Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Fakultet- Jak radzić sobie z biernością uczniów? Efektywne uczenie się w szkole

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: W3-PE-RES-N2-FAK3
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Fakultet- Jak radzić sobie z biernością uczniów? Efektywne uczenie się w szkole
Jednostka: Wydział Nauk Społecznych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywny

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Bogumiła Bobik
Prowadzący grup: Bogumiła Bobik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Warunki zaliczenia: obecność na zajęciach, aktywny w nich udział oraz przygotowanie pracy pisemnej wykonanej w grupach 3 osobowych – zestawu ćwiczeń rozwijających twórcze działanie dzieci.

Składowe oceny pracy:

1. Nowatorstwo ćwiczeń oraz ich poprawna konstrukcja (skala od 2-5), tj.

• określenie kategorii wiekowej, dla której są przeznaczone ćwiczenia,

• wskazanie celu głównego ćwiczeń,

• dobór ćwiczeń – każde ćwiczenie powinno być opisane i obejmować: nazwę, cel, przebieg, pomoce,

• literatura.

2. Użycie aktywizujących metod pracy podczas prezentacji ćwiczeń na forum grupy (skala od 2-5)

3. Wykorzystanie wiedzy z zakresu efektywnego projektowania procesu uczenia się (skala od 2-5).

Oceną końcową będzie średnia arytmetyczna z oceny wskazanych podanych elementów.


Pełny opis:

Celem zajęć fakultatywnych jest

• przygotowanie przyszłych pedagogów i nauczycieli do podejmowania działań aktywizujących uczniów;

• pokazanie wyników badań wskazujących na możliwości mózgu w procesie uczenia;

• omówienie czynników wpływających na proces uczenia się, jak środowisko, indywidualne predyspozycje, kompetencje emocjonalne nauczyciela, modele uczenia się;

• przełożenie zdobytej wiedzy na planowanie pracy edukacyjnej z uczniem z wykorzystanie metod aktywizujących.

Uwagi:

brak

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)