, ich założeniami filozoficznymi, ideologicznymi oraz koncepcjami wychowania/kształcenia lub edukacji.

Celem kształcenia jest inspirowanie do myślenia refleksyjnego i krytycznego oraz rozwijanie dyferencjacji poznawczej.

W toku zajęć analizowane są filozoficzne założenia koncepcji edukacji, realizmu,dialogu, zrównoważonego rozwoju, wolności. Ideologiczne założenia edukacji obejmują liberalizm/neoliberalizm, konserwatyzm/neokonserwatyzm i progresywizm.

Wyniki analiz są wykorzystane do odszukiwania, porównywania wartości, celów wychowania, uczenia się w edukacji opisanych w ujęciu pedagogiki teoretycznej międzykulturowej, emancypacyjnej, krytycznej i praktycznej dotyczącej, edukacji refleksyjnej, globalnej, prakseologicznej

Założone cele kształcenia planuje się osiągnąć z wykorzystaniem metod wykładu oraz problemowej formy kształcenia, dodatkowo zostaną pogłębione przez pracę własną studenta

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-19 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Lucie Zormanova
Prowadzący grup: Lucie Zormanova
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Ocenę końcową z modułu ustala się na podstawie średniej ważonej:

oceny z zaliczenia wykładu - waga 2

ocen cząstkowych z prac zaliczeniowych z ćwiczeń – waga 2

Pełny opis:

Celem kształcenia jest zaznajomienie studentów z podstawowymi kierunkami pedagogicznymi, ich założeniami filozoficznymi, ideologicznymi oraz koncepcjami wychowania/kształcenia lub edukacji.

Celem kształcenia jest inspirowanie do myślenia refleksyjnego i krytycznego oraz rozwijanie dyferencjacji poznawczej.

W toku zajęć analizowane są filozoficzne założenia koncepcji edukacji, realizmu,dialogu, zrównoważonego rozwoju, wolności. Ideologiczne założenia edukacji obejmują liberalizm/neoliberalizm, konserwatyzm/neokonserwatyzm i progresywizm.

Wyniki analiz są wykorzystane do odszukiwania, porównywania wartości, celów wychowania, uczenia się w edukacji opisanych w ujęciu pedagogiki teoretycznej międzykulturowej, emancypacyjnej, krytycznej i praktycznej dotyczącej, edukacji refleksyjnej, globalnej, prakseologicznej

Założone cele kształcenia planuje się osiągnąć z wykorzystaniem metod wykładu oraz problemowej formy kształcenia, dodatkowo zostaną pogłębione przez pracę własną studenta

Uwagi:

Przesyłanie materiałów do ćwiczeń i do wykładów w formie elektronicznej.

Studenci mogą zgłosić potrzeby edukacyjne.

Studenci z orzezczeniem mogą w razie potrzeby w czasie dyżurów zaliczyć zadania realizowane w czasie zajęć.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)