Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Zaburzenia zachowania dzieci i młodzieży

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: W3-PE-REW-N2-ZABZACH
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Zaburzenia zachowania dzieci i młodzieży
Jednostka: Wydział Nauk Społecznych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Natalia Stankowska
Prowadzący grup: Natalia Stankowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Ocenę końcową ustala się na podstawie średniej arytmetycznej : uczestnictwa, aktywności w zajęciach i kolokwium pisemnego (ćwiczenia) oraz pracy pisemnej na wybrany temat (wykład).

Pełny opis:

Słuchacz zna etiologię i symptomatologię zaburzeń zacho­wania, rozumie mechanizmy regulujące funkcję zachowa­nia, potrafi rozpoznawać podobne

a jednak jakościowo róż­ne rodzaje i formy reakcji.

Słuchacz ma pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania, racjonalnego oceniania złożonych sytuacji edukacyjnych oraz analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań.

Słuchacz ma świadomość poziomu wiedzy, jaką dysponuje i potrzeby jej pogłębiania w celu rozwijania własnych umie­jętności zawodowych.

Uwagi:

W razie zapotrzebowania studentów literatura podstawowa może zostać poszerzona o inne pozycje np:

Hayat El Mountacir, Dzieci w sektach, 2001.

Kurzępa Jacek, Młodzież pogranicza - "świnki", czyli o prostytucji nieletnich, 2001.

O'Connor Rory, Sheehy Noel, Zrozumieć samobójcę, 2003.

Rejzner Andrzej (red.), Agresja w szkole, spojrzenie wieloaspektowe, 2004.

Kołakowski Artur (red.), Zaburzenia zachowania u dzieci. Teoria i praktyka, 2013.

i inne

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)