Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Technologia informacyjna

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: W4-CH-S1-1-TI
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Technologia informacyjna
Jednostka: Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 LUB 2.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Skrócony opis:

Moduł: Technologia informacyjna

Kierunek: CHEMIA

Studia I stopnia, stacjonarne

Zajęcia: laboratorium

Pełny opis:
Literatura:

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 45 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Kowalska-Szojda
Prowadzący grup: Maria Jaworska, Katarzyna Kowalska-Szojda, Piotr Lodowski, Magdalena Tomanek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Średnia ważona ocen z przeprowadzonych kolokwiów (50%), zadań problemowych, raportów, prezentacji i publikacji (50%)


Zaliczenie:


Skala ocen:

50 - 59 % prawidłowych odpowiedzi – 3.0

60 - 69% prawidłowych odpowiedzi – 3.5

70 - 79% prawidłowych odpowiedzi – 4.0

80 - 89% prawidłowych odpowiedzi – 4.5

90 - 100% prawidłowych odpowiedzi – 5.0



Zadanie problemowe/raport/prezentacja/publikacja:


Skala ocen:

50 - 59 % poprawnej realizacji – 3.0

60 - 69% poprawnej realizacji – 3.5

70 - 79% poprawnej realizacji – 4.0

80 - 89% poprawnej realizacji – 4.5

90 - 100% poprawnej realizacji – 5.0

Skrócony opis:

Moduł: Technologia informacyjna

Kierunek: CHEMIA

Studia I stopnia, stacjonarne

Zajęcia: laboratorium

Pełny opis:

Ćwiczenia laboratoryjne realizowane za pośrednictwem platform

e-learningowych (Moodle, MS Teams) z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych w dydaktyce/metod grywalizacji/eksperymentu/warsztatu/dydaktyki cyfrowej:

1.Zagadnienia wstępne, wyszukiwanie informacji, gromadzenie materiałów cyfrowych i dydaktycznych.

2. Platforma i narzędzia MS Teams oraz Moodle.

3. Wykorzystanie narzędzi cyfrowych podczas zajęć; przegląd programów do prezentacji multimedialnych - przygotowanie prezentacji w wybranej aplikacji

4. Zastosowanie zasobów MS Office/ Office 365 w procesie edukacyjnym:

4A. Edytory i procesory tekstu

4B. Edytory wzorów matematycznych

4C. Arkusze kalkulacyjne i aplikacje bazodanowe

4D. Przygotowanie publikacji/raportu

5. Edytory wzorów chemicznych

6. Środowisko systemowe i sieciowe

7. Wykorzystanie poleceń i skryptów

Literatura:

[1] A. Kisielewicz, Wprowadzenie do informatyki, Helion, 2002.

[2] A.S. Tanenbaum, Strukturalna organizacja systemów komputerowych, wyd. 5, Helion 2006 (wersja oryginalna: Structured Computer Organization, 5th Ed., Pearson Education Inc. 2006).

[3] B.K. Williams, Using Information Technology, 7th Ed., Career Education, 2007.

[4] dokumentacja wykorzystywanego oprogramowania

Uwagi:

Formę prowadzenia zajęć oraz treści zajęć, zmodyfikowano na podstawie wiedzy i umiejętności nabytych po szkoleniach:

"Technologie informacyjno-komunikacyjne w dydaktyce szkoły wyższej" oraz "Dydaktyka cyfrowa w praktyce akademickiej".

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 45 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Kowalska-Szojda
Prowadzący grup: Katarzyna Kowalska-Szojda
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Podstawą zaliczenia modułu jest:

1. Zaliczenie kolokwium oraz wszystkich projektów praktycznych (raportów, prezentacji, zadań problemowych) wykonywanych na zajęciach.

2. Nieprzekroczenie dopuszczalnej liczby nieobecności na zajęciach.


Ocena końcowa modułu:

Z kolokwium i projektów praktycznych student otrzymuje oceny cząstkowe. Ocena końcowa modułu to średnia ważona ocen z kolokwium (40%), zadań problemowych, raportów, prezentacji i publikacji (60%).

Skala ocen zgodna z Regulaminem Studiów UŚ


Osoby uprawnione do weryfikowania efektów kształcenia w ramach modułu to osoby prowadzące laboratorium

Skrócony opis:

Moduł: Technologia informacyjna

Kierunek: CHEMIA

Studia I stopnia, stacjonarne

Zajęcia: laboratorium

Pełny opis:

Ćwiczenia laboratoryjne realizowane kontaktowo lub za pośrednictwem platform e-learningowych (Moodle, MS Teams) z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych w dydaktyce:

1.Zagadnienia wstępne, wyszukiwanie informacji, gromadzenie materiałów cyfrowych i dydaktycznych.

2. Platforma i narzędzia MS Teams oraz Moodle.

3. Wykorzystanie narzędzi cyfrowych podczas zajęć; przegląd programów do prezentacji multimedialnych - przygotowanie prezentacji w wybranej aplikacji

4. Zastosowanie zasobów MS Office/ Office 365 w procesie edukacyjnym:

4A. Edytory i procesory tekstu

4B. Edytory wzorów matematycznych

4C. Arkusze kalkulacyjne i aplikacje bazodanowe

4D. Przygotowanie publikacji/raportu

5. Edytory wzorów chemicznych

6. Środowisko systemowe i sieciowe

7. Wykorzystanie poleceń i skryptów

Literatura:

[1] A. Kisielewicz, Wprowadzenie do informatyki, Helion, 2002.

[2] A.S. Tanenbaum, Strukturalna organizacja systemów komputerowych, wyd. 5, Helion 2006 (wersja oryginalna: Structured Computer Organization, 5th Ed., Pearson Education Inc. 2006).

[3] B.K. Williams, Using Information Technology, 7th Ed., Career Education, 2007.

[4] dokumentacja wykorzystywanego oprogramowania

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-26
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 45 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Kowalska-Szojda
Prowadzący grup: Katarzyna Kowalska-Szojda
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Podstawą zaliczenia modułu jest:

1. Zaliczenie kolokwium oraz wszystkich projektów praktycznych (raportów, prezentacji, zadań problemowych) wykonywanych na zajęciach.

2. Nieprzekroczenie dopuszczalnej liczby nieobecności na zajęciach.


Ocena końcowa modułu:

Z kolokwium i projektów praktycznych student otrzymuje oceny cząstkowe. Ocena końcowa modułu to średnia ważona ocen z kolokwium (40%), zadań problemowych, raportów, prezentacji i publikacji (60%).

Skala ocen zgodna z Regulaminem Studiów UŚ


Osoby uprawnione do weryfikowania efektów kształcenia w ramach modułu to osoby prowadzące laboratorium

Skrócony opis:

Moduł: Technologia informacyjna

Kierunek: CHEMIA

Studia I stopnia, stacjonarne

Zajęcia: laboratorium

Pełny opis:

Ćwiczenia laboratoryjne realizowane kontaktowo lub za pośrednictwem platform e-learningowych (Moodle, MS Teams) z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych w dydaktyce:

1.Zagadnienia wstępne, wyszukiwanie informacji, gromadzenie materiałów cyfrowych i dydaktycznych.

2. Platforma i narzędzia MS Teams oraz Moodle.

3. Wykorzystanie narzędzi cyfrowych podczas zajęć; przegląd programów do prezentacji multimedialnych - przygotowanie prezentacji w wybranej aplikacji

4. Zastosowanie zasobów MS Office/ Office 365 w procesie edukacyjnym:

4A. Edytory i procesory tekstu

4B. Edytory wzorów matematycznych

4C. Arkusze kalkulacyjne i aplikacje bazodanowe

4D. Przygotowanie publikacji/raportu

5. Edytory wzorów chemicznych

6. Środowisko systemowe i sieciowe

7. Wykorzystanie poleceń i skryptów

Literatura:

[1] A. Kisielewicz, Wprowadzenie do informatyki, Helion, 2002.

[2] A.S. Tanenbaum, Strukturalna organizacja systemów komputerowych, wyd. 5, Helion 2006 (wersja oryginalna: Structured Computer Organization, 5th Ed., Pearson Education Inc. 2006).

[3] B.K. Williams, Using Information Technology, 7th Ed., Career Education, 2007.

[4] dokumentacja wykorzystywanego oprogramowania

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-18
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Kowalska-Szojda
Prowadzący grup: Katarzyna Kowalska-Szojda
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Podstawą zaliczenia modułu jest:

1. Zaliczenie kolokwium oraz wszystkich projektów praktycznych (raportów, prezentacji, zadań problemowych) wykonywanych na zajęciach.

2. Nieprzekroczenie dopuszczalnej liczby nieobecności na zajęciach.


Ocena końcowa modułu:

Z kolokwium i projektów praktycznych student otrzymuje oceny cząstkowe. Ocena końcowa modułu to średnia ważona ocen z kolokwium (40%), zadań problemowych, raportów, prezentacji i publikacji (60%).

Skala ocen zgodna z Regulaminem Studiów UŚ


Osoby uprawnione do weryfikowania efektów kształcenia w ramach modułu to osoby prowadzące laboratorium

Skrócony opis:

Moduł: Technologia informacyjna

Kierunek: CHEMIA

Studia I stopnia, stacjonarne

Zajęcia: laboratorium

Pełny opis:

Ćwiczenia laboratoryjne realizowane kontaktowo lub za pośrednictwem platform e-learningowych (Moodle, MS Teams) z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość:

1.Zagadnienia wstępne, wyszukiwanie informacji, gromadzenie materiałów cyfrowych i dydaktycznych.

2. Platforma i narzędzia MS Teams oraz Moodle.

3. Zasady projektowania uniwersalnego i dostępności cyfrowej

4. Wykorzystanie narzędzi cyfrowych podczas zajęć; przegląd programów do prezentacji multimedialnych - przygotowanie prezentacji w wybranej aplikacji zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego i dostępności cyfrowej

5. Zastosowanie zasobów MS Office/ Office 365 w procesie edukacyjnym:

5A. Edytory i procesory tekstu

5B. Edytory wzorów matematycznych

5C. Arkusze kalkulacyjne i aplikacje bazodanowe

5D. Przygotowanie publikacji/raportu w szczególności zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego i dostępności cyfrowej

6. Edytory wzorów chemicznych

7. Środowisko systemowe i sieciowe

8. Wykorzystanie poleceń i skryptów

Literatura:

[1] A. Kisielewicz, Wprowadzenie do informatyki, Helion, 2002.

[2] A.S. Tanenbaum, Strukturalna organizacja systemów komputerowych, wyd. 5, Helion 2006 (wersja oryginalna: Structured Computer Organization, 5th Ed., Pearson Education Inc. 2006).

[3] B.K. Williams, Using Information Technology, 7th Ed., Career Education, 2007.

[4] dokumentacja wykorzystywanego oprogramowania

Uwagi:

Formę prowadzenia zajęć oraz treści zajęć, zmodyfikowano na podstawie wiedzy i umiejętności nabytych po szkoleniu: Nauczanie z wykorzystaniem narzędzi online

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)