Diagnoza psychopedagogiczna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | W3-PE-RP3-S1-1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Diagnoza psychopedagogiczna |
Jednostka: | Wydział Nauk Społecznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT W
C
ŚR CZ C
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Wysocka | |
Prowadzący grup: | Ewa Wysocka, Anna Zalewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT W
C
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Wysocka | |
Prowadzący grup: | Ewa Wysocka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
Przejdź do planu
PN WT W
W
C
C
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Wysocka | |
Prowadzący grup: | Ewa Wysocka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-18 |
Przejdź do planu
PN WT C
W
C
W
ŚR CZ C
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Karina Leksy | |
Prowadzący grup: | Karina Leksy, Joanna Skibska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocena końcowa zostanie ustalona jako średnia ważona ocen: ćwiczenia (35%); wykład - egzamin (65%) |
|
Pełny opis: |
Cele dydaktyczno–wychowawcze przedmiotu: - zapoznanie ze specyfiką i właściwościami diagnozy pedagogicznej i psychologicznej - zapoznanie z genezą i przebiegiem rozwoju diagnozy pedagogicznej i psychologicznej - zapoznanie z podstawowymi działami, aspektami, dziedziny i kierunkami diagnozy pedagogicznej i psychologicznej - zapoznanie z podstawowymi regułami metodologicznymi i zasadami etycznymi diagnozy pedagogicznej i psychologicznej - zapoznanie z podstawowym warsztatem diagnostycznym i sposobem jego tworzenia Cele wynikowe: student studiów licencjackich powinien: – znać: podstawowe pojęcia w diagnozie psychopedagogicznej, modele diagnozowania, zasady i reguły postępowania diagnostycznego – rozumieć: uwarunkowania przebiegu procesu diagnostycznego, specyficzne warunki dokonywania diagnozy i konieczność adekwatnego stosowania metod diagnozy do specyfiki problemu – umieć: konceptualizować i operacjonalizować podstawowe problemy diagnostyczne, konstruować indywidualny model diagnozy, konstruować podstawowe narzędzia diagnostyczne, posługiwać się podstawowym katalogiem technik i narzędzi wykorzystywanych w diagnozie pedagogicznej (ankieta, wywiad, rozmowa, obserwacja, pomiar, kwestionariusze i skale, testy) |
|
Uwagi: |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.