DYDAKTYKA MATEMATYKI I
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | W4-MT-S2-20-DMATI |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | DYDAKTYKA MATEMATYKI I |
Jednostka: | Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych |
Grupy: |
Przedmioty specjalistyczne - matematyka nauczycielska /stacjonarne II stopnia/ |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR K
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin, 20 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Natalia Cieślar | |
Prowadzący grup: | Natalia Cieślar | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Zaliczenie zajęć student uzyskuje na podstawie ocen za zadania wykonywane w trakcie zajęć lub w ramach pracy samodzielnej (w domu) oraz aktywność w trakcie zajęć. Ocena jest średnią arytmetyczną ocen cząstkowych. |
|
Pełny opis: |
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela, kształcenie na studiach przygotowujące do wykonywania zawodu nauczyciela obejmuje przygotowanie: 1) merytoryczne do nauczania pierwszego przedmiotu lub prowadzenia pierwszych zajęć; 2) psychologiczno-pedagogiczne; 3) dydaktyczne w zakresie podstaw dydaktyki i emisji głosu; 4) dydaktyczne do nauczania pierwszego przedmiotu lub prowadzenia pierwszych zajęć. Dydaktyka matematyki stanowi jeden z komponentów czwartej grupy zajęć. |
|
Uwagi: |
Zajęcia mogą być prowadzone zarówno w formie stacjonarnej, jak i zdalnej. |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN K
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin, 20 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Sylwia Kania | |
Prowadzący grup: | Sylwia Kania | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Zaliczenie zajęć student uzyskuje na podstawie ocen za zadania wykonywane w trakcie zajęć lub w ramach pracy samodzielnej (w domu) oraz aktywność w trakcie zajęć. Ocena jest średnią arytmetyczną ocen cząstkowych. |
|
Pełny opis: |
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela, kształcenie na studiach przygotowujące do wykonywania zawodu nauczyciela obejmuje przygotowanie: 1) merytoryczne do nauczania pierwszego przedmiotu lub prowadzenia pierwszych zajęć; 2) psychologiczno-pedagogiczne; 3) dydaktyczne w zakresie podstaw dydaktyki i emisji głosu; 4) dydaktyczne do nauczania pierwszego przedmiotu lub prowadzenia pierwszych zajęć. Dydaktyka matematyki stanowi jeden z komponentów czwartej grupy zajęć. |
|
Uwagi: |
Zajęcia mogą być prowadzone zarówno w formie stacjonarnej, jak i zdalnej. |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT K
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin, 20 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Natalia Cieślar | |
Prowadzący grup: | Natalia Cieślar | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Zaliczenie zajęć student uzyskuje na podstawie ocen za zadania wykonywane w trakcie zajęć lub w ramach pracy samodzielnej (w domu) oraz aktywność w trakcie zajęć. Ocena jest średnią arytmetyczną ocen cząstkowych. |
|
Pełny opis: |
Dydaktyka matematyki - szkoła ponadpodstawowa I obejmuje przygotowanie w zakresie dydaktyki (metodyki nauczania) matematyki w szkołach ponadpodstawowych (np. liceum, technikum) w zakresie: Miejsce matematyki w ramowym planie nauczania na etapie szkoły ponadpodstawowej. Podstawa programowa kształcenia ogólnego z matematyki. Cele kształcenia i treści nauczania matematyki na etapie szkoły ponadpodstawowej. Projektowanie procesu kształcenia. Program nauczania – tworzenie i modyfikacja, analiza, ocena, dobór i zatwierdzanie. Rozkładu materiału. Integracja wewnątrz- i międzyprzedmiotowa. Zagadnienie nauczania interdyscyplinarnego. Konwencjonalne i niekonwencjonalne metody nauczania, w tym metody aktywizujące i metoda projektów, uczenie się przez działanie, odkrywanie lub dociekanie naukowe oraz pracę badawczą ucznia. Zasady doboru metod nauczania typowych dla danego przedmiotu lub rodzaju zajęć. Sposoby organizowania przestrzeni klasy szkolnej, z uwzględnieniem zasad projektowania uniwersalnego. Środki dydaktyczne i pomoce dydaktyczne – dobór i wykorzystanie. Organizacja pracy w klasie szkolnej i grupach. Formy pracy specyficzne dla matematyki. Właściwe wykorzystanie czasu lekcji przez ucznia i nauczyciela. Wyszukiwanie, adaptacja i tworzenie elektronicznych zasobów edukacyjnych i projektowanie multimediów. |
|
Uwagi: |
Zajęcia mogą być prowadzone zarówno w formie stacjonarnej, jak i zdalnej. |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN K
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin, 30 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Sylwia Kania | |
Prowadzący grup: | Sylwia Kania | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Zaliczenie zajęć student uzyskuje na podstawie ocen za zadania wykonywane w trakcie zajęć lub w ramach pracy samodzielnej (w domu) oraz aktywność w trakcie zajęć. Ocena jest średnią arytmetyczną ocen cząstkowych. |
|
Pełny opis: |
Dydaktyka matematyki - szkoła ponadpodstawowa I obejmuje przygotowanie w zakresie dydaktyki (metodyki nauczania) matematyki w szkołach ponadpodstawowych (np. liceum, technikum) w zakresie: Miejsce matematyki w ramowym planie nauczania na etapie szkoły ponadpodstawowej. Podstawa programowa kształcenia ogólnego z matematyki. Cele kształcenia i treści nauczania matematyki na etapie szkoły ponadpodstawowej. Projektowanie procesu kształcenia. Program nauczania – tworzenie i modyfikacja, analiza, ocena, dobór i zatwierdzanie. Rozkładu materiału. Integracja wewnątrz- i międzyprzedmiotowa. Zagadnienie nauczania interdyscyplinarnego. Konwencjonalne i niekonwencjonalne metody nauczania, w tym metody aktywizujące i metoda projektów, uczenie się przez działanie, odkrywanie lub dociekanie naukowe oraz pracę badawczą ucznia. Zasady doboru metod nauczania typowych dla danego przedmiotu lub rodzaju zajęć. Sposoby organizowania przestrzeni klasy szkolnej, z uwzględnieniem zasad projektowania uniwersalnego. Środki dydaktyczne i pomoce dydaktyczne – dobór i wykorzystanie. Organizacja pracy w klasie szkolnej i grupach. Formy pracy specyficzne dla matematyki. Właściwe wykorzystanie czasu lekcji przez ucznia i nauczyciela. Wyszukiwanie, adaptacja i tworzenie elektronicznych zasobów edukacyjnych i projektowanie multimediów. |
|
Uwagi: |
Zajęcia mogą być prowadzone zarówno w formie stacjonarnej, jak i zdalnej. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.