Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Społeczno-kulturowy wymiar niepełnosprawności

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: W3-PE-REW-S2-SPKW
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Społeczno-kulturowy wymiar niepełnosprawności
Jednostka: Wydział Nauk Społecznych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Natalia Stankowska
Prowadzący grup: Natalia Stankowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z modułu
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Utworzenie posteru/prezentacji traktującej o tematyce wizerunku niepełnosprawnych/profilaktyce/komunikacji społecznej w kontekście niepełnosprawności np. Postawy wobec niepełnosprawności (postawy, mity, przesądy, stereotypy, uprzedzenia)./ Obraz medialny niepełnosprawności (wizerunek osób z niepełnosprawnością w mediach – prasa, telewizja, internet)./ Kampanie społeczne na rzecz osób z niepełnosprawnością w Polsce i na świecie./ Wizerunek osób z niepełnosprawnością w kulturze.

Pełny opis:

Wykładnie, orientacje teoretyczne dla zjawisk socjo-kulturowych.

Wymagania edukacyjne w kompetencjach pedagoga specjalnego (sylwetka pedagoga specjalnego).

Społeczeństwo wobec niepełnosprawności - profilaktyka i kształtowanie postaw wobec niepełnosprawnych.

Mity, stereotypy o niepełnosprawności.

Obraz medialny niepełnosprawności.

Wizerunek niepełnosprawnych w kulturze.

Autokreacja wizerunku osób niepełnosprawnych - udział niepełnosprawnych

w życiu społeczno-kulturalnym, przegląd twórczości osób niepełnosprawnych.

Obcowanie z niepełnosprawnością w środowisku rodzinnym, szkolnym, lokalnym - praktyczne wskazania dotyczące zachowań wobec niepełnosprawności.

Podstawowe założenia polityki społecznej wobec niepełnosprawnych.

Ogólne założenia pracy profilaktycznej, poradnianej oraz wczesnej interwencji.

Kampanie społeczne na rzecz osób niepełnosprawnych - edukacja społeczeństwa (przykład dobrych praktyk).

Projektowanie programu profilaktycznego - konstruowanie scenariuszy

i spotkań.

Uwagi:

Brak

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Natalia Stankowska
Prowadzący grup: Natalia Stankowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z modułu
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Utworzenie posteru/prezentacji traktującej o tematyce wizerunku niepełnosprawnych/profilaktyce/komunikacji społecznej w kontekście niepełnosprawności np. Postawy wobec niepełnosprawności (postawy, mity, przesądy, stereotypy, uprzedzenia)./ Obraz medialny niepełnosprawności (wizerunek osób z niepełnosprawnością w mediach – prasa, telewizja, internet)./ Kampanie społeczne na rzecz osób z niepełnosprawnością w Polsce i na świecie./ Wizerunek osób z niepełnosprawnością w kulturze.

Pełny opis:

Wykładnie, orientacje teoretyczne dla zjawisk socjo-kulturowych.

Wymagania edukacyjne w kompetencjach pedagoga specjalnego (sylwetka pedagoga specjalnego).

Społeczeństwo wobec niepełnosprawności - profilaktyka i kształtowanie postaw wobec niepełnosprawnych.

Mity, stereotypy o niepełnosprawności.

Obraz medialny niepełnosprawności.

Wizerunek niepełnosprawnych w kulturze.

Autokreacja wizerunku osób niepełnosprawnych - udział niepełnosprawnych

w życiu społeczno-kulturalnym, przegląd twórczości osób niepełnosprawnych.

Obcowanie z niepełnosprawnością w środowisku rodzinnym, szkolnym, lokalnym - praktyczne wskazania dotyczące zachowań wobec niepełnosprawności.

Podstawowe założenia polityki społecznej wobec niepełnosprawnych.

Ogólne założenia pracy profilaktycznej, poradnianej oraz wczesnej interwencji.

Kampanie społeczne na rzecz osób niepełnosprawnych - edukacja społeczeństwa (przykład dobrych praktyk).

Projektowanie programu profilaktycznego - konstruowanie scenariuszy

i spotkań.

Uwagi:

Brak

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)