Współczesne kierunki pedagogiczne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | W3-PE-OG-S1-WKP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Współczesne kierunki pedagogiczne |
Jednostka: | Wydział Nauk Społecznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR C
C
C
C
CZ W
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Borowiec | |
Prowadzący grup: | Ewa Borowiec, Lucie Zormanova | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocenę końcową z modułu ustala się na podstawie średniej ważonej: oceny z zaliczenia wykładu - waga 2 ocen cząstkowych z prac zaliczeniowych z ćwiczeń – waga 3 |
|
Pełny opis: |
Celem kształcenia jest zaznajomienie studentów z podstawowymi kierunkami pedagogicznymi, ich założeniami filozoficznymi, ideologicznymi oraz koncepcjami wychowania/kształcenia lub edukacji. Celem kształcenia jest inspirowanie do myślenia refleksyjnego i krytycznego. W toku zajęć analizowane są filozoficzne założenia koncepcji edukacji, realizmu,dialogu, zrównoważonego rozwoju, wolności. Ideologiczne założenia edukacji obejmują liberalizm/neoliberalizm, konserwatyzm/neokonserwatyzm i progresywizm. Wyniki analiz są wykorzystane do odszukiwania, porównywania wartości, celów wychowania, uczenia się w edukacji opisanych w ujęciu pedagogiki teoretycznej międzykulturowej, emancypacyjnej, krytycznej i praktycznej dotyczącej, edukacji refleksyjnej, globalnej, prakseologicznej Założone cele kształcenia planuje się osiągnąć z wykorzystaniem metod wykładu oraz problemowej formy kształcenia, dodatkowo zostaną pogłębione przez pracę własną studenta |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR C
C
C
C
CZ W
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Borowiec | |
Prowadzący grup: | Ewa Borowiec, Lucie Zormanova | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocenę końcową z modułu ustala się na podstawie średniej ważonej: oceny z zaliczenia wykładu - waga 2 ocen cząstkowych z prac zaliczeniowych z ćwiczeń – waga 3 |
|
Pełny opis: |
Celem kształcenia jest zaznajomienie studentów z podstawowymi kierunkami pedagogicznymi, ich założeniami filozoficznymi, ideologicznymi oraz koncepcjami wychowania/kształcenia lub edukacji. Celem kształcenia jest inspirowanie do myślenia refleksyjnego i krytycznego. W toku zajęć analizowane są filozoficzne założenia koncepcji edukacji, realizmu,dialogu, zrównoważonego rozwoju, wolności. Ideologiczne założenia edukacji obejmują liberalizm/neoliberalizm, konserwatyzm/neokonserwatyzm i progresywizm. Wyniki analiz są wykorzystane do odszukiwania, porównywania wartości, celów wychowania, uczenia się w edukacji opisanych w ujęciu pedagogiki teoretycznej międzykulturowej, emancypacyjnej, krytycznej i praktycznej dotyczącej, edukacji refleksyjnej, globalnej, prakseologicznej Założone cele kształcenia planuje się osiągnąć z wykorzystaniem metod wykładu oraz problemowej formy kształcenia, dodatkowo zostaną pogłębione przez pracę własną studenta |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR C
C
C
CZ W
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Borowiec | |
Prowadzący grup: | Ewa Borowiec, Lucie Zormanova | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocenę końcową z modułu ustala się na podstawie średniej ważonej: oceny z zaliczenia wykładu - waga 2 ocen cząstkowych z prac zaliczeniowych z ćwiczeń – waga 3 |
|
Pełny opis: |
Celem kształcenia jest zaznajomienie studentów z podstawowymi kierunkami pedagogicznymi, ich założeniami filozoficznymi, ideologicznymi oraz koncepcjami wychowania/kształcenia lub edukacji. Celem kształcenia jest inspirowanie do myślenia refleksyjnego i krytycznego oraz rozwijanie dyferencjacji poznawczej. W toku zajęć analizowane są filozoficzne założenia koncepcji edukacji, realizmu,dialogu, zrównoważonego rozwoju, wolności. Ideologiczne założenia edukacji obejmują liberalizm/neoliberalizm, konserwatyzm/neokonserwatyzm i progresywizm. Wyniki analiz są wykorzystane do odszukiwania, porównywania wartości, celów wychowania, uczenia się w edukacji opisanych w ujęciu pedagogiki teoretycznej międzykulturowej, emancypacyjnej, krytycznej i praktycznej dotyczącej, edukacji refleksyjnej, globalnej, prakseologicznej Założone cele kształcenia planuje się osiągnąć z wykorzystaniem metod wykładu oraz problemowej formy kształcenia, dodatkowo zostaną pogłębione przez pracę własną studenta |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR W
C
C
C
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Lucie Zormanova | |
Prowadzący grup: | Lucie Zormanova | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocenę końcową z modułu ustala się na podstawie średniej ważonej: oceny z zaliczenia wykładu - waga 2 ocen cząstkowych z prac zaliczeniowych z ćwiczeń – waga 2 |
|
Pełny opis: |
Celem kształcenia jest zaznajomienie studentów z podstawowymi kierunkami pedagogicznymi, ich założeniami filozoficznymi, ideologicznymi oraz koncepcjami wychowania/kształcenia lub edukacji. Celem kształcenia jest inspirowanie do myślenia refleksyjnego i krytycznego oraz rozwijanie dyferencjacji poznawczej. W toku zajęć analizowane są filozoficzne założenia koncepcji edukacji, realizmu,dialogu, zrównoważonego rozwoju, wolności. Ideologiczne założenia edukacji obejmują liberalizm/neoliberalizm, konserwatyzm/neokonserwatyzm i progresywizm. Wyniki analiz są wykorzystane do odszukiwania, porównywania wartości, celów wychowania, uczenia się w edukacji opisanych w ujęciu pedagogiki teoretycznej międzykulturowej, emancypacyjnej, krytycznej i praktycznej dotyczącej, edukacji refleksyjnej, globalnej, prakseologicznej Założone cele kształcenia planuje się osiągnąć z wykorzystaniem metod wykładu oraz problemowej formy kształcenia, dodatkowo zostaną pogłębione przez pracę własną studenta |
|
Uwagi: |
Przesyłanie materiałów do ćwiczeń i do wykładów w formie elektronicznej. Studenci mogą zgłosić potrzeby edukacyjne. Studenci z orzezczeniem mogą w razie potrzeby w czasie dyżurów zaliczyć zadania realizowane w czasie zajęć. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.