Społeczno-kulturowy wymiar niepełnosprawności
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | W3-PE-REW-S2-SPKW |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Społeczno-kulturowy wymiar niepełnosprawności |
Jednostka: | Wydział Nauk Społecznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN W
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Natalia Stankowska | |
Prowadzący grup: | Natalia Stankowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z modułu
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Utworzenie posteru/prezentacji traktującej o tematyce wizerunku niepełnosprawnych/profilaktyce/komunikacji społecznej w kontekście niepełnosprawności np. Postawy wobec niepełnosprawności (postawy, mity, przesądy, stereotypy, uprzedzenia)./ Obraz medialny niepełnosprawności (wizerunek osób z niepełnosprawnością w mediach – prasa, telewizja, internet)./ Kampanie społeczne na rzecz osób z niepełnosprawnością w Polsce i na świecie./ Wizerunek osób z niepełnosprawnością w kulturze. |
|
Pełny opis: |
Wykładnie, orientacje teoretyczne dla zjawisk socjo-kulturowych. Wymagania edukacyjne w kompetencjach pedagoga specjalnego (sylwetka pedagoga specjalnego). Społeczeństwo wobec niepełnosprawności - profilaktyka i kształtowanie postaw wobec niepełnosprawnych. Mity, stereotypy o niepełnosprawności. Obraz medialny niepełnosprawności. Wizerunek niepełnosprawnych w kulturze. Autokreacja wizerunku osób niepełnosprawnych - udział niepełnosprawnych w życiu społeczno-kulturalnym, przegląd twórczości osób niepełnosprawnych. Obcowanie z niepełnosprawnością w środowisku rodzinnym, szkolnym, lokalnym - praktyczne wskazania dotyczące zachowań wobec niepełnosprawności. Podstawowe założenia polityki społecznej wobec niepełnosprawnych. Ogólne założenia pracy profilaktycznej, poradnianej oraz wczesnej interwencji. Kampanie społeczne na rzecz osób niepełnosprawnych - edukacja społeczeństwa (przykład dobrych praktyk). Projektowanie programu profilaktycznego - konstruowanie scenariuszy i spotkań. |
|
Uwagi: |
Brak |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR W
CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Natalia Stankowska | |
Prowadzący grup: | Natalia Stankowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z modułu
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Utworzenie posteru/prezentacji traktującej o tematyce wizerunku niepełnosprawnych/profilaktyce/komunikacji społecznej w kontekście niepełnosprawności np. Postawy wobec niepełnosprawności (postawy, mity, przesądy, stereotypy, uprzedzenia)./ Obraz medialny niepełnosprawności (wizerunek osób z niepełnosprawnością w mediach – prasa, telewizja, internet)./ Kampanie społeczne na rzecz osób z niepełnosprawnością w Polsce i na świecie./ Wizerunek osób z niepełnosprawnością w kulturze. |
|
Pełny opis: |
Wykładnie, orientacje teoretyczne dla zjawisk socjo-kulturowych. Wymagania edukacyjne w kompetencjach pedagoga specjalnego (sylwetka pedagoga specjalnego). Społeczeństwo wobec niepełnosprawności - profilaktyka i kształtowanie postaw wobec niepełnosprawnych. Mity, stereotypy o niepełnosprawności. Obraz medialny niepełnosprawności. Wizerunek niepełnosprawnych w kulturze. Autokreacja wizerunku osób niepełnosprawnych - udział niepełnosprawnych w życiu społeczno-kulturalnym, przegląd twórczości osób niepełnosprawnych. Obcowanie z niepełnosprawnością w środowisku rodzinnym, szkolnym, lokalnym - praktyczne wskazania dotyczące zachowań wobec niepełnosprawności. Podstawowe założenia polityki społecznej wobec niepełnosprawnych. Ogólne założenia pracy profilaktycznej, poradnianej oraz wczesnej interwencji. Kampanie społeczne na rzecz osób niepełnosprawnych - edukacja społeczeństwa (przykład dobrych praktyk). Projektowanie programu profilaktycznego - konstruowanie scenariuszy i spotkań. |
|
Uwagi: |
Brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.