Teoretyczne podstawy resocjalizacji
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | W3-PE-R-N2-TPR |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Teoretyczne podstawy resocjalizacji |
Jednostka: | Wydział Nauk Społecznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N W
C
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marcin Jurczyk | |
Prowadzący grup: | Marcin Jurczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocena końcowa uwzględniać będzie zasób zdobytych przez studenta wiadomości, odnoszących się do teoretycznych podstaw procesu resocjalizacji uwzględniających podstawową terminologię pedagogiki resocjalizacyjnej, typologii niedostosowania społecznego, podstaw procesu resocjalizacji w teoriach psychologicznych, teorii przestępczości oraz resocjalizacji instytucjonalnej i twórczych metod pracy z osobami naruszającymi normy prawne. Sposób weryfikacji wiedzy: W związku z zaistniałą sytuacją epidemiczną w kraju w roku akademickim 2019/2020/2021 forma zaliczenia jest następująca: egzamin ustny na ocenę z materiału przekazanego na wykładach za pośrednictwem platformy Teams. Ocena końcowa zawiera wyniki egzaminu i ćwiczeń. Ocena końcowa modułu uwzględnia ocenę z egzaminu (A) i ćwiczeń (B) według wzoru: A+B÷2 Egzamin będzie miał charakter ustny, / czas 10 min na osobę/ w postaci krótkich pytań obejmujących treści wykładów. Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest pozytywne zaliczenie ćwiczeń w postaci uprzednio zaprezentowanej prezentacji multimedialnej na jeden z wybranych tematów do wyboru. Szczegółowe informacje dotyczące kryterium oceny prezentacji, student otrzymuje na pierwszych zajęciach. |
|
Pełny opis: |
Przybliżenie studentom teoretycznych podstaw procesu resocjalizacji umożliwiających przyswojenie wiedzy na temat rozumienia specyfiki funkcjonowania młodych ludzi i dorosłych społecznie nieprzystosowanych oraz oddziaływań resocjalizacyjnych ze względu na ich podstawy teleologiczne, koncepcje oraz metodykę. Zapoznanie studentów z formami oraz metodami pracy z nieletnim, rozumienia sytuacji trudnych wynikających z eskalacji agresywnego zachowania oraz ze sposobami de-eskalacji tychże zachowań. Metody dydaktyczne Dyskusja, praca w grupach, analiza i interpretacja tekstów źródłowych. |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N W
C
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.