Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

PRAKTYKA NAUCZYCIELSKA Z MATEMATYKI W SP I

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: W4-MT-S1-20-PNMSPI
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: PRAKTYKA NAUCZYCIELSKA Z MATEMATYKI W SP I
Jednostka: Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyka, 60 godzin, 22 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Samsel-Opalla
Prowadzący grup: Joanna Samsel-Opalla
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Praktyka - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

30% - aktywność, analiza obserwowanej lekcji matematyki,

20% - prace pisemne,

50 % - prowadzenie lekcji matematyki.


Aktywność na zajęciach:

weryfikacja umiejętności konfrontowania nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki ogólnej i dydaktyki matematyki (metodyki nauczania) z rzeczywistością pedagogiczną oraz omawiania lekcji matematyki (II etap edukacyjny).

Prace pisemne:

weryfikacja umiejętności obserwowania lekcji matematyki (sporządzanie notatki hospitacyjnej).

Samodzielne prowadzenie lekcji matematyki:

weryfikacja umiejętności współdziałania z opiekunem praktyk, samodzielnego prowadzenia lekcji matematyki (II etap edukacyjny).

Pełny opis:

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA NAUKI I SZKOLNICTWA WYŻSZEGO

z dnia 25 lipca 2019 r. określa standard kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela. Standard ten ma zastosowanie do kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela przedmiotu.

Kształcenie na studiach przygotowujące do wykonywania zawodu nauczyciela obejmuje przygotowanie:

1) merytoryczne do nauczania pierwszego przedmiotu lub prowadzenia pierwszych zajęć – grupa zajęć A1;

2) psychologiczno-pedagogiczne – grupa zajęć B;

3) dydaktyczne w zakresie podstaw dydaktyki i emisji głosu – grupa zajęć C;

4) dydaktyczne do nauczania pierwszego przedmiotu lub prowadzenia pierwszych zajęć – grupa zajęć D.

Moduł ten lokuje się w grupie zajęć D.

Uwagi:

Ćwiczenia metodyczne w formie stacjonarnej odbywają się głównie w szkole podstawowej (szkole ćwiczeń). Zajęcia te mogą być również prowadzone w formie zdalnej - przygotowanie i prowadzenie zdalnych lekcji matematyki (poprzez platformę i aplikację internetową).

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyka, 60 godzin, 32 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Natalia Cieślar, Joanna Samsel-Opalla
Prowadzący grup: Natalia Cieślar, Joanna Samsel-Opalla
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Praktyka - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Ocenie podlegają trzy obszary:

1. Aktywność na zajęciach:

weryfikacja umiejętności konfrontowania nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki ogólnej i dydaktyki matematyki (metodyki nauczania) z rzeczywistością pedagogiczną oraz omawiania lekcji matematyki na II etapie edukacyjnym (formułowania trafnych uwag, propozycji zastosowania innych rozwiązań, itp.).

2. Prace pisemne:

weryfikacja umiejętności obserwowania oraz planowania i przygotowywania lekcji matematyki,

3. Samodzielne prowadzenie lekcji matematyki:

weryfikacja umiejętności samodzielnego prowadzenia lekcji matematyki (II etap edukacyjny), dostrzegania i poprawnego omawiania istotnych jej momentów oraz współdziałania z opiekunem praktyk i odpowiedniego

reagowanie na uwagi dotyczące prowadzenia lekcji.


Ocena końcowa jest średnią ważoną ocen w poszczególnych obszarach.

Pełny opis:

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA NAUKI I SZKOLNICTWA WYŻSZEGO

z dnia 25 lipca 2019 r. określa standard kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela. Standard ten ma zastosowanie do kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela przedmiotu.

Kształcenie na studiach przygotowujące do wykonywania zawodu nauczyciela obejmuje przygotowanie:

1) merytoryczne do nauczania pierwszego przedmiotu lub prowadzenia pierwszych zajęć – grupa zajęć A1;

2) psychologiczno-pedagogiczne – grupa zajęć B;

3) dydaktyczne w zakresie podstaw dydaktyki i emisji głosu – grupa zajęć C;

4) dydaktyczne do nauczania pierwszego przedmiotu lub prowadzenia pierwszych zajęć – grupa zajęć D.

Moduł ten lokuje się w grupie zajęć D.

Uwagi:

Ćwiczenia metodyczne w formie stacjonarnej odbywają się głównie w szkole podstawowej (szkole ćwiczeń). Zajęcia te mogą być również prowadzone w formie zdalnej - przygotowanie i prowadzenie zdalnych lekcji matematyki (poprzez platformę lub aplikację internetową).

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-27 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyka, 60 godzin, 30 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Natalia Cieślar
Prowadzący grup: Natalia Cieślar, Joanna Samsel-Opalla
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Praktyka - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Ocenie podlegają trzy obszary:

1. Aktywność na zajęciach:

weryfikacja umiejętności konfrontowania nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki ogólnej i dydaktyki matematyki (metodyki nauczania) z rzeczywistością pedagogiczną oraz omawiania lekcji matematyki na II etapie edukacyjnym (formułowania trafnych uwag, propozycji zastosowania innych rozwiązań, itp.).

2. Prace pisemne:

weryfikacja umiejętności obserwowania oraz planowania i przygotowywania lekcji matematyki,

3. Samodzielne prowadzenie lekcji matematyki:

weryfikacja umiejętności samodzielnego prowadzenia lekcji matematyki (II etap edukacyjny), dostrzegania i poprawnego omawiania istotnych jej momentów oraz współdziałania z opiekunem praktyk i odpowiedniego

reagowanie na uwagi dotyczące prowadzenia lekcji.


Ocena końcowa jest średnią ważoną ocen w poszczególnych obszarach.

Pełny opis:

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA NAUKI I SZKOLNICTWA WYŻSZEGO

z dnia 25 lipca 2019 r. określa standard kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela. Standard ten ma zastosowanie do kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela przedmiotu.

Kształcenie na studiach przygotowujące do wykonywania zawodu nauczyciela obejmuje przygotowanie:

1) merytoryczne do nauczania pierwszego przedmiotu lub prowadzenia pierwszych zajęć – grupa zajęć A1;

2) psychologiczno-pedagogiczne – grupa zajęć B;

3) dydaktyczne w zakresie podstaw dydaktyki i emisji głosu – grupa zajęć C;

4) dydaktyczne do nauczania pierwszego przedmiotu lub prowadzenia pierwszych zajęć – grupa zajęć D.

Moduł ten lokuje się w grupie zajęć D.

Uwagi:

Ćwiczenia metodyczne w formie stacjonarnej odbywają się głównie w szkole podstawowej (szkole ćwiczeń). Zajęcia te mogą być również prowadzone w formie zdalnej - przygotowanie i prowadzenie zdalnych lekcji matematyki (poprzez platformę lub aplikację internetową).

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-19 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyka, 60 godzin, 30 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Natalia Cieślar
Prowadzący grup: Natalia Cieślar, Joanna Samsel-Opalla
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Praktyka - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Ocenie podlegają trzy obszary:

1. Aktywność na zajęciach:

weryfikacja umiejętności konfrontowania nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki ogólnej i dydaktyki matematyki (metodyki nauczania) z rzeczywistością pedagogiczną oraz omawiania lekcji matematyki na II etapie edukacyjnym (formułowania trafnych uwag, propozycji zastosowania innych rozwiązań, itp.).

2. Prace pisemne:

weryfikacja umiejętności obserwowania oraz planowania i przygotowywania lekcji matematyki,

3. Samodzielne prowadzenie lekcji matematyki:

weryfikacja umiejętności samodzielnego prowadzenia lekcji matematyki (II etap edukacyjny), dostrzegania i poprawnego omawiania istotnych jej momentów oraz współdziałania z opiekunem praktyk i odpowiedniego

reagowanie na uwagi dotyczące prowadzenia lekcji.


Ocena końcowa jest średnią ważoną ocen w poszczególnych obszarach.

Pełny opis:

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA NAUKI I SZKOLNICTWA WYŻSZEGO

z dnia 25 lipca 2019 r. określa standard kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela. Standard ten ma zastosowanie do kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela przedmiotu.

Kształcenie na studiach przygotowujące do wykonywania zawodu nauczyciela obejmuje przygotowanie:

1) merytoryczne do nauczania pierwszego przedmiotu lub prowadzenia pierwszych zajęć – grupa zajęć A1;

2) psychologiczno-pedagogiczne – grupa zajęć B;

3) dydaktyczne w zakresie podstaw dydaktyki i emisji głosu – grupa zajęć C;

4) dydaktyczne do nauczania pierwszego przedmiotu lub prowadzenia pierwszych zajęć – grupa zajęć D.

Moduł ten lokuje się w grupie zajęć D.

Uwagi:

Ćwiczenia metodyczne w formie stacjonarnej odbywają się głównie w szkole podstawowej (szkole ćwiczeń). Zajęcia te mogą być również prowadzone w formie zdalnej - przygotowanie i prowadzenie zdalnych lekcji matematyki (poprzez platformę lub aplikację internetową).

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)