Metodyka pracy opiekuńczo- wychowawczej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | W3-PE-OWiTP-S1-10 | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metodyka pracy opiekuńczo- wychowawczej | ||
Jednostka: | Wydział Nauk Społecznych | ||
Grupy: | |||
Punkty ECTS i inne: |
4.00 ![]() |
||
Język prowadzenia: | (brak danych) | ||
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Dagmara Dobosz | |
Prowadzący grup: | Dagmara Dobosz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocena końcowa stanowi średnią z: oceny z wykonanych zadań na platformie oraz oceny z pracy pisemnej. Dodatkowo brana będzie pod uwagę merytoryczna aktywność na chat/forum. |
|
Pełny opis: |
1. Zajęcia wprowadzające. 2. Praca z wychowankiem z trudnościami komunikacyjnymi i relacyjnymi. 3. Metody wspierana wychowanków z dysleksją i specyficznymi zaburzeniami językowymi. 4. Fazy procesu grupowego. Konflikt w grupie oraz mediacja jako narzędzie wychowawcze. 5. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole oraz jej dokumentacja. 6. Dzieci a media społecznościowe. 7. Obniżenie nastroju i depresja wśród dzieci. 8. Czego lęka się dziecko? 9. Uzależnienie w środowisku rodzinnym dziecka. 10. Patotreści w Internecie. Smartfon jako nowy „przyjaciel” dziecka. 11. Wpieranie rozwoju asertywności i niezależności u dzieci. 12. Narkomania wśród dzieci i młodzieży. 13. Wsparcie wychowanka z fobią szkolną. 14. Agresja i przemoc w grupie rówieśniczej. 15. Zajęcia podsumowujące. |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Jan Basiaga | |
Prowadzący grup: | Jan Basiaga | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocena końcowa stanowi średnią z: oceny z wykonanych zadań projektowych oraz merytorycznej aktywności na zajęciach. |
|
Pełny opis: |
1. Zajęcia wprowadzające. 2. Ustalenia terminologiczne z zakresu metodyki pracy opiekuńczo-wychowawczej. 3. Zasady, metody i formy pracy opiekuńczo-wychowawczej. Nauczyciel wychowawca jako animator działalności opiekuńczo-wychowawczej. 4. Odrzucenie rówieśnicze. Diagnoza sytuacji dziecka w zespole klasowym. 5. Uczeń - ofiara przemocy domowej. Diagnoza i wsparcie. 6. Uczeń doświadczający zaniedbań ze strony środowiska rodzinnego. 7. Uczeń z rodziny alkoholowej. 8. Uczniowie - ofiary i sprawcy mobbingu. 9. Uczeń z niepełnosprawnością. 10. Uczeń z ADHD 11. Wpieranie rozwoju asertywności i niezależności u dzieci. 12. Wsparcie wychowanka z fobią szkolną 13. Nieśmiały uczeń w klasie szkolnej. 14. Projektowanie scenariusza godziny wychowawczej oraz zajęć świetlicowych. 15. Zajęcia podsumowujące. |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2022/2023" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.