Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wprowadzenie do nauki o komunikowaniu

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: W3-SO-R-S1-WNK
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Wprowadzenie do nauki o komunikowaniu
Jednostka: Wydział Nauk Społecznych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 6.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Jolanta Klimczak
Prowadzący grup: Monika Gnieciak, Jolanta Klimczak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Sposób ustalania oceny końcowej:

Ocenę końcową ustala się na podstawie średniej ocen z ćwiczeń i egzaminu zgodnie z zasadą:

do 3,25 dst (3)

3,26 - 3,75 dst plus (3.5)

3,76 - 4,25 db (4)

4,26 - 4,75 db plus (4.5)

od 4,76 bdb (5)


Pełny opis:

Przedmiot "Wprowadzenie do nauki o komunikowaniu" jest kursem przeznaczonym dla I roku studentek i studentów Socjologii Reklamy i Komunikacji Społecznej. Rozpoczyna on cykl zajęć specjalistycznych ukierunkowanych na zdobywanie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie komunikowania społecznego. W związku z tym, tematyka wykładów i ćwiczeń koncentruje się na specyfice komunikacji ludzkiej oraz jej społeczno- kulturowych warunkowaniach i konsekwencjach, w zakresie wyznaczonym przez współczesną socjologię komunikowania, socjologię kultury i media studies.

Spodziewane efekty kursu to:

wiedza o koncepcjach i teoriach komunikowania społecznego ze szczególnym uwzględnieniem starych i nowych mediów;

umiejętności stosowania specjalistycznych pojęć, koncepcji i teorii do analizy aktów, sytuacji i przekazów komunikacyjnych;

kompetencji w zakresie krytycznego oglądu komunikacyjnego uniwersum.

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Jolanta Klimczak
Prowadzący grup: Monika Gnieciak, Jolanta Klimczak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Sposób ustalania oceny końcowej:

Ocenę końcową ustala się na podstawie średniej ocen z ćwiczeń i egzaminu zgodnie z zasadą:

do 3,25 dst (3)

3,26 - 3,75 dst plus (3.5)

3,76 - 4,25 db (4)

4,26 - 4,75 db plus (4.5)

od 4,76 bdb (5)


Pełny opis:

Przedmiot "Wprowadzenie do nauki o komunikowaniu" jest kursem przeznaczonym dla I roku studentek i studentów Socjologii Reklamy i Komunikacji Społecznej. Rozpoczyna on cykl zajęć specjalistycznych ukierunkowanych na zdobywanie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie komunikowania społecznego. W związku z tym, tematyka wykładów i ćwiczeń koncentruje się na specyfice komunikacji ludzkiej oraz jej społeczno- kulturowych warunkowaniach i konsekwencjach, w zakresie wyznaczonym przez współczesną socjologię komunikowania, socjologię kultury i media studies.

Spodziewane efekty kursu to:

wiedza o koncepcjach i teoriach komunikowania społecznego ze szczególnym uwzględnieniem starych i nowych mediów;

umiejętności stosowania specjalistycznych pojęć, koncepcji i teorii do analizy aktów, sytuacji i przekazów komunikacyjnych;

kompetencji w zakresie krytycznego oglądu komunikacyjnego uniwersum.

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-27 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Jolanta Klimczak
Prowadzący grup: Monika Gnieciak, Jolanta Klimczak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Sposób ustalania oceny końcowej:

Ocenę końcową ustala się na podstawie średniej ocen z ćwiczeń i egzaminu zgodnie z zasadą:

do 3,25 dst (3)

3,26 - 3,75 dst plus (3.5)

3,76 - 4,25 db (4)

4,26 - 4,75 db plus (4.5)

od 4,76 bdb (5)


Pełny opis:

Przedmiot "Wprowadzenie do nauki o komunikowaniu" jest kursem przeznaczonym dla I roku studentek i studentów Socjologii Reklamy i Komunikacji Społecznej. Rozpoczyna on cykl zajęć specjalistycznych ukierunkowanych na zdobywanie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie komunikowania społecznego. W związku z tym, tematyka wykładów i ćwiczeń koncentruje się na specyfice komunikacji ludzkiej oraz jej społeczno- kulturowych warunkowaniach i konsekwencjach, w zakresie wyznaczonym przez współczesną socjologię komunikowania, socjologię kultury i media studies.

Spodziewane efekty kursu to:

wiedza o koncepcjach i teoriach komunikowania społecznego ze szczególnym uwzględnieniem starych i nowych mediów;

umiejętności stosowania specjalistycznych pojęć, koncepcji i teorii do analizy aktów, sytuacji i przekazów komunikacyjnych;

kompetencji w zakresie krytycznego oglądu komunikacyjnego uniwersum.

Uwagi:

https://informator.us.edu.pl/modules/71465/

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-7 (2025-06-25)